• 0

Linux vs Windows

even een discussie op de vraag en aanbod pagina's naar het forum trekken.

dat lijkt mij een betere locatie en misschien hebben anderen er wat aan of er een mening over.

ik vroeg om een offerte voor het opzetten van een linux netwerk.

 

Mag ik misschien vragen waarom u voor uw kantoorautomatisering kiest voor het linux platform? Dit omdat wij ons primair richten op de windows systems en ik graag zou willen weten wat zoals de beweegredenen zijn om voor linux te kiezen?

 

- geen licentiekosten

- native 64 bits

- wetenschappelijke software

- open source software

- apache, mysql, php, ...

 

Geen licentie kosten lijkt inderdaad voordelig, maar is het niet zo dat doordat er minder ondersteuning de TCO alsnog op de zelfde hoogte ligt als een windows based netwerk? Diensten maken zo ongeveer 80% van het ICT budget.

 

minder ondersteuning in linux? qua hardware bedoel je? alles werkt hoor. draadloze muis en toetsenbord, palmpje, draadloos netwerk, geen problemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt me niet handig dat zulke Windows vs Linux verhalen hier compleet gepost worden. Als eerste is een linkje (liefst met korte samenvatting) net zo handig en daarnaast komen er zo'n beetje dagelijks dit soort, inhoudelijke niet zo interessante, verhalen uit. Zowel pro-linux/pro-windows.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.