• 0

Online marketing, E-marketing

Dit onderwerp gaat over het brede (zo langzamerhand) vak online-marketing. Wat bedoel ik daarmee ?

 

Email-marketing, Zoekmachine-marketing, Online bannering, marketing op en via Websites, Online campagnes, website statistieken, etc.

 

Waarom ?

 

We hebben het hier regelmatig over Google Adsense/Adwords en sites, maar bijna niet als 1 geheel, respectievelijk over de meer details over : hoe zet je een website op, zodat de klant steeds dieper in het koopproces van je bedrijf terecht komt ?

Bannering is ook een vak apart. Tuurlijk kan je daar een derde voor inhuren (ervaringen hiermee ook welkom !), maar ongetwijfeld zijn er ook entousiastelingen die dit geheel zelf doen of op hun site zelf de advertenties van anderen plaatsen.

Een vak apart zijn de site-statistieken, waarover ook een hoop onzin en zin, ervaringen en opinies beschreven kan worden.

 

Kortom : online ervaringen welkom. En maak je geen zorgen : hier zwerven voldoende mensen rond die je kunnen helpen met vragen op dit gebied. Dus : kom maar met je online marketing vragen !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Om even in te gaan op de banners.

Tegenwoordig zijn er erg veel banners die behoorlijk wat irritaties bij mij opwekken. Banners die zeg maar uit hun voorbestemde ruimte schieten, en half over de website heen gaan. O.a. op www.autoweek.nl heb je dat vaak.

 

Daar erger ik mij dood aan, tevens lijkt me dat geen juiste reklame dan !

Naar mijn mening moet tevens een banner rust uit stralen, niet te druk zijn, dat wekt bij mij de indruk van een goed bedrijf, niet zo'n jopie popie drukke banner waar je gek van wordt.

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat we met banners dezelfde kant op gaan als de reclame in het algmeen : groter, schokkender, irritanter. Waarschijnlijk omdat je dan aan je adverteerder kan bewijzen dat veel mensen zijn reclame gezien heeft. Zie : DM, telemarketing, popups en spam.

 

Een hulpmiddel hiervoor : de meeste nieuwe browsers hebben Pop-up killers. Dat scheelt vaak al.

 

Maar er zijn toch ook wel banners die niet irritant zijn ? Erg veel mensen gebruiken de advertenties van Google - opvallend weinig irritante reclame, naar mijn mening.

 

Itsme850 : ik las dat je een bedrijf gaat beginnen en wellicht een website : zou je banners mijden of een ander soort banner er op zetten ?

Link naar reactie
  • 0

Samen met twee anderen heb ik begin dit jaar eBanner.nl gelanceerd. Een site waar je zowel als adverteerder, als als website eigenaar kunt inschrijven.

 

Als adverteerder kun je campagnes aanmaken en bepalen op welke sites je wilt adverteren, en als website eigenaar kun je aangeven welke advertenties je wel en niet wilt hebben.

 

Dit alles verder helemaal geautomatiseerd. Wij willen absoluut geen schreeuwerige banners, pop-ups, pop-unders of meer van dien onzin omdat wij ook vinden dat je als bezoeker van een site die onzin niet over je heen wilt krijgen.

 

Een nieuwe vorm van banner die we binnenkort zullen aanbieden is de video strip. Een flash banner waarin geluidloos een filmpje speelt, en als je je muis er overheen beweegt wordt 'ie groter, en gaat het geluid aan. Muis eraf, en hij krimpt weer.

 

Op die manier kunnen adverteerders toch weer iets nieuws en meer multimedia-gericht doen zonder dat je als bezoeker verplicht 30 seconden naar een flash ding zit te kijken dat je niet weg kunt klikken...

Link naar reactie
  • 0

In elk geval een leuke creatieve innovatie! Ik vind het een aardig probleem dat banners steeds schreeuweriger worden. Aan de andere kant, als de bezoekersaantallen van de sites die ze vertonen structureel zouden dalen dan zou die trend wel afbreken. Met z'n allen zijn we er dan ook verantwoordelijk voor dat die irritante banners bestaansrecht hebben.... ::)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ja, daar begrijp ik ook weinig van. Maar feit is dat je soms met "hoge nood" zit. Als op dat moment iets je aandacht trekt wat daarvoor een oplossing heet te zijn, dan ga je er makkelijker op in.

 

Zaph, kan je misschien iets meer vertellen over de wereld waarin Ebanner.nl in zit ? Heb tot nu toe gemerkt dat er veel intransparantie is in deze wereld. Dat mensen bijv. van Google Adsense verplicht zijn hun mond te houden vind ik een mooi voorbeeld.

 

Mag jij wel praten ? :D

Link naar reactie
  • 0

Ik erger me mateloos aan banners zoals die van :

 

- Achmea (Who te F is Tillie...)

- Cathay Pacific (Poppende fles champagne ..)

- Canon EOS (Eindeloos geklik)

- Jamba (Smerige kikker)

 

Zit je te surfen met 50 cent op je speaker komt er in een keer '

die smerige kikker doorheen blêhren.

