• 0

Jouw mening over idee uitlenen van technische/laboratorium spullen

Beste mensen van higherlevel,

 

Ik had laatst een idee gekregen en wil graag weten wat jullie ervan vinden! Mocht het niet uitgewerkt genoeg zijn of te vaag laat het me dan weten dan zal ik het verduidelijken.

 

De bedoeling van het project is niet om zo veel mogelijk winst te behalen, maar eerder om voor een groter publiek spullen en apparatuur beschikbaar te stellen die normaal te duur is. Natuurlijk moet er geen verlies gedraaid worden en moet het wel rendabel zijn om het voor een langere periode draaiende te houden.

 

A library of lab equipment

Laatst was ik bezig met een project, voor dat project waren laboratoriumspullen nodig. Vervolgens heb ik die spullen gekocht en toen begon er een gedachte te vormen : Zou het niet veel makkelijker zijn als het mogelijk was de technische/laboratorium spullen te lenen bij een instantie, om ze weer in te leveren als je klaar bent met je project.

 

Doel :

Het idee is om een bedrijf op te richten dat precies datgene mogelijk zou kunnen maken : Het uitlenen van technische/laboratorium spullen aan particulieren en mogelijk ook bedrijven. Met name spullen die minder vaak gebruikt worden en daardoor vaak niet standaard in huis liggen.

 

Uitvoering :

Het plan is opgedeeld in 2 delen, de 1e en 2e fase. Waarbij bij een succesvolle financiering van x euro fase 1 uitgevoerd wordt. Mocht er rond de x euro of meer opgehaald worden dan worden beide fases uitgevoerd.

 

Fase 1 :

In fase 1 zullen voornamelijk laboratoriumspullen worden aangeschaft, maar ook technische spullen. We zullen investeerders en andere mensen de mogelijkheid geven aan ons te laten weten wat ze graag beschikbaar willen zien in magazijn.

 

Fase 2 :

In fase 2 zal er naast een uitleenbibliotheek van technische en laboratorium spullen ook een fysieke werkplaats komen. Met de hogere financiering worden vervolgens duurdere apparaten gekocht die in de werkplaats geplaatst worden.

 

Het systeem :

Er zal een website komen waar mensen kunnen zien wat er in het magazijn ligt en de optie hebben bepaalde spullen te reserveren. Waarna wordt aangegeven wanneer ze de gereserveerde spullen kunnen komen ophalen. Mensen hebben dan ook de optie spullen die al uitgeleend zijn te reserveren voor als ze weer beschikbaar zijn. Wanneer je spullen leent is er een maximale tijd van hoelang je de spullen mag gebruiken. Wanneer de tijd afgelopen is moeten de spullen weer ingeleverd worden. Levert een persoon ze niet in, of levert de spullen kapot in, dan krijgt deze persoon zijn borg niet terug.

 

In het geval van de fysieke werkplaats mogen mensen hier alleen gebruik van maken als ze een abonnement afsluiten met een aangegeven aantal besteedbare uren per maand. Bij het afsluiten van het abonnement kunnen ze aangeven op welke dagen en tijden ze deze uren willen besteden.

 

Over het algemeen is het lenen van spullen is gratis, alleen aan duurdere spullen kunnen kosten verbonden zitten. Dit wordt dan aangegeven op de site.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bas,

 

Welkom op Higherlevel.

 

De bedoeling van het project is niet om zo veel mogelijk winst te behalen, maar eerder om voor een groter publiek spullen en apparatuur beschikbaar te stellen die normaal te duur is. Natuurlijk moet er geen verlies gedraaid worden en moet het wel rendabel zijn om het voor een langere periode draaiende te houden.

Is dat een ideëel doel of zie je het als actieve onderneming?

 

Zou het niet veel makkelijker zijn als het mogelijk was de technische/laboratorium spullen te lenen bij een instantie, om ze weer in te leveren als je klaar bent met je project.

Leuk idee, inspelen op de populariteit van Breaking Bad.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ron van der Kolk,

 

Ik zou het zien als een project om het toegankelijker te maken voor mensen om apparatuur te gebruiken die normaal niet beschikbaar is. Zodat mensen hun creativiteit makkelijker kunnen omzetten in resultaten en makkelijker dingen kunnen uitproberen.

 

- Bas

Link naar reactie
  • 0

Beste Bas,

 

Als er geen commercieel belang is, dan behoort je plan naar mijn mening volgens de forumregels niet tot de doelgroep van Higherlevel. Het forum heeft gekozen voor een scherpe focus op actief en innovatief ondernemerschap.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er nog over nagedacht en heb mij bedacht op de manier hoe ik dit zou willen aanpakken.

 

Ik zou het zien als een project om het toegankelijker te maken voor mensen om apparatuur te gebruiken die normaal niet beschikbaar is. Zodat mensen hun creativiteit makkelijker kunnen omzetten in resultaten en makkelijker dingen kunnen uitproberen.

 

Ik vind zelf de reden goed, alleen de richting die ik wou inslaan verkeerd. Zoals je al zei dat er dus geen commercieel belang is.

 

Bij nader inzien vind ik het beter om wel te richten op het behalen van winst, omdat er dan ook groeimogelijkheid is en dit niet meteen betekent dat het niet meer economisch interessant zou zijn voor de 'normale' persoon.

 

En ik wou je nog bedanken voor de reactie!

Link naar reactie
  • 0
Als er geen commercieel belang is, dan behoort je plan naar mijn mening volgens de forumregels niet tot de doelgroep van Higherlevel. Het forum heeft gekozen voor een scherpe focus op actief en innovatief ondernemerschap.
Er is best een commercieel belang bij te bedenken. Misschien ontbreekt het winstoogmerk. Maar de relatie met actief en inovatief ondernemen is er duidelijk wel. Een leenlab kan veel innovatieve ondernemers een duwtje in de rug geven!

 

Of het topic past op HL is een thema om elders te bediscussiëren, in Over Higherlevel. Maar niet in het topic zelf. Je kan het ook via de knop aan moderatie melden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.