Jump to content
Roy van Peufflik
Verberg

webshop draait niet goed

Ik heb sinds een maand of 4 een webshop voor fanmerchandising.

Nu krijg ik wel wat bezoekers maar er heeft nog niemand iets gekocht,

nu weet ik wel geduld is een schone zaak maar ik vind vier maanden toch wel erg lang.

Doe ik iets verkeerd of is het gewoon niet goed opgezet.

Graag zou ik willen weten hoe jullie tegen de zaak aan kijken.


www.erotiekspecialisten.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Dat denk ik niet dat hij dat kosteloos doet.

Ik heb er al een paar dingen met mee gemaakt dus ik ben er bang voor maar anders dan stappen we gewoon over en geven we er maar wat extra voor uit.


www.erotiekspecialisten.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Eerlijkgezegd denk ik ook niet dat je moet verwachten dat zoiets kosteloos wordt aangepast. Zaken die echt 'defect' zijn natuurlijk wel, bugs in de onderliggende programmatuur etc. behoren gewoon gefixed te worden.

 

Voor het uiterlijk van de website denk ik niet dat je het kunt verwachten, als het goed is heb je bij het ontwerpen ervan ook wel kans gekregen om feedback te geven, en ik neem aan dat je accoord bent gegaan met het eindresultaat destijds.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

vanuit juridisch perspectief hoeven ze waarschijnlijk inderdaad niets aan te passen. ze zullen vast in hun recht staan. maar ja, een dergelijk product leveren en een ontevreden klant achterlaten is geen goede reclame, lijkt mij. dat kunnen ze beter rechtzetten en daarmee punten scoren. om zo van een bedreiging een kans maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nee nog niet ik ben nu momenteeel heel druk met een aantal andere dingen dat het er bij ingeschoten is.

 


www.erotiekspecialisten.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Uhhh heb je hier echt zoveel voor betaald??? Dat kan niet hoor! Ik ging net even kijken maar ik kan nieteens iets kopen omdat ik niks in het winkelmandje kan plaatsen, dat doet het bij mij helemaal niet. Verder moest ik 3 keer refreshen omdat de buttond van je menu boven middenop de pagina stonden...Ik heb zelf ook een shop, zelfgemaakt en ik weet hoeveel werk dat is, maar hij moet wel werken! Ik vind het niet gek dat je geen bestellingen binnenkrijgt als de koopbuttons niet eens werken. Misschien is dat niet bij iedereen zo en het kan aan de browserinstellingen per computer liggen maar daar moet een bouwer toch rekening mee houden.

Verder is de shop wel mooi, je kan het uiterlijk iets meer aanpassen naar de producten die je verkoopt, dus lekker duister maken ofzo.

Want dit is een beetje zonde, het kost allemaal genoeg tijd en geld.

 

Groetjes Corinne

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik heb zelf even geken en bij mijn werken de buttons wel goed maar ik zal wel weer eens bellen en kijken waar het aan ligt maar zou graag van je willen weten met welke browser je surft.


www.erotiekspecialisten.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

ik zou je vooraal aanraden om je doelgroep op te zoeken, denk dan ook niet gelijk te groot. Begin bijvoorbeeld op 1 school met flyertjes of foldertjes of posters of weet ik veel.

en ik denk dat scholieren wel geintereseerd zouden zijn in je spullen alleen is de vraag of zij zo snel iets zouden bestellen via internet.... dus biedt daarvoor een oplossing aan voor scholieren zodat zij laagdrempelig spullen kunnen bestellen, en vergis je niet hoeveel geld scholieren soms hebben met hun bijbaantjes en zakgeld!

 

Daarbij, die tekst moet ook echt verandert worden


www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Laat ook wat aan je zoekmachine doen.

 

Ik zag bij cd-wallets bijv dingen van eminem.

Maar als ik zo op bijv emine dan krijg ik niks. Je moet echt exact het woord invullen zoals je dat bij de naam hebt.

 

Verder als je wel wat vind, geeft ie alleen een productnummer en moet je dan op de naam klikken om op een pagina waar ook alle andere dingen staan te zoeken wat je nou had gevonden.

Waarom laat je niet gewoon direct een pagina met foto's voor al je resultaten zien?

 

Wat ook wel handig is, is dat als je browset in een bepaalde categorie, je als je wilt zoeken ook direct daarin zoekt. Nu staat ie standaard steeds op t-shirts.

