• 0

Bedrijfsgroei! Onder Controle houden

Hallo Allemaal,

 

Ik beheer 2 webshops en een online advertentie website.

 

3 juni 2016 begonnen nu dus bijna half jaar als ondernemer aan het werk.

 

Maar het groeit heel snel..

 

Tot heden altijd gewoon via huis met een kleine opslagplaats gewerkt.

 

Maar tot eind december verwachten we 200-220K omzet en 40-45% netto winst.

 

Prognose 2017 is groei van 100%, ben bezig met bouwen van 2 webshops en uitbreiden van advertentie website.

 

Nu moet ik wel de stap zetten om de 'groeien' de vraag is hoe en waar ???

 

Het is een luxe probleem, maar moet wel uitkomen.

 

Verhuizen naar een kantoorpand met opslagplaats en voorraad groter inkopen werknemers er bij maar hoe allemaal regelen ?

 

Hoe pakken jullie het aan?

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een webwinkel die zo hard groeit, gaat vaak twee zaken uitbesteden: de fulfilment (orderverwerking) en een deel van de internetmarketing (SEO en SEA). Ik heb zelf de fulfilment uitbesteed en ik ken meerdere HL-leden die hetzelfde hebben gedaan: onder de streep kost handjes inhuren bij een fulfilmentbedrijf ongeveer even veel als verhuizen naar een groter kantoorpand plus magazijn en zelf personeel aannemen, maar je behoudt de flexibiliteit voor nog meer groei (of eventuele krimp, mocht het ooit weer minder gaan) en kunt je toeleggen op waar je goed in bent (en orders picken en inpakken kan iedereen, dus dat is een kernactiviteit die je prima kunt uitbesteden).

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je eerst nadenkt voordat je een vervolgstap zet. Zoals door anderen al aangegeven, een webshop dat zo snel groeit heeft meerdere keuzes. Een nieuw pand en personeel lijkt een logische eerste gedachte maar dat gaat je kostenstructuur drastisch veranderen. Dit zijn vaak vaste lasten en risico’s die je neemt zijn daarmee een stuk groter dan dat je een deel van de werkzaamheden aan derden gaat uitbesteden. Dat kan in een tussenfase ook een oplossing zijn. Mits dat natuurlijk kan met de waardepropositie van jouw bedrijf.

 

Ik denk dat het lastig is om je zo van advies te voorzien zonder je bedrijf en jou als persoon te kennen. Maar stel je in ieder geval de volgende vragen:

- waarom ben je nu zo succesvol? (handige tool is BMC)

- hoe kan je dat succes opschalen met behoud van een gezonde marge?

- waar heb jij hulp nodig om dat te realiseren? (wees kritisch naar jezelf)

- waar liggen je risico’s en in welke mate beheersbaar?

 

Als je daar kritisch naar kijkt, dan heb je meteen een antwoord op de manier waarop je het beste de groei kan doorzetten. Wat voor mensen je moet gaan aantrekken of met wat voor soort partijen je samenwerkingsverbanden kan opzetten.

 

En aangaande de BV vs. eenmanszaak, denk met name dat je daar moet kijken naar de risico’s die je persoonlijk loopt. Dat is niet alleen personeel maar ook afspraken met leveranciers of garanties richting klanten.

 

Mocht je eens willen sparren, kan je me een mail sturen.

 

Mvg Cees

 

Link naar reactie
  • 0

[...]

En aangaande de BV vs. eenmanszaak, denk met name dat je daar moet kijken naar de risico’s die je persoonlijk loopt. Dat is niet alleen personeel maar ook afspraken met leveranciers of garanties richting klanten.

[...]

Risico is in mijn ogen wel het laatste waar je naar kijkt bij zo'n overweging. De meeste risico's kun je prima verzekeren.

Omzet/winst/mogelijkheid tot betalen DGA salaris zijn veel interessanter.

Link naar reactie
  • 0

Een webwinkel die zo hard groeit, gaat vaak twee zaken uitbesteden: de fulfilment (orderverwerking) en een deel van de internetmarketing (SEO en SEA). Ik heb zelf de fulfilment uitbesteed en ik ken meerdere HL-leden die hetzelfde hebben gedaan: onder de streep kost handjes inhuren bij een fulfilmentbedrijf ongeveer even veel als verhuizen naar een groter kantoorpand plus magazijn en zelf personeel aannemen, maar je behoudt de flexibiliteit voor nog meer groei (of eventuele krimp, mocht het ooit weer minder gaan) en kunt je toeleggen op waar je goed in bent (en orders picken en inpakken kan iedereen, dus dat is een kernactiviteit die je prima kunt uitbesteden).

Ik ben nieuw op dit forum, en zag dit topic, waar ook ik tegenaan loop.

 

Inhakend op Ward: Fulfilment is niet altijd ideaal.. Wat verkoop je? Schuif je doosjes > Fulfilment. Ik zelf doe meubelen. Dat vereist toch net weer een beetje meer expertise dan het schuiven van doosjes, dus ik heb eigen magazijn en mensen.

 

Verder is het goed om je oorspronkelijke bedrijfsplan er eens bij te pakken. Wellicht loop je (ver) voor, maar je hebt er toen (goed) over nagedacht dus helemaal niet verkeerd die PVA door te pakken. Verder is het verstandig een vervolg op papier te zetten. Zet een punt aan de horizon, en als dat punt dichtbij komt, zet je een nieuwe punt verderop. Mijn ervaring is inmiddels dat dit erg prettig is, ook al hou je jezelf er soms niet aan door het voortschrijdend inzicht. :)

Slimme ondernemers laten zich inrichten door Van der Meulen Kantoormeubelen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.