Jump to content
Antwanes
Verberg

Afspraken systeem / agenda koppelen aan klantrelatiebeheer

vraag

Hallo mensen,

 

Ik werk momenteel als zzper bied mijn diensten veel op locatie bij klanten thuis aan waardoor ik veel met afspraken werk.

 

Momenteel doe ik alles via een handmatige agenda en een facturatieprogramma en merk dat dit niet erg handig werkt.

 

Waar ik na opzoek ben is eigenlijk een systeem waar mee ik afspraken kan ik plannen, waar ik klanten kan aanmaken en zo contact kan onderhouden, producten of diensten aan toe kan voegen en kan afrekenen met de klant enzo een factuur krijgt.

 

Bestaat hier iets voor in 1 systeem?

 

[verandering: titel]

 

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Zoiets heet een CRM-systeem, waar CRM staat voor Customer Relationship Management oftewel klantrelatiebeheer in goed Nederlands...

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik lees bij nader inzien nog eens terug in jouw berichtengeschiedenis en heb daarbij eerlijk gezegd een déjà vu...

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo mensen,

 

Waar ik na opzoek ben is eigenlijk een systeem waar mee ik afspraken kan ik plannen, waar ik klanten kan aanmaken en zo contact kan onderhouden, producten of diensten aan toe kan voegen en kan afrekenen met de klant enzo een factuur krijgt.

 

 

Hallo,

 

Vervelend dat je al zo lang zoekt en niets kan vinden.

 

Exact werkt met een planner waarmee ook gefactureerd kan worden.

Is volgens mij echter geen goedkope oplossing.

Verder kun je ieder uren factuursysteem gebruiken als je "in de toekomst" uren kan vastleggen.

Vele zullen datums later dan "vandaag" weer niet accepteren.

Alleen voor het bijhouden van afspraken en correspondentie wordt meestal een CRM systeem gebruikt.

CRM systemen kunnen vaak weer niet factureren.

Of het moet onderdeel van een heel groot ERP systeem zijn.

Ik heb in Excel een ZZP'er model gemaakt maar dat is nog niet getest.

Mijn planning loopt wat (jaar of zo) uit ehehehe.

 

 

Vriendelijke Groeten.

 


Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Laten we het probleem niet overautomatiseren. De vraagsteller heeft een reparatieservice voor pc's van particulieren en werkt zelfstandig. Dan kun je planning, urendeclaraties, inkoop/verkoop en facturering plus btw inderdaad gemakkelijk en overzichtelijk bijhouden in één Excel-bestand.

 

Als zelfstandige moet je in de regel toch al je uren bijhouden. Gebruik daarvoor om te beginnen een apart werkblad met wat extra kolommen voor de klantnaam en bijvoorbeeld het afgesproken uurtarief.

 

Voor de inkoop en verkoop van onderdelen en software kun je een tweede werkblad toevoegen, ook met een extra kolom voor de klantnaam. Rond de 1e van de maand hoef je dan weinig meer te doen dan wat selectiefilters toepassen op de klantnaam en je ziet precies wat je per klant moet factureren voor de voorbije maand; de gefilterde weergave kun je zelfs printen voor de klant, bijvoorbeeld voor bijlagen bij facturen.

 

Ook voor het relatiebeheer kun je hetzelfde Excel-bestand gebruiken: gewoon nog een werkblad erbij met kolommen voor de NAW- en contactgegevens.

 

Als je handig bent met computers, moet het niet zo moeilijk zijn om in een weekendje iets op te zetten waar je jaren plezier van hebt.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 14 leden online en 283 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept