Ik ben bezig een website te laten ontwikkelen met daarin ook flash animaties. Nu is er een dicussie over de source bestanden (de zgn. fla bestanden).
Het bedrijf dat de site maakt wil deze niet vrij geven. Zij claimen dat daar hun kennis in zit, die ze niet naar buiten willen brengen en dat dit niet gebruikelijk is om deze bestanden vrij te geven aan de klant.
Ik wil echter graag de bestanden in mijn bezit krijgen. Niet om de kennis te exploiteren, maar als om wat voor reden dan ook het bedrijf niet meer in staat is om de website te onderhouden (failliet, zakelijk conflict, brand, o.i.d.) dan ben ik mijn site kwijt (tenminste de broncode), en kan ik, als ik de site wil aanpassen, hem helemaal opnieuw laten bouwen.
De vraag is nu:
- wat is gebruikelijk en is mijn vraag om de broncode terecht?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lique
lique
Hallo,
Ik heb een vraag:
Ik ben bezig een website te laten ontwikkelen met daarin ook flash animaties. Nu is er een dicussie over de source bestanden (de zgn. fla bestanden).
Het bedrijf dat de site maakt wil deze niet vrij geven. Zij claimen dat daar hun kennis in zit, die ze niet naar buiten willen brengen en dat dit niet gebruikelijk is om deze bestanden vrij te geven aan de klant.
Ik wil echter graag de bestanden in mijn bezit krijgen. Niet om de kennis te exploiteren, maar als om wat voor reden dan ook het bedrijf niet meer in staat is om de website te onderhouden (failliet, zakelijk conflict, brand, o.i.d.) dan ben ik mijn site kwijt (tenminste de broncode), en kan ik, als ik de site wil aanpassen, hem helemaal opnieuw laten bouwen.
De vraag is nu:
- wat is gebruikelijk en is mijn vraag om de broncode terecht?
Angélique Krijnen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5477-source-bestanden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag