• 0

webshop draait niet goed

Ik heb sinds een maand of 4 een webshop voor fanmerchandising.

Nu krijg ik wel wat bezoekers maar er heeft nog niemand iets gekocht,

nu weet ik wel geduld is een schone zaak maar ik vind vier maanden toch wel erg lang.

Doe ik iets verkeerd of is het gewoon niet goed opgezet.

Graag zou ik willen weten hoe jullie tegen de zaak aan kijken.

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Allereerst de teksten, die spreken mij totáál niet aan... Alleen het begin is al zo koud en weinig enthousiast:

 

FanMerchandising is een vrij recentelijk opgezet bedrijf. Het bedrijf wordt geleid door managers met vele jaren marktervaring. Wij hebben oog voor nieuwe trends. Wij verkopen onder andere T-shirts, petten, truien, tassen en al het andere wat een fan van een bepaalde band of van zijn/haar idool zal kunnen wensen. Het assortiment is zo divers mogelijk.

 

Enkele opmerkingen:

 

- Wat maakt jullie beter dan de Large?

- Waarom die grote banner van IT-ernity, die heeft er niets mee te maken

- Van een shirt als deze zou ik in willen zoomen, zodat ik de afbeelding beter kan zien. Dat is een groot gemis

- Kun je geen acties doen met bijvoorbeeld Fok!, zodat je in één keer je doelgroep enorm goed bereikt? Verloot via hen 10 shirts ofzo, betere reclame kun je je niet wensen

- Adverteren jullie verder wel ergens?

- Zorg dat er redenen zijn om je site vaker te bezoeken, ook al zoek je op dit moment geen nieuw shirt

 

Zomaar wat ideeën en vragen die me te binnenschieten als ik de site zo zie, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Link naar reactie
  • 0

4 maanden lijkt mij ook wat lang. wat doe je aan promotie? adverteer je? deel je flyers uit bij concerten? zet je links op fanpagina's? maw wat doe je zoal er aan dat je mogelijke klanten je kennen en weten te vinden?

 

verder een aantal opbouwend bedoelde opmerkingen tav de website:

- laat op de openingspagina meteen je aanbiedingen zien, en niet een introductieverhaal. wil je zelf in elke winkel die je inloopt eerst het verhaal van de oprichting horen? nee toch? je home pagina is je winkelruit: gebruik hem commercieel.

- ik vind je eigen logo en kleuren niet passen bij je producten. je huisstijl moet zwart zijn en je logo angsaanjagend. jouw doelgroep houdt niet van sterretjes en zoete kleuren.

- de link naar metallica chapter one is niet handig, dat leidt je klanten weg. geen externe links dus opnemen

- dat logo van de it-eternity voegt dus ook niets toe, dus weg er mee.

 

Link naar reactie
  • 0

aanvullend op vorige schrijver:

- waarom geen contact formulier maar een mailadres

- dat enorme logo van IT eternity slaat inderdaad volkomen alles mis

- niet even snel een overzicht van betaalmethoden

- "E-mail beantwoorden altijd dezelfde dag." ..... en dat geschreven door "managers met vele jaren marktervaring" !

- geen eenvormig taalgebruik

- het interesseert mij niets dat er ook een winkel in Oss zit, ik vind dat geen (ver)koop argument oid

 

ik zou snel met een terzake deskundige aan tafel gaan zitten om eea eens door te spreken want het lijkt mij geen tijd om achterover te leunen.

 

enfin: veel succes

GJ

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de opmerkingen.

Dit is voor ons de eerste keer dat we via internet de spullen aanbieden en we dachten dat waar we de site hebben laten maken we een goede partner hadden maar het begint me steeds meer tegen te vallen.

Nu ik zo al die opmerkingen hoor.

Maar ja niks aan te doen weer een les rijker.

Ik zal wel eens kijken wat ik er aan kan doen of beter gezegd de genen die de site heeeft gemaakt.

Maar even een ander vraag hoe zit het als ik de site door iemand anders zou willen later "herbouwen" hoe kan ik dat dan het beste aan pakken.

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

probeer, voordat je richting de webdesigner holt, te achterhalen hoe jij en je klanten de website willen zien. Dit voorkomt een hoop heen en weer geren tussen jou en de webdesigner.

 

Verder staan hierboven een aantal nuttige tips voor de website, met als belangrijkste opmerking dat je frontpage een winkelruit is die je ook als zodanig moet benutten. Dat betekent niet direct dat je een schreeuwerig geheel moet maken, maar wel iets dat aanspreekt. Ik wil weten of jullie:

snel, betrouwbaar, makkelijk, goedkoop, of kwalitatief goed zijn. Ik wil weten hoe ik kan betalen, dus bv bankoverschrijvingen, rembours, of andere betaalmethoden.

