• 0

Exporteren mandarijn uit marokko

bestee

 

ik was voor zakelijke reist naar marokoo geweest. en ik werd 1 hectare aangeboden met mandarijn om te verkopen in het europa. 1 hectare geeft 27 000 kg of mandarijn . transport naar eorpa gebeurt via vrachtwagen en is plus miminus 3 dagen van uit het noordoosten van maroko

 

 

mijn vraag is om een afnemer te vinden voor lange termijn en wat is de groothandelprijs in nederland of belgie

 

manderijn zijn bio en zijn klein en zoet

mandarijn.jpg.bb9785e470b1408e90261b0150289cd7.jpg

w.abisoina

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

1 hectare geeft 27 000 kg of mandarijn

(...)

wat is de groothandelprijs in nederland of belgie

Ik zie voor me dat je de inkoopsprijs wil vergelijken met de verkoopsprijs om te zien of er winst in zit. Zo simpel is het waarschijnlijk niet in de praktijk.

 

Ik neem aan dat je per hectare inkoopt, en niet per kilo. Dat zit direct een risico, want het is maar de vraag of er daadwerkelijk 27.000kg verkoopbaar fruit afkomt. Moet je ze zelf plukken, wordt dat gedaan, wie verpakt ze? Wie controleert de kwaliteit? Dat de mandarijnen biologisch geteeld zijn vind ik geweldig, maar om ze als zodanig te kunnen verkopen is meer nodig dan de bewering. Zie daarvoor het Informatieblad vervaardigen en verhandelen van biologische producten van Skal Bio Controle.

 

Dan moet het nog vervoert worden. Hoe garandeer je dat de mandarijnen bij aankomst in Nederland of België nog steeds fris en fruitig zijn? Denk ook aan alle papierwerk dat nodig is voor export en import. Voor fruit gelden bijzondere voorschriften. Mogelijk moet het fruit gekeurd worden. Zie de module Import Veterinair Online van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).

 

Je vraagt om de groothandelsprijs. Die varieert sterk op basis van vraag en aanbod. Op het moment dat jouw mandarijnen rijp zijn, zijn heel veel andere mandarijnen dat waarschijnlijk ook en is de prijs op zijn laagst. Tenzij je een ras hebt dat buiten het normale seizoen valt natuurlijk.

 

Het weten van de groothandelsprijs alleen is nog geen garantie op verkoop. Je zult een koper moeten vinden. Die koper moet vertrouwen hebben dat uiteindelijk dat fruit op het juiste moment op de juiste plaats en met de juiste kwaliteit wordt geleverd. Je hebt geen track record en ook geen andere manier om dat vooraf te kunnen garanderen.

 

Kortom, het handelen in een bederfelijke natuurproducten leent zich niet zo goed voor een eenmalige actie. Mocht je na de eerdere plannen voor arganolie en dit plan mandarijnen toch verder willen, lees dan eens Importeren voor de startende ondernemer van de Kamer van Koophandel.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik krijgt 1 hectare om te beginnen, vervolgenss zijn er meer dan 100 hectares manderijn. En de manderijnen worden per 27000 kg aan mij geleverd. Vervolgens dien ik alles te controleren naar kwaliteit voordat het exporteerd wordt. Het beste van het verhaal is dat ik het direkt hoeft te betalen. Ik ben opzoek naar constante afnemer voor onbepaalde tijd.

w.abisoina

Link naar reactie
  • 0

Het beste van het verhaal is dat ik direct dien te betalen.

 

Wat daar zo best aan is begrijp ik niet.

 

Overigens Marokko en uitvoering naar Nederland, weet je zeker dat je alleen mandarijn gaat laten vervoeren?

 

Het klinkt alsof je het letterlijk op presenteerblaadje in nl krijgt aangeleverd en jij alleen nog maar een losadres cq afnemer moet regelen.

Link naar reactie
  • 0

Op mandarijn uit Marokko worden invoerrechten gegeven, de hoogte daarvan is afhankelijk van de invoerwaarde. Hoe lager de waarde, hoe hoger het invoerrecht.

 

Vervolgens dien ik alles te controleren naar kwaliteit voordat het exporteerd wordt.

En wie is dan exporteur? Ook in Marokko moet je langs de douane.

Link naar reactie
  • 0

Vervolgens dien ik alles te controleren naar kwaliteit voordat het exporteerd wordt. Het beste van het verhaal is dat ik het direkt hoeft te betalen. Ik ben opzoek naar constante afnemer voor onbepaalde tijd.

