• 0

Prepaid Visa/ Mastercard / Creditcard Zakelijk

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor mijn BV heb ik een creditcard of nog liever een prepaid mastercard nodig. Kan ik deze gewoon op mijn eigen naam zetten (prive kaart), of moet dit perse een zakelijke kaart zijn?

Je kunt een kaart aanschaffen op naam van de bv. Maar als je een R/C-overeenkomst met je bv hebt, dan zou je natuurlijk ook de kaart op eigen naam kunnen zetten. Je moet dan alleen wel goed bijhouden welke bedragen je allemaal voor de bv voorschiet, zodat de bv je dat bedrag later weer kan terugbetalen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik gewoon me privé creditcard, en stort het afgeschreven bedrag terug op me rekening. Facturen staan uiteraard wel op de BV, volgens mijn boekhouder is dat geen probleem :)

 

Edit: Zoals Rachid zegt :)

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

De kaart dient op de B.V. te staan, de B.V. is een rechtpersoon op zichzelf.

 

Waarom? Vooropgesteld dat het waarschijnlijk handiger is, is het vooral afhankelijk van wat hij er mee wil gaan doen. De kaart is alleen een betaalmiddel, het vertegenwoordigd geen waarde.

 

Als de kaart nodig is om bijvoorbeeld uitgaven te doen ten behoeve van reizen is het handiger als ie op zijn eigen naam staat. Een vliegticket is persoonlijk en kan je prima privé voorschieten. Vaak kan je, zeker bij budget carriers met alleen economy, alleen afrekenen met een kaart die op jouw naam staat. Er zijn wel zakelijke kaarten met ook de naam van de drager er op, maar bij prepaid is dat niet gebruikelijk. Ook kleine uitgaven via internet kun je prima privé afrekenen en daarna als contantbon declareren.

 

Voor inkoop van duurdere goederen en/of bedrijfsmiddelen ligt het net andersom. Voor grotere bedragen wil je dat de naam van je bedrijf op de factuur staat, zeker ook met het oog op payment providers die om fraude te voorkomen eisen dat de naam op de factuur en de tenaamstelling van de creditcard overeenkomt.

 

Waar je verder op kunt letten is dat veel bedrijven een kaart zonder embossing (relief cijfers en letters) weigeren, omdat ze die direct herkennen als prepaid. Wat daar de reden van is ben ik nog niet achter, je zou toch zeggen dat een reservering of betaling ook bij prepaid gegarandeerd is zo gauw de provider goedkeuring geeft, maar heb het in landen rond de middellandse zee meermalen meegemaakt met niet-embossed kaarten (Medius, Skrill). Tegenwoordig gebruik ik Viabuy en die zijn embossed en heb ik nog geen problemen mee gehad.

 

Link naar reactie
  • 0

En nog een ander ding, als je gewoon een creditcard wilt op je bv (geen prepaid) moet je jaarcijfers enzo hebben en winst etc. Dus als je net gestart bent kan het meestal niet als b.v..

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.