 

veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft niet echt te herbouwen maar mbt kleurstelling/uitstraling kun je waarschijnlijk al snel wat veranderen

Teksten natuurlijk idem dito

Formulieren en/of andere functionaliteiten zijn extra aan te brengen (denk overigens ook eens aan een 'stuur aan een vriend' button op je site!)

Inventariseer je wensen/eisen (evt met een derde) en leg die bij je webbouwer neer om te veranderen, ergo: zeg hen wat je wilt opdat je geen andere partij nodig hebt voor het technische gedeelte

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je aanraden om eens een klein marktonderzoek te doen onder andere internetwinkels én onder je (potentiële) klanten.Hierdoor krijg je een goed idee wat je zou moeten veranderen aan je website. Ook alle bovenstaande opmerkingen zou ik meenemen in je overwegingen.

 

mijn eerste gedachten bij de website:

saai uiterlijk

wat biedt je nou daadwerkelijk aan?

waarom zou ik per sé bij jou moeten kopen?

zoeken kan alleen binnen categorieën en gefet als resultaat alleen tekst en geen foto.

 

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust hier

 

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Link naar reactie
  • 0

 

Niet indelen op productgroep, maar op thema. Ik ben geen fan van dames t-shirts maar van Limp Bizkit. En de bestelprocedure is te ingewikkeld. IT-Ernity, da's niet zo verschrikkelijk high-end solutions blijkbaar. Hebben zij de hele site voor je opgezet, of leveren ze alleen de shop en heb je zelf de rest ingevuld? Er zitten nogal wat taalfouten in, namelijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er helemaal niet slecht uit-- herbouwen lijkt me te drastisch.

Wel zou ik de teksten herschrijven want daar ga je niemand mee warm laten lopen voor je producten.

Dat, tesamen met de mogelijkheid van een uitvergroting van de producten en je hebt al meer kans op verkoop denk ik.

 

Hebben jullie die bannerruimte verkocht aan het bedrijf dat de site gebouwd heeft (levert het iets op?). Anders zou ik deze eraf halen-- het logo 'vreet' aandacht van jullie eigen logo en als je íets nu niet moet veroorzaken is het onduidelijkheid over jullie merk.

 

Als het draait en je budget hebt gegenereerd zou je kunnen overwegen je site te restylen en meer te gaan branden als ietwat meer gericht op het 'ruigere' publiek.

Qua productaanbod loopt hardrock en skate door elkaar; dat zal denk ik te maken hebben met jullie persoonlijke voorkeuren, maar als je gaat nadenken over je branding/positionering zou je eens kunnen nadenken hoe je dat zo logisch mogelijk gaat aanbieden.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Niet indelen op productgroep, maar op thema. Ik ben geen fan van dames t-shirts maar van Limp Bizkit. En de bestelprocedure is te ingewikkeld. IT-Ernity, da's niet zo verschrikkelijk high-end solutions blijkbaar. Hebben zij de hele site voor je opgezet, of leveren ze alleen de shop en heb je zelf de rest ingevuld? Er zitten nogal wat taalfouten in, namelijk.

 

Twalevel helemaal goed. Een fanshop gaat over inderdaad de fan beleving voor hun favoriete artiest en dat is in zijn geheel niet aanwezig sterker een zoekplaatje en dus haken mensen af.

 

Ga eerst eens blanko zitten en verplaats je in een fan van ... en zet eens op papier wat deze verwacht als deze op zoek gaat naar merchandising (beter spullen die voor de fan een expressievorm zijn). Dan ga je praten met je web ontwikkelaars over hoe je het wil hebben om jouw klanten optimaal te bedienen.

 

Succes,

 

Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Al veel zinnigs hierboven, nog niet genoemd...jullie naam... fanmerchandising.nl Ik krijg kriebels als ik die naam hoor/lees, het komt erg commercieel over, Ik denk dat fans best bereid zijn spullen te kopen, maar door het op deze manier te noemen. (nog even buiten de vormgeving, die lijkt een webshop van een IT leverancier)

 

Belevenis-economie is belangrijk in de consumentenmarkt, als je zelf niet direct het grote publiek wil of kan bereiken, zou je ook kunnen kiezen, je webshopdienst 'naturel' aan anderen door te geven, waar je dan beiden van profiteert. Ik denk aan muziekbladen, fanclubs, populaire blogs etc. Ik zou me kunnen voorstellen dat dat voor jullie goed kan werken, technisch lijkt het me ok, qua vormgeving is er een hoop te doen.

Kijk eens op http://www.freshcotton.com/default.asp?sid=103

Die gasten hebben het prima bekeken, en draaien goed.