 

ik krijg alles gratis mee en pas hoeft te betalen als ik meer dan de helf hebt verkocht. higherlevel is busniss point en ideen en vragen stellen omtrent zakkelijk mensen. vandaar dat ik mijn vraag hier stelt/

 

vraag 1/ zoekt meer informatie omtrent invoer

 

vraag 2/ zoekt een afnemer of iets in die richting of mogelijkheid het te verkopen

 

ik wil iedereen bedanken voor hun positieve antwoord. ik verzoekt u niet te reageren als u negatief denk of zal antwoorden. busniss doen is kansen nemen die word aangeboden, maar is ook beter om meer informatie te winnen bij ervarent ondernemers.

 

En die advies is meer dan welkom

 

w.abisoina

Link naar reactie
  • 0

Op mandarijn uit Marokko worden invoerrechten gegeven, de hoogte daarvan is afhankelijk van de invoerwaarde. Hoe lager de waarde, hoe hoger het invoerrecht.

 

Vervolgens dien ik alles te controleren naar kwaliteit voordat het exporteerd wordt.

En wie is dan exporteur? Ook in Marokko moet je langs de douane.

 

ik ben zelf de exporteur. van marok naar spanje gebeurt via vrachtwagen. invoer rechten gebeurt via douane in spanje. daarom wou ik weten hoeveel het waard hier is. om deze aanbod te aanvaren

w.abisoina

Link naar reactie
  • 0

1 hectare geeft 27 000 kg of mandarijn

(...)

wat is de groothandelprijs in nederland of belgie

Ik zie voor me dat je de inkoopsprijs wil vergelijken met de verkoopsprijs om te zien of er winst in zit. Zo simpel is het waarschijnlijk niet in de praktijk.

 

Ik neem aan dat je per hectare inkoopt, en niet per kilo. Dat zit direct een risico, want het is maar de vraag of er daadwerkelijk 27.000kg verkoopbaar fruit afkomt. Moet je ze zelf plukken, wordt dat gedaan, wie verpakt ze? Wie controleert de kwaliteit? Dat de mandarijnen biologisch geteeld zijn vind ik geweldig, maar om ze als zodanig te kunnen verkopen is meer nodig dan de bewering. Zie daarvoor het Informatieblad vervaardigen en verhandelen van biologische producten van Skal Bio Controle.

 

Dan moet het nog vervoert worden. Hoe garandeer je dat de mandarijnen bij aankomst in Nederland of België nog steeds fris en fruitig zijn? Denk ook aan alle papierwerk dat nodig is voor export en import. Voor fruit gelden bijzondere voorschriften. Mogelijk moet het fruit gekeurd worden. Zie de module Import Veterinair Online van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).

 

Je vraagt om de groothandelsprijs. Die varieert sterk op basis van vraag en aanbod. Op het moment dat jouw mandarijnen rijp zijn, zijn heel veel andere mandarijnen dat waarschijnlijk ook en is de prijs op zijn laagst. Tenzij je een ras hebt dat buiten het normale seizoen valt natuurlijk.

 

Het weten van de groothandelsprijs alleen is nog geen garantie op verkoop. Je zult een koper moeten vinden. Die koper moet vertrouwen hebben dat uiteindelijk dat fruit op het juiste moment op de juiste plaats en met de juiste kwaliteit wordt geleverd. Je hebt geen track record en ook geen andere manier om dat vooraf te kunnen garanderen.

 

Kortom, het handelen in een bederfelijke natuurproducten leent zich niet zo goed voor een eenmalige actie. Mocht je na de eerdere plannen voor arganolie en dit plan mandarijnen toch verder willen, lees dan eens Importeren voor de startende ondernemer van de Kamer van Koophandel.

 

 

 

Bedank voor uw reactie, ik stelt het zeer op prijs

 

w.abisoina

Link naar reactie
  • 0
invoer rechten gebeurt via douane in spanje. daarom wou ik weten hoeveel het waard hier is. om deze aanbod te aanvaren

Toch nog even een "negatieve" reactie.... De andere helft van business is risico's dichttimmeren. Invoerrechten in Spanje aftikken is niet echt handig, je betaalt dan ook BTW die je (eventueel bestaande mogelijkheid voor fiscale vertegenwoordiging of een 4200-regeling uitgezonderd) zelf voor moet schieten. En je krijgt pas betaald als de mandarijnen verkocht zijn.... dus nog geen factuur voor berekening van de douanewaarde? Je moet ook nog een Bio-certificaat kunnen laten zien. Zou me dus niet verbazen dat je in Algeciras lang in de rij komt te staan... niet bevorderlijk voor een bederfelijk product.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.