 

Daarnaast is het ook mogelijk om met wat java en flash volledig de

popup blockers te omzeilen, waar ik ook niet op te wachten zit.

Link naar reactie
  • 0

Mm...ben benieuwd naar de Flash RSS-reader, Littlemonkey !

 

En verder : ben gewoon benieuwd : wat is er gaande, worden er binnenkort ook banners geplakt op RSS Readers, Tags, Messenger, muispijltjes, PC randen of hoe zit het ?

Is er vordering richting betalen voor meer dan Pay Per Click/Inclusion naar Pay Per Transaction ?

 

Gewoon een dagje uit online marketing land, zeg maar.

Link naar reactie
  • 0

En verder : ben gewoon benieuwd : wat is er gaande, worden er binnenkort ook banners geplakt op RSS Readers, Tags, Messenger, muispijltjes, PC randen of hoe zit het ?

Is er vordering richting betalen voor meer dan Pay Per Click/Inclusion naar Pay Per Transaction ?

 

Reclame in RSS feeds bestaat al, het is alleen aan de reader om daar al of niet iets mee te doen. Wat de overige dingen betreft weet ik het niet, maar het zou me niets verbazen...

 

Voor wat de betaling betreft neigt iedereen tegenwoordig naar CPM, dus een bepaald bedrag per 1000 views. Dit omdat een click niet veel zegt - met alleen een banner zien verhoog je ook je naamsbekendheid, en het schijnt tegenwoordig zo te zijn dat voor elke bezoeker die klikt op een banner er 2 zijn die de URL in de browser intikken

 

Verder is inderdaad het concept van betalen per conversie redelijk populair. Sommige bedrijven adverteren alleen op die basis, en keren een heel behoorlijk bedrag uit voor elke klant die via jouw site binnenkomt.

Link naar reactie
  • 0

Zonder enige vorm van promotie komen klanten niet naar uw website. Geen wonder, want hoe moeten ze u vinden tussen al die miljoenen websites?

Die bezoekers moet u dus naar uw website sleuren. Hoe? Daar zijn ook andere manieren voor dan bannering alleen. Denk aan e-mail naar klanten van wie u al het e-mail-adres heeft, goede trefwoorden voor zoekmachines en affilate programma's. Leer er meer over in het dossier

 

dossier 'Traffic naar uw site' op zibb.nl.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de leergierigen onder ons :

 

De staat van de Digitale Economie in 2004 van het CBS.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/bedrijfsleven/algemeen/2004-p34-pub.pdf

 

Vooral interessant omdat er nu eens duidelijke gegevens naar voren komen over internet gebruik, breedband gebruik, etc.

 

Overigens : bedenk dat het CBS voornamelijk kijkt naar de Grote Getallen : als je een kleine, progressieve doelgroep hebt op gebied van internet, dan is het wat lastiger ze hier in de tekst te herkennen (is mijn idee)

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf van mening dat een website publiceren en internetmarketing hand in hand gaan. Afhankelijk van de missie van de site natuurlijk maar de verhoudingen in budgetten zijn vaak schrikbarend.

 

'ga maar doen sjaak die adwords van je maar hou me wel ff op de hoogte van het budget en mondje dicht tegen john he, stuur je trouwens ook vandaag ff die mailing van 4 k die niemand leest de deur uit?'

 

Bannering is een verhaal apart maar eens een tooltje pakken waarmee je de mate van zoeken achterhaald en je site vervolgens optimaliseren lijkt me een zinvolle en relatief goedkope investering. Een online marketingtool heeft alleen toegevoegde waarde als ook de doelgroep hier aanwezig is. Toch?

 

ps. Las op emerce dat in Amerika een behoorlijke switch gaande is wat betreft budgetten. Volgens mij zijn we nog lang niet klaar met die fukkin kikker.

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

beste mensen,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Deze is overigen voor consumenten. Ik wil deze graag ook via internet promoten.

 

Mijn vragen aan jullie zijn:

 

1) Weten jullie reclame bureaus die dit kunnen doen voor mij?

 

2) wat zijn jullie bevindingen met deze reclame bureaus?

 

3) Hoe zorg je ervoor dat je reclame niet irritant wordt maar toch opvalt?

 

Hierbij vraag ik jullie advies.

 

bij voorbaat dank.

 

 

groeten,

 

 

Harmen

Link naar reactie
  • 0

 

Bij reclamebureaus en internet advertising agencies werken experts. Die hebben strategen en account managers en receptionisten en koffiejuffrouwen om zich heen. Daar betaal je een paar honderd euro per uur voor, en doorgaans brengen ze veel uren in rekening. Experts inschakelen is dan ook ontzettend duur. Heb je weinig tijd en veel geld, dan is zo'n bureau de aangewezen weg. Heb je veel tijd en weinig geld, dan kun je het beter zelf uitzoeken.

 

Hier op HL vind je veel informatie over dhz-promotie. Sterkte!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hey,

 

Bedankt voor je tip. Ik ben alleen nog op een vraag gekomen. Ik wil landelijke bekendheid creeren en tv is denk ik daarvoor een goede optie. Alleen een tv-spotje is erg duur. Zijn er geen goedkopere manieren om landelijke bekendheid te krijgen?

