• 0

Afname enquetes online

Hoi,

 

ik ben met een onderzoek bezig voor de Belgische markt. Hiervoor moet ik enquetes afnemen in Genk, Turnhout en Brugge. 1 probleem: Belgen willen helemaal niet meewerken aan enquetes op straat. Weet er iemand toevallig of ik ergens een enquete online kan afnemen voor Belgen die wonen in Genk, Turnhout en Brugge?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik leef met je mee. Ik moet zelf ook een 300-tal enquêtes afnemen in Limburg en inderdaad, niemand wil hier meewerken.

 

Dat online enquêteren wordt moeilijk, ik weet/denk niet (of) dat kan.

 

Laten we in ieder geval wat tips uitwisselen.

 

- Mensen aan bushaltes willen meestal wel meewerken

 

Meer heb ik er niet. Dus laat maar komen iedereen!

Link naar reactie
  • 0

Wat bij mij altijd hielp is om heel enthousiast te doen. Als je iemand met een brede smile benadert, dan reageren ze heel vaak positief. Een positieve houding straalt als het ware af naar degene die je benaderd. Ga in ieder geval niet met tegenzin enqueteren, want dat werkt absoluut niet.

 

Een andere tip is om op een doordeweekse dag 's morgens vroeg in een winkelcentrum te gaan staan. Je komt dan vaak huisvrouwen, oudjes, scholieren en studenten tegen die tijd genoeg hebben en het vaak zelfs leuk vinden om een praatje te maken. Bedenk dan wel dat je absoluut geen doorsnee bevolking aan het enqueteren bent.

 

Oja, nog een tip: zeg als het kan in het begin altijd meteen dat je student bent en een onderzoek ergens naar doet. Dan weten de mensen dat ze niet met een irritante verkoper te maken, maar met een student (die het al zo moeilijk hebben ;) ).

Link naar reactie
  • 0

Wat Hans S. zegt, kan ik onderschrijven.

Ik heb eens een maandje in het gemeentehuis van een hele kleine gemeente gestaan en ik had een score van ongeveer 80%!

Goed naar de mensen kijken... hebben ze haast of niet.

Oudere mensen kun je vaak heel lief wel overtuigen, zeker als je erg gewichtig doet en zegt dat het heel belangrijk is.

Huisvrouwen met tijd genoeg ook wel. En giechelende dametjes ook wel als je het leuk brengt.

Sterkte!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.