• 0

Minimum aantal uur inzake samenwerkingsverband doorschuiffaciliteit

Hallo iedereen,

 

ik heb een korte vraag die luidt: Wat is het minimum aantal uur waar een dienstbetrekking voor verantwoord dient te zijn zodat dit kwalificeert als samenwerkingsverband in de zin van de 36-maanden regeling m.b.t. de doorschuiffaciliteit.

 

Een beetje context: Mijn ouders willen het bedrijf aan mijn broer en mijzelf schenken. Op dit moment is er nog geen sprake van een samenwerkingsverband. Het lijkt mij het meest praktisch om dit per direct te gaan regelen, zodat we over 36 maanden kunnen profiteren van de doorschuiffaciliteit.

 

Nu is mijn vraag dus, welk aantal uur voldoet. In theorie misschien zelfs 1 uur?

 

Bedankt voor de input!

 

Vriendelijke groet,

 

Stefan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met een beetje googlen vindt ik dit

U kunt het zich misschien niet voorstellen, maar er gelden geen aanvullende eisen aan het dienstverband, zoals bijvoorbeeld een minimum aantal uren.

http://www.nu-accountancy.net/dga--zet-uw-kind-op-de-payroll-_ws146853.wsbl

 

Ik kan ook op de site van de belastingdienst niet vinden dat er bepaalde eisen aan het dienstverband zitten, behalve dan die 36 maanden.

 

Maar er is vast wel iemand hier die er wel verstand van heeft ;)

Link naar reactie
  • 0

ik heb een korte vraag die luidt: Wat is het minimum aantal uur waar een dienstbetrekking voor verantwoord dient te zijn zodat dit kwalificeert als samenwerkingsverband in de zin van de 36-maanden regeling m.b.t. de doorschuiffaciliteit.

Er zijn geen voorwaarden aan de dienstbetrekking gesteld. Het moet simpelweg een dienstbetrekking zijn. Een nulurencontract is ook een dienstbetrekking.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.