 

alvast bedankt.

 

groeten,

 

Harmen

Link naar reactie
  • 0

beste mensen,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Deze is overigen voor consumenten. Ik wil deze graag ook via internet promoten.

 

Mijn vragen aan jullie zijn:

 

1) Weten jullie reclame bureaus die dit kunnen doen voor mij?

 

2) wat zijn jullie bevindingen met deze reclame bureaus?

 

3) Hoe zorg je ervoor dat je reclame niet irritant wordt maar toch opvalt?

 

Hierbij vraag ik jullie advies.

 

bij voorbaat dank.

 

 

groeten,

 

 

Harmen

 

Er zijn veel diverse online reclamebureaus, waar weer vele websites bij zijn aangesloten.

vaak beslis je zelf op wat voor soort websites je wel of niet gezien wilt worden, etc

Je beslist zelf of je per 1000 views (weet niet of dit bij allemaal mogelijk is), klik, lead of sale betaald. Dit spreek je af met dat bedrijf.

 

voor adressen, pm me!

Link naar reactie
  • 0

Mooi om te zien : je opent een item over E-marketing, vervolgens wandelt iemand langs (Harmen) die iets over zijn webshop vraagt dat maar zeer zijdelings met dit onderwerp te maken heeft en vervolgens gaat het daar over. Hm..

 

Ik stel voor om of dit verder te laten gaan over E-marketing, of dat we dit bevrienzen en een nieuw onderwerp beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Aandacht creëren voor een webshop? Vergeet TV! Kijk bv. naar veilingsite Ricardo.nl. Die hebben ik weet niet hoeveel geld over de televisie-balk gekeken maar worden door niemand gevonden (aanbod laptops: 2 stuks).

 

Wil je aandacht op internet, adverteer dan ook op internet. Daar heb je veel vormen in (bannering, actiesites, zoekmachinemarketing, affiliate marketing, samenwerkingsverbanden etc). Daar zijn allerhande bureaus voor. Ik denk echter dat je je heil niet snel bij reclamebureaus moet zoeken (al zijn er een aantal die internet steeds beter begrijpen, zoals LEMZ en VBAT), maar eerder richting online marketingbureaus/interactive marketingbureaus moet kijken. Vraag dan wel goed rond want de kwaliteit (en prijs) verschilt behoorlijk.

 

Op kleine schaal kun je, als je de tijd en energie er voor hebt, samenwerkingen zoeken met de beter bezochte sites van consumenten. De zogenaamde consumer generated media (communities, blogs etc) schiet als paddestoelen uit de grond, krijgen snel veel meer macht en hebben bovendien een interessant kenmerk: ze verdienen vrijwel zonder uitzondering geen ruk met hun website. Een klein rukje kan dan al genoeg zijn om bv een gezamenlijke marketing-insteek te bespreken. Laat ze producten verloten onder hun lezers, laat ze prijsvragen uitschrijven, verkoop een community-product (bv een www.domein.nl-mok of -T-shirt) in jouw webshop met grote korting e.d. Er liggen enorme kansen.

 

Wat het al dan niet on-topic zijn betreft: de vraag of online marketing effectiever is of niet dan offline marketing (en discussie over methodes in dat opzicht) lijkt me 100% relevant in deze discussie. Zeker aangezien het onderwerp van Harmen S een website/webshop betreft.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Ik wil jullie graag bedanken voor jullie hulp. Ik ga proberen de ideale promotie te verzinnen voor de webshop.

 

 

Nogmaals bedankt,

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Harmen

Link naar reactie
  • 0

 

Een website vol praktische inzichten is de blog van AD:Tech in Amerika. Een voorbeeld.

 

Test. Test some more. Keep testing. Rinse and repeat. And as you're developing your tests, which could be structured around one or more of literally hundreds of variables, here are the 10 variables that constitute low-hanging fruit, according to Barry Stamos: subject lines, sender lines, list segmentation, body text, offer specifics, day and time sent, creative, animations, call to action, and discounts. Of these 10, the first three you should be testing (if you're not testing now) are: subject lines, creative, and the call to action.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
-(Little Monkey, mei 2005 : )

Ik erger me mateloos aan banners zoals die van :

 

- Achmea (Who te F is Tillie...)

- Cathay Pacific (Poppende fles champagne ..)

- Canon EOS (Eindeloos geklik)

- Jamba (Smerige kikker)

 

Zit je te surfen met 50 cent op je speaker komt er in een keer '

die smerige kikker doorheen blêhren.

 

En wanneer je die kikker hoort weet ik dat er een reclame voor Jamba is. Ik weet de naam van het bedrijf erachter. Is dat geen marketing en of misschien het doel? 8)

 

Natuurlijk ben ik het met je eens dat die kikker irritant is, maar of het slechte reclame is weet ik niet... We vinden het allemaal irritant, maar er zijn toch vele mensen die naar aanleiding van die kikker op een later tijdstip bij Jamba een ringtone gaan kopen omdat ze de naam onthouden hebben en toch maar even intikken in de browser.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.