 

Dit zijn echt nu zulke grote aanpassingen, maar wel echt belangrijk. Mensen willen gewoon vinden wat ze zoeken, als ze niks vinden zijn ze direct weer weg. Wees dus maar wat ruim met resultaten.

 

Je zoek zelfs bepaalde groepen weer 'types' ofzo mee kunnen geven. Bijvoorbeeld bij limbizkit 'metal' en 'hardemuziek' (ik weet niet precies wat dat genre is. Als mensen dan zoeken, dan kan je misschien ook andere dingen die 'metal' ook als type heeft laten zien (korn ofzo).

 

Dat is dan wel wat meer werk, omdat jeeerst op naam wilt zoeken en dan pas type... Die koppeling zou je dan ook bij een product kunnen gebruiken. "Kijk ook eens hier" of "Mensen die dit kochten kocht ook dit", dat moet je dan ook weer opslaan.

 

Dat laatste is dan wel weer wat meer werk, maar wel de manier om mensen te geven wat ze willen vinden. Misschien zelfs waar ze zelf niet eens aan dachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wat je verder ook doet, doe alsjeblieft wat aan het taalgebruik op je site! Zelf zou ik niet eens meer de moeite doen om je collectie te bekijken nadat ik op de frontpage terecht ben gekomen.

 

Om te beginnen de naam Fan Merchandising. Is dat een accurate beschrijving van je zaak? Ja, right on. Is het een goede naam? Nee, vreselijk. Als mensen op je site komen, wil je een bepaald gevoel creëren waardoor ze graag bij je willen kopen. Dat gevoel is "cool, hier kan ik van alles van die geweldige band krijgen!" Het gevoel dat 'Fan merchandising' oproept is zo'n beetje het tegenovergestelde: "Gatver, deze lui wilen het succes van mijn band en mijn bewondering voor die band uitmelken".

Je winkel in Oss is toch min of meer gekoppeld aan de webshop? Maak daar gebruik van en gebruik gewoon dezelfde naam voor je webshop! 'No Limit' klinkt namelijk duizend keer gaver, en geeft niet die wrange bijsmaak van fans en bands uitmelken.

 

Ook de rest van de tekst op je frontpage. Ik zal er even een paar zinnen bij nemen:

 

"FanMerchandising is een vrij recentelijk opgezet bedrijf."

Dit boeit niemand. Wil je van dat 'recentelijk opgezet' een wervende boodschap maken, dan zou je zoiets kunnen doen:

"Wij zijn een jong bedrijf"

Dat is persoonlijker ('wij zijn' ipv 'FM is'), en je gebruikt het woord 'jong' om niet alleen de droge mededeling te doen dat je bedrijf nog niet zo lang bestaat, maar ook om een image van jeugdig, dynamisch, bij de tijd etc. over te brengen.

 

"Het bedrijf wordt geleid door managers met vele jaren marktervaring."

Leuk als je een praatje voor mogelijke investeerders houdt, volkomen oninteressant voor klanten. Sterker nog, het doet alleen afbreuk aan je imago van jong bedrijf dat 'oog heeft voor nieuwe trends'. Schrappen dus. Dat 'oog voor nieuwe trends' zou je overigens ook kunnen formuleren als "onze collectie wordt regelmatig aangepast aan de nieuwste trends en artiesten". Zo verander je weer een zakelijke mededeling in een aanmoediging om regelmatig op je webshop te kijken naar wat er nieuw is binnengekomen.

 

Het stuk over de winkel kan je transformeren tot een reclame om de winkel echt te bezoeken: "Behalve op deze website ben je ook welkom in onze winkel in Oss."

 

Dan het gebruik van het woord 'u'. Direct overal 'jij' van maken. Het publiek waar je je op richt, is óf jong, óf het wil zich jong voelen. De eerste groep voelt zich niet aangesproken door 'u', de tweede voelt zich oud door 'u'. In beide gevallen gaan ze op zoek naar een shop waar ze zich wel aangesproken/jong voelen.

 

En als laatste tip: op je frontpage wordt zowel 'u' als 'U' gebruikt. Als je al 'u' gebruikt, dan altijd met een kleine letter. Je hebt het tegen potentiële klanten, niet tegen God.

