• 0

Financieel in huren zzp

Hallo Mensen,

 

Even een vraagje ik heb een gesprek gehad met een bedrijf die mij willen inhuren als monteur voor hun bedrijf als zzper. Ik krijg van hun dan 3 telefoonnummers voor bij mij in de regio die worden doorgeschakeld op mijn telefoon. En dan kan ik de afspraken inplannen.

 

Nu is het zo dat wij hadden afgesproken in het gesprek dat ik € 15,- per uur zou krijgen excl. de reiskosten. Het uurloon is ook afhankelijk van hoeveel afspraken ik weet in de plannen per maand. Het is zo minder dan 10 afspraken ik gewoon 15 euro per uur krijg.

 

Nu krijg ik van het bedrijf een mail met een overzicht hoe hun werken. In deze mail staat dat het uurloon inclusief de reiskosten is. Dit kan eigenlijk toch niet? Ik moet namelijk naar klanten rijden gemiddeld van een halfuur tot 3 kwartier en dan moeten hier ook de reiskosten bij inzitten?

 

Nu is het zo dat op financieel gebied wat minder inzicht heb.

 

Daarom graag even jullie advies.

 

Bedankt! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik moet namelijk naar klanten rijden gemiddeld van een halfuur tot 3 kwartier en dan moeten hier ook de reiskosten bij inzitten?

Er is een verschil tussen reiskosten en reistijd.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

monteur als zzper.

[..]

Het uurloon

Is dit nu een vraag als ondernemer of als werknemer? Het klinkt een beetje als een dienstverband namelijk. 15 Euro als zelfstandige komt overeen met ongeveer 10 euro als werknemer, dus dat klinkt als ontzettend weinig.

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Is dit nu een vraag als ondernemer of als werknemer?

Dat is een van de kastje naar de muur-reactie.

 

Je hebt op zich natuurlijk gelijk dat zulke lage vergoedingen (en barse gezagsverhoudingen) duidelijk maken in welke slaafse positie veel zzp'ers zitten, maar die algemene observatie en bijpassende discussie over onder- versus werknemerschap is een ander topic. Daar is deze vraagsteller niet mee geholpen.

 

Van ondernemer tot ondernemer: gewoon harder onderhandelen! Of NEE durven zeggen.

 

Bestaat er niet zoiets als een Meldpunt ZZP zeg NEE!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Antwanes, het wordt mij er eerlijk gezegd allemaal niet duidelijker op. Wat ik lees en denk te begrijpen uit jouw verhaal:

 

Je bent startend ondernemer, zoekt een CRM en facturatie-oplossing voor (kennelijk meerdere of veel losse) klanten en nu ga je op 'afroepbasis' voor een opdrachtgever werken, waarbij je ook een soort van binnendienst zou gaan beheren.

 

Dat kan natuurlijk beide, maar waarom zou je geen marktconform tarief rekenen voor intakegesprekken (ouderwets wachttijd), gewerkte uren, reistijd en reiskosten? Of kiezen voor een loondienstverband met minimum- of CAO-loon en kostendekkende declaratie van reiskosten voor gebruik van eigen vervoer? Ik denk daarbij ook nog aan de optie payrolling.

 

Je biedt nu kostenvoordelen (omzet met waarschijnlijke marge of niet rekenen van jouw 'schaarse' tijd) aan iedereen en neemt zelf alle nadelen zonder enige vorm van vergoeding daarvoor. Of zie ik dat verkeerd?

 

Wat is het idee als je ziek wordt, de auto niet start of als je met vakantie wilt? Aan het rijden of op locatie bezig bent?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nu is het zo dat wij hadden afgesproken in het gesprek dat ik € 15,- per uur zou krijgen excl. de reiskosten.

 

Nu krijg ik van het bedrijf een mail met een overzicht hoe hun werken. In deze mail staat dat het uurloon inclusief de reiskosten is. Dit kan eigenlijk toch niet? Ik moet namelijk naar klanten rijden gemiddeld van een halfuur tot 3 kwartier en dan moeten hier ook de reiskosten bij inzitten?

 

€ 15,00 per uur is al minimaal, vrij laag. Daar kun je geen autokosten meer van betalen, dan werk je gratis. En gratis werken kun je overal en bij iedereen. ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.