• 0

Verkopen binnen de EU op Ebay.

Beste Higherlevel leden,

 

Het speelt al een hele lange tijd in mij om producten te gaan verkopen.

Ik heb veel zelf onderzoek gedaan om in ieder geval voor zo min mogelijk

verassingen te staan.

 

Nu wil ik graag producten gaan verkopen op eBay en het liefst binnen de EU

om zo aan meer klanten te komen.

 

De spullen die ik ga verkopen hebben een lage verkoopprijs. Nu heb ik gekeken

naar verzending´s mogelijkheden. Producten die naar het buitenland gaan hebben

helaas een veel te hoge verzendprijs, dus nu blijf ik haken op briefpost.

 

Ik heb de zoekfunctie forum meerdere malen gebruikt, maar niet precies het antwoord gevonden waar ik naar op zoek ben.

 

Ik zelf heb wel eens producten besteld op eBay die werden verzonden met briefpost zonder tracking nummer. Dit ging voor mij altijd goed.

 

Het probleem waar ik mee zit is PayPal. Is via briefpost versturen wel verstandig? Een koper kan namelijk altijd beweren dat hij zijn product nooit ontvangen heeft. Ik kan nooit bewijzen dat het product is afgeleverd omdat er geen tracking nummer bij zit. Is dit een risico die andere verkopers op Ebay voor lief nemen of zie ik dingen over het hoofd?

 

Als ik de 'profiel feedback' van verkopers bekijk die producten verzenden zonder tracking nummer en met briefpost zie ik over het algemeen meer positieve Feedback dan negatieve.

 

Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over hoe die verkopers het mogelijk doen en wat ik misschien over het hoofd zie. Of maak ik mij gewoon te druk?

 

Met vriendelijke groet,

Milan

 

 

P.S. Sorry als deze vraag al een keer gesteld is, maar ik heb niet veel topics kunnen vinden over briefpost, eBay & PayPal vragen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over hoe die verkopers het mogelijk doen en wat ik misschien over het hoofd zie. Of maak ik mij gewoon te druk?

Ze calculeren dat ondernemersrisico doorgaans gewoon in en verwerken het in de verkoopprijs: een bepaald percentage gaat verloren en moet je hetzij nog een keer verzenden, hetzij restitueren. Na verloop van tijd zie je vanzelf hoe dat uitvalpercentage bij jouw assortiment en klanten uitpakt: kwestie van ervaring opdoen. Wees er vooral niet rouwig of gefrustreerd om, maar calculeer het nuchter in als een voldongen feit.

 

Dat is overigens niet uniek voor eBay, maar geldt voor alle brievenbuspost. Het zijn ook niet altijd oneerlijke klanten, maar soms de postbezorgers of postsorteerders en soms onaardige huisgenoten of slechte buren. Laat bijvoorbeeld niet "jewelry" of iets dergelijks op je enveloppen drukken, want dan gaat het percentage gegarandeerd omhoog. En zet iets dergelijk herkenbaars dus ook wijselijk niet in bijvoorbeeld je bedrijfsnaam in het afzenderadres.

Link naar reactie
  • 0

Paypal eist van de verkoper dat die kan bewijzen dat het pakket afgeleverd is, dus ja, al je klanten KUNNEN beweren dat ze hun bestelling niet ontvangen hebben en dan krijgen ze hun geld terug.

 

Of ze dat ook doen is een tweede, zeker omdat je juist die goedkope manier van verzenden aanbiedt.

 

Top bedankt. Lijkt mij ook. Misschien wel handig om als een klant het niet heeft ontvangen een product eenmalig wel met trackingnummer sturen?

Link naar reactie
  • 0

Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over hoe die verkopers het mogelijk doen en wat ik misschien over het hoofd zie. Of maak ik mij gewoon te druk?

Ze calculeren dat ondernemersrisico doorgaans gewoon in en verwerken het in de verkoopprijs: een bepaald percentage gaat verloren en moet je hetzij nog een keer verzenden, hetzij restitueren. Na verloop van tijd zie je vanzelf hoe dat uitvalpercentage bij jouw assortiment en klanten uitpakt: kwestie van ervaring opdoen. Wees er vooral niet rouwig of gefrustreerd om, maar calculeer het nuchter in als een voldongen feit.

 

Dat is overigens niet uniek voor eBay, maar geldt voor alle brievenbuspost. Het zijn ook niet altijd oneerlijke klanten, maar soms de postbezorgers of postsorteerders en soms onaardige huisgenoten of slechte buren. Laat bijvoorbeeld niet "jewelry" of iets dergelijks op je enveloppen drukken, want dan gaat het percentage gegarandeerd omhoog. En zet iets dergelijk herkenbaars dus ook wijselijk niet in bijvoorbeeld je bedrijfsnaam in het afzenderadres.

 

Top bedankt. Waarschijnlijk zal het vaker goed gaan dan niet goed gezien de feedback die ik bij andere verkopers zie. En bedankt voor de laatste tip, dat is puur zodat ze geen research kunnen doen naar wat er misschien in het pakketje zit lijkt me. Dat het in bubbeltjesplastic enveloppen word verzonden maakt dan niet uit?

Link naar reactie
  • 0

En bedankt voor de laatste tip, dat is puur zodat ze geen research kunnen doen naar wat er misschien in het pakketje zit lijkt me. Dat het in bubbeltjesplastic enveloppen word verzonden maakt dan niet uit?

Ja precies: laat niet zien wat er in de envelop zit.

 

En dat geldt eigenlijk ook voor pakketpost, want daarop moet je ook niet "Gefeliciteerd met uw nieuwe iPhone 7" zetten. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.