 

Succes! Dirk Pieter van Walsum

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Tja, wat uiterlijk betreft vind ik die website absoluut niet slecht, alleen helemaal ongeschikt voor het soort producten dat erop staat. Uit een ooghoek gezien zou ik eerder gokken dat je i-pods verkoopt of iets dergelijks. Het ontwerp zou ik zeker bewaren, mocht je nog eens iets slicks willen verkopen dan zit je vast goed :)

 

Qua promotie moet je echt acties gaan houden onder het gewenste publiek, bijvoorbeeld iets weggeven. Dat kan zoals gezegd via portals als fok, maar je kunt ook eens kijken naar bijvoorbeeld drukke weblogs. Of ze er oren naar hebben weet ik niet, maar probeer het gerust. Een zaak als freshcotton doet het bijvoorbeeld regelmatig, ik denk dat het voor hun prima promotie is.

 

Verder zou je eens aan een adwords campagne kunnen denken, er zijn vast veel tamelijk specifieke zoektermen te bedenken voor jouw producten. Met goede text-ads kun je er vaak voor zorgen dat je voornamelijk mensen krijgt die echt iets willen kopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bij google een adwords advertentie lopen en krijg daar wel wat respons op.

Maar ik hoop dat ik wat kan veranderen aan de site zonder dat het me weer veel geld kost want hoe het hier staat heeft het ongeveer 3000 euro gekost.

Maar ik zal zeker de raad op gaan volgen en kijken of dat ik er iets van kan maken.

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

D'r zitten hier nogal wat mensen met ervaring in webshops.

 

Probeer eens een order te plaatsen. Dat gaat bij mij meteen al in de helft van alle gevallen mis. Bestelling komt niet in winkelwagentje terecht. Dan ga ik de bestellingen 'plaatsen'. Moet ik mezelf eerst registreren. Staat niet waar. Dus ik 'log' maar in, en zie: daar kan ik mezelf alsnog registreren. Vul ik één veld niet in, kan ik weer helemaal overnieuw beginnen. Ik vind het maar knullig, maar dankzij de onophoudelijke promotie van IT-ERNITY weet ik iig wie daarvoor verantwoordelijk is. Hebben zij ook die moeizame copy geschreven?

 

Wat vinden andere shoppers? Is dit gangbare kwaliteit?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja die hebben inderdaad alles gemaakt achter af ben ik er ook niet zo blij mee maar ik had een offerte laten uitgaan op bobex.nl en hun kwamen in mijn ogen goed uit de bus.

Tot dat er wat vage verhalen kwamen en het bij elkaar ongeveer 3 maanden heeft geduurt voordat het klaar was.

 

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

Paar opmerkingen, tussen { x}

 

Home {is overbodig}

 

FanMerchandising is een vrij recentelijk opgezet bedrijf. {overbodige info} Het bedrijf wordt geleid door managers met vele jaren marktervaring. {klinkt knullig, spatie teveel} Wij hebben oog voor nieuwe trends. {Wie zijn die 'wij' ineens?} Wij verkopen onder andere T-shirts, petten, truien, tassen en al het andere wat een fan van een bepaalde band of van zijn/haar idool zal kunnen wensen. {omslachtig taalgebruik} Het assortiment is zo divers mogelijk.

 

Naast deze webshop wordt ons bedrijf ondersteund door een magazijn en winkel aan de Monsterstraat 4b, te Oss. De naam van onze winkel is No Limit. Dit omschrijft natuurlijk volledig waar wij voor staan. {Let op spaties. Is overbodige info. En waarom zie ik dat No Limit niet terug in de stijl?}

 

<...>

 

Zijn er vragen of heeft u een opmerking, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen U graag verder. {Gaat ineens over van kleine u naar grote U. Doen ze op hun eigen website ook. Klungels!} Hiervoor kunt U bij onze winkel langskomen, even bellen of een e-mailtje sturen. E-mail beantwoorden altijd dezelfde dag. {Da's heel bijzondere mailsoftware!}

 

Er zijn meer slordigheidjes. Accessoires bijvoorbeeld. En 'polsbandjes' niet met hoofdletter terwijl de rest wel zo geschreven is. Aanmelding nieuwsbrief is ineens aan een 'je' gericht.

 

Hebben ze jouw plan uitgevoerd of de hele shop gebouwd, inclusief 'marketingadvies'?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben zelf de tekst op de hoofdpagina geschreven omdat ik dat overbodige luxe vond,maar hun zeiden dat er wel een tekst moest staan.

En ze hebben zelf de menustructuur gemaakt, alleen ik kan wel product groepen toevoegen en veranderen.

De naam No limit komt niet voor in de titel omdat de web shop er eerder was dan de winkel.

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar ik hoop dat ik wat kan veranderen aan de site zonder dat het me weer veel geld kost want hoe het hier staat heeft het ongeveer 3000 euro gekost.

 

Dat vind ik veel geld voor een site met deze functionaliteit.

 

Ik ben het met andere shoppers eens, het eerst moeten registreren voor een aankoop is niet erg klantvriendelijk, dit zou je kunnen combineren met de bestelling.

