• 0

Crowdfunding zonder KVK-inschrijving

De titel is wellicht niet helemaal juist, maar mijn uitdaging is als volgt;

 

Voor mijn nog te starten onderneming heb ik behoefte aan een startkapitaal.

Ik ben reeds ingeschreven bij de Kamer van koophandel met mijn eenmanszaak.

Echter, de nieuwe onderneming wordt een BV. Deze is nog niet ingeschreven bij de KvK.

 

Mijn beoogde financieringsvorm is crowdfunding. Nu heb ik gezocht op o.a. Geldvoorelkaar.nl en daarbij stuitte ik steeds tegen het probleem dat ik een recent uittreksel moet aanleveren. Aangezien de onderneming nog niet is ingeschreven, heb daarvan ook geen uittreksel.

 

Hebben jullie tips? Vast bedankt. :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat houdt je tegen om die bv gewoon op te richten?

 

 

Groet

Joost

 

Bedankt voor je reactie.

 

Wat mij tegenhoud is het volgende;

 

Wanneer ik de BV opricht en een goede start wil maken heb ik niet meer voldoende tijd om in mijn eenmanszaak te steken en zodoende geen geld om mijn leven in de opstarttijd te bekostigen daar ik mezelf in die periode geen salaris kan uitkeren of genoeg winst kan draaien met de eenmanszaak.

 

Een reserve die groot genoeg is om die periode te overbruggen heb ik simpelweg niet. En er zitten (helaas) maar 24 uur in een dag.

Link naar reactie
  • 0

Mijn beoogde financieringsvorm is crowdfunding. Nu heb ik gezocht op o.a. Geldvoorelkaar.nl en daarbij stuitte ik steeds tegen het probleem dat ik een recent uittreksel moet aanleveren. Aangezien de onderneming nog niet is ingeschreven, heb daarvan ook geen uittreksel.

Je kunt bij genoemde site ook geld lenen als particulier. Een KvK inschrijving is dus niet nodig. Genoemde site gaat volgens de voorwaarden overigens sowieso uit van hoofdelijke aansprakelijkheid, ook bij een onderneming.

 

Wanneer ik de BV opricht en een goede start wil maken heb ik niet meer voldoende tijd om in mijn eenmanszaak te steken en zodoende geen geld om mijn leven in de opstarttijd te bekostigen daar ik mezelf in die periode geen salaris kan uitkeren of genoeg winst kan draaien met de eenmanszaak. Een reserve die groot genoeg is om die periode te overbruggen heb ik simpelweg niet.

Het alleen oprichten van de BV kost nu ook weer niet zoveel tijd hoor. Overigens vallen startende ondernemingen zonder geld wel in de allerhoogste risicoklasse van genoemde site, dus het is maar de vraag of je daar voldoende geld kunt lenen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Mijn beoogde financieringsvorm is crowdfunding. Nu heb ik gezocht op o.a. Geldvoorelkaar.nl en daarbij stuitte ik steeds tegen het probleem dat ik een recent uittreksel moet aanleveren. Aangezien de onderneming nog niet is ingeschreven, heb daarvan ook geen uittreksel.

Je kunt bij genoemde site ook geld lenen als particulier. Een KvK inschrijving is dus niet nodig. Genoemde site gaat volgens de voorwaarden overigens sowieso uit van hoofdelijke aansprakelijkheid, ook bij een onderneming.

 

Wanneer ik de BV opricht en een goede start wil maken heb ik niet meer voldoende tijd om in mijn eenmanszaak te steken en zodoende geen geld om mijn leven in de opstarttijd te bekostigen daar ik mezelf in die periode geen salaris kan uitkeren of genoeg winst kan draaien met de eenmanszaak. Een reserve die groot genoeg is om die periode te overbruggen heb ik simpelweg niet.

Het alleen oprichten van de BV kost nu ook weer niet zoveel tijd hoor. Overigens vallen startende ondernemingen zonder geld wel in de allerhoogste risicoklasse van genoemde site, dus het is maar de vraag of je daar voldoende geld kunt lenen.

 

 

Bedankt voor je input, Ron.

 

Ik weet inderdaad dat het ook voor particulieren mogelijk is. Maar is dit ook het geval als het starten van een onderneming het doel is? Hierover kan ik op de website geen duidelijkheid vinden.

 

Verder ben ik van mening dat mijn ondernemingsplan overtuigend genoeg is om het bedrag bij mekaar te krijgen.

 

Het oprichten van een BV op papier kost inderdaad niet heel veel tijd. Echter vind ik het wel zonde als dit weggegooide tijd (+geld) is omdat ik de financiering niet rond krijg. Wellicht is dit een risico dat ik moet nemen.

 

Ik heb er zelf het volste vertrouwen in, maar zonder financiering komt het niet van de grond.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.