 

Als je dan ook nog de hele tekst van je frontpage afhaalt (vervangen door bijvoorbeeld een foto van het meestverkochte shirt) en onder een linkje 'wie zijn wij', plaatst, ben je al een heel eind.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zo goedemöge,

 

Dat is een scherpe eerste post ;)

Ik denk dat er nu één aan de zuurstof kan in Oss. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

En als laatste tip: op je frontpage wordt zowel 'u' als 'U' gebruikt. Als je al 'u' gebruikt, dan altijd met een kleine letter. Je hebt het tegen potentiële klanten, niet tegen God.

 

Voor deze winkel zal de 'jij' vorm zoals gezegd wel de voorkeur hebben, maar op dit punt in het algemeen heb ik mn twijfels. Naar mijn gevoel is het gebruik van hoofdletter-U net zoiets als het gebruik van hoofdletter-I in het engels. Meer een soort spellingsregel dat iets met een betekenis zoals de hoofdletter-Hij die gelovigen gebruiken voor hun goden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Naar mijn gevoel is het gebruik van hoofdletter-U net zoiets als het gebruik van hoofdletter-I in het engels. Meer een soort spellingsregel dat iets met een betekenis zoals de hoofdletter-Hij die gelovigen gebruiken voor hun goden.

 

Nee hoor, dit is gewoon een kwestie van algemeen Nederlands taalgebruik. In het beste geval komt 'U' heel ouderwets over (het was ooit wel meer gebruikelijk), in het slechtse geval komt het heel knullig over.

 

Taalexperts zijn het hier vrijwel altijd ook wel over eens. Renkema schrijft over dit onderwerp bijvoorbeeld eenvoudigweg: "De beleefdheidsvorm van de aangesproken persoon, u, krijgt een kleine letter, tenzij het om het Opperwezen gaat."

Bij Taalunieversum staat dit advies.

De Nieuwe Spellinggids keurt zowel 'u' als 'U' goed, maar is echt de vreemde eend in de bijt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Nee hoor, dit is gewoon een kwestie van algemeen Nederlands taalgebruik. In het beste geval komt 'U' heel ouderwets over (het was ooit wel meer gebruikelijk), in het slechtse geval komt het heel knullig over.

 

 

Eens. In deze tijd zit men heel veel te je-en en jij-en. Om dan U ook nog met een hoofdletter te schrijven is denk ik te overdreven. Echter, wanneer je een bepaalde doelgroep aanspreekt die hiermee vertrouwd is geraakt, is het denk ik niet verkeerd (te denken aan 65+ etc.).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Echter, wanneer je een bepaalde doelgroep aanspreekt die hiermee vertrouwd is geraakt, is het denk ik niet verkeerd (te denken aan 65+ etc.).

 

Om 'u' te gebruiken wel, om dat met een hoofdletter te doen niet. Je schrijft toch ook niet ineens 'parapluie' of 'ik neem U aux serieux' als je een brief aan een 65-plusser schrijft? Als spelingsregels wijzigen, wijzigen ze nou eenmaal voor iedereen, niet alleen voor degenen die niet zijn opgegroeid met de oude regels.

 

Overigens ben ik van beroep corrector (in loondienst) en wil ik een eigen bedrijfje in dezelfde richting opzetten, dus er is een kleine mogelijkheid dat mijn gezeur over 'correct' Nederlands een teken is van lichte 'beroepsdeformatie'. :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nou de zuurstof is hier al weer uit de kast gehaald na het lezen van alle dingen die mis zijn op mijn webshop ik zit al te denken om deze disscussie eens door te sturen naar degene die de webshop gemaakt heeft maar ik denk dat hij daar niet echt blij mee is maar geeft wel goed weer waar volgen jullie de problemen zitten.


www.erotiekspecialisten.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Het hele verhaal doorsturen of laten lezen lijkt me op zich helemaal niet zo slecht. Misschien moet je het iet presenteren als een verwijt, maar als een plan voor een volgende fase in de website, dwz. een plan van aanpak voor verbetering van het geheel.

 

Eens. In deze tijd zit men heel veel te je-en en jij-en.

 

Persoonlijk vind ik dat soms best hinderlijk. Niet als het gaat om een gesprek van mens tot mens of bij dingen met een wat informeel karakter (HL bijvoorbeeld), maar zodra pakweg m'n provider me gaat tutoyeren binnen productinformatie krijg ik toch een beetje de zenuwen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Als we toch allemaal zulke goede tips aan het geven zijn:

er mogen best wat metatags in je html code.