Dat je bij het foutief invullen van een veld alles opnieuw moet doen is ook een slechte zaak.

Verder zou ik in ieder geval de ALV op de site zelf plaatsen en niet als word file downloadable maken, zorg dan dat het een pdf is.

 

Begrijp ik dat hun jouw voorpagina van tekst hebben voorzien.

Kun je dit niet wijzigen met het CMS ?

 

De banner dat stoort behoorlijk, jammer.

 

Indien dit mogelijk is zou ik denk ik een search per categorie mogelijk maken. Zodat iemand biijvoorbeeld alles van een bepaalde band kan vinden.

Link naar reactie
  • 0
Wat vinden andere shoppers? Is dit gangbare kwaliteit?

 

Ben geen shopper wel bouwer en het antwoord is nee. Dit is prutswerk. Weet niet hoeveel van die 3000 euro besteed is aan het programmeerwerk maar hoop dat het niet veel is :-\

 

Het genoemde inschrijfformulier is met 2 minuten werk aangepast zodat je gewoon terug kunt naar de inschrijfpagina en de missende velden kunt invullen.

 

De foutpaginas op je site bevatten overigens ook 'reclame' van Ernie-ty. Minder storend dan die banner maar toch.

 

Het mailtje met mijn login en wachtwoord is alleen dankzij mijn bayes filtering niet gelijk weggegooid als spam. Dit kan een stuk netter. Het resultaat van spamassasin:

X-Spam-Status: No, hits=4.5 required=7.0 tests=BAYES_01,HTML_70_80,HTML_IMAGE_ONLY_04,HTML_MESSAGE,LINK_TO_NO_SCHEME,

MIME_HEADER_CTYPE_ONLY,MIME_HTML_NO_CHARSET,MIME_HTML_ONLY,

NO_REAL_NAME autolearn=no version=2.63

 

Verder sluit ik me aan bij de eerdere opmerkingen: tekst op de homepage veranderen (kreeg de indruk dat ik bij een groothandel terecht was gekomen), logo van ernie-ty weg en product index op 'brand'.

 

Analyseer je logbestanden eens en kijk hoeveel bezoekers niet doorklikken na de eerste pagina (foute tekst?), een artikel toevoegen aan de winkelwagen maar nooit registeren (moeilijk regitratie) of wel registreren maar nooit daadwerkelijk bestellen (aanmelding aangemerkt als spam).

 

Volgens mij moet je je ontwerp trouwens 'voor weinig' om kunnen laten zetten en hosten bij een partij die standaard webshops levert (osCommerce oid)

Link naar reactie
  • 0

3000 euro vind ik eerlijkgezegd ook wel aan de prijs.. een webshop kan dat best kosten, maar dan zou je toch wat 'meer' mogen verwachten lijkt me.

 

Volgens mij moet je je ontwerp trouwens 'voor weinig' om kunnen laten zetten en hosten bij een partij die standaard webshops levert (osCommerce oid)

 

Voor zover het ontwerp voldoen dan.. het is wel mooi, maar niet passend lijkt me?

 

osCommerce heeft trouwens ook wel zo zn beperkingen in wat je (met niet al teveel werk) kunt veranderen aan de layouts etc., maar kan een shop als deze zeker met gemak aan.

 

Hebben ze dit shopsysteem specifiek voor jou gemaakt eigenlijk?

Link naar reactie
  • 0

Ja volgens hun is het maat werk geweest maar achteraf geloof ik er weinig meer van.

Maar het nadeel is dat ik er helemaal geen verstand van heb en je me dus op dit gebied veel wijs kunt maken.

Maar ik zou dus ook gewoon over kunnen stapen naar een ander hostingprovider en die als weer een beetje recht kunnen laten trekken.

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is dus belangrijk om voor je zelf eens op een rijtje te zetten wat er allemaal zou moeten veranderen aan de website.

 

Er lopen hier op het forum genoeg webspecialisten rond die jou graag tegen een goede prijs willen helpen bij het verbeteren van je website, maar ik zou eerst eens gaan praten met je huidige webbouwer. Desnoods laat je hem dit forum zien en al het commentaar dat hier gegeven is.

 

Succes!

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Link naar reactie
  • 0
...maar ik zou eerst eens gaan praten met je huidige webbouwer. Desnoods laat je hem dit forum zien en al het commentaar dat hier gegeven is.

 

IT-Eternity komt over een paar dagen hier wel langs, als de bots van Google hun werk goed doen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
En dan zou het ze sieren als ze aan zouden bieden te helpen hun product te verbeteren zonder hiervoor nog zo'n vette factuur te sturen?

 

Vast en gewis, want elke keer als iemand hun naam intikt op Google, komt deze site naar boven. Dus met een goede afloop is iedereen hapy. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.