Zorg ook dat je webshop zoveel mogelijk linkpartners heeft (bijv. aanmelden bij tshirt.startpagina.nl , titels bij de plaatjes en links, eventueel produkt gerichte tekst, aanmelden bij zoekmachines, en andersoortige webpromotie instrumenten gebruiken.

Succes!

 

Ps. De layout van Oscommerce webshops zijn goed aan te passen, als je maar weet hoe het moet. Layout kan zelfs geheel uit stylesheets bestaan. ;D

 


Duurzame wooden watches webshop en de Natuurkamperterrein Distelheide voor mijn ontspanning in de bossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Guest Verwijderd account

"laten lezen door je webshopbouwer"

 

Is misschien wel een goed idee, maar een webshopbouwer is vaak geen vormegever, laat staan eentje die vormgeving van je webshop vertaalt naar een idee voor je klanten. Dat is overigens ook zijn werk niet.

 

Schets een duidelijke frisse jonge stijl voor je site, eentje die er uit knalt. Leg dat bij de bouwer neer en zeg "zo moet het en niet anders". En wat de kosten betreft "veeeeeels te duur geweest".

 

En wat die 4 maanden betreft, bij mij duurde het met een site meer dan 6 maanden dat de eerste bestelling kwam ondanks ruim 250 mailtjes met vragen.

Inmiddels zijn er dagelijks bestellingen.

 

Ener

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nog één tip voor als je teruggaat naar die webshopbouwer: dingen zoals het uiterlijk en het taalgebruik van je webshop heb je kunnen bekijken toen hij werd opgeleverd, dus daar kan je niet zomaar op terugkomen (in ieder geval niet zonder kosten). Datzelfde geldt echter niet voor falende functionaliteit! Wat de contractvoorwaarden verder ook zijn, in het Nederlandse recht heeft iedere leverancier de plicht een deugdelijk prduct te leveren. In het geval van een webshop ligt de test of het product deugdelijk is in het gebruik ervan. Dus ook al heb je het product toen het werd opgeleverd afgenomen en daarmee goedgekeurd, als bij het gebruik alsnog blijkt dat het een ondeugdelijk product is (ik las dat iemand hier bijvoorbeeld problemen had met de winkelwagenfunctionaliteit) dan moet de webshopbouwer die functionaliteit gewoon kosteloos repareren.

 

Laat je dus niet naaien! Om je eis voor reparatie van dat soort functionaliteit kracht bij te zetten, kan je overigens ook melden dat als de bouwer redelijk met die eis omgaat, je de opdracht om de webshop van een nieuwe look te voorzien aan hem gunt. Op die manier win jij (reparatie van functionaliteit), én wint hij (nieuwe opdracht = geld in het laatje)

Gaat hij niet redelijk met je eis om, dan is het sowieso verstandiger om een ander te zoeken. Dan heb je immers inmiddels de ervaring dat je bij deze webshopbouwer het risico loopt dat je een baggerproduct krijgt, zónder garantie dat fouten hersteld worden...

 

 

(PS Ja, ik ben dezelfde In_Spe als InSpé. Er blijkt wat falende functionaliteit in dit forum te zitten: ik kan zonder problemen é gebruiken als ik me aanmeld, maar niet als ik in wil loggen... ::) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hallo;

Nog een paar opmerkingen:

 

- Inderdaad! Hier moet een detail pagina komen voor elke shirt.

- Uit eigen ervaring: Je shop moet in het engels. Al is deze genre populair in Nederland. Hier zul je niet zo snel iets verkopen.

- Kijk of je nieuw bands kan promoten door hun shirts op je site te verkopen. Kijk dsnoods naar Trashmark in Duistland. Zij drukken tshirts voor bands on tour in Europa. Meestal americans. Wat de band overhoudt kunnen ze terug geven en dit gaat op hun weshop. Wellicht kan je een aantal shirts dan overnemen en dit exclusief presenteren op je site.

- Myspace myspace myspace myspace. Hierdoor heb ik zelfs tussen de 26000 en 14000 hits per maand.

- Bedenk vooral dat de klant verwend is. Al kennen ze je webshop zullen ze niets kopen zolang ze niet bij de hand genomen worden ;-)

 

- Laat iemand op een aantal festivals staan. Flyeren en laten zien dat je er bent.

 

Succes!!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 186 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept