• 0

belasting verrekenen?

Nadat ik enige jaren ,door allerlei omstandigheden ,gestopt ben met de voorbereidingen om een eigen bedrijfje te starten ga ik deze voorbereidingen toch weer oppakken.

Echter ga ik door mijn "ervaringen" van de afgelopen keer anders te werk,ik kom nu direct bij een "probleem" uit waar ik niets over kan vinden.

 

Het gaat om het volgende:ik wil een onderneming starten naast mijn huidige baan,ik ga er even vanuit dat ik niet direct van de inkomsten uit deze onderneming kan leven.Nu staat er in mijn arbeidscontract van mijn huidige werknemer dat ik "geen neven inkomsten" mag hebben.

Dus zet ik de onderneming op naam van mijn vrouw...echter,deze werkt niet en heeft dus een vast belasting teruggave van zo,n kleine 1900 euro per jaar.Wat zal er nu gaan gebeuren als zij dus een onderneming op haar naam heeft??

 

 

Ik kan er niets over vinden waaruit blijkt wat de gevolgen zullen zijn,zowel bij de belastingdienst als hier op het forum.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu staat er in mijn arbeidscontract van mijn huidige werknemer dat ik "geen neven inkomsten" mag hebben.

 

Dus je mag ook geen rente over je spaarrekening ontvangen.

 

Het is bijna een standaard regel die in alle arbeidscontracten voorkomt.

Het zou netter zijn als hier het stukje "na overleg ...." werd toegevoegd.

Dit regeltje staat erin omdat men een stok wil hebben om werknemers te slaan die een fulltime baan hebben naast hun gewone baan, en hun dienstbetrekking gebruiken om uit te rusten.

 

Meestal valt er wel over te praten, en vaak vind een werkgever het ook wel leuk, zolang het zijn nering maar niet schaad.

 

Om daarvoor het bedrijf op naam van je vrouw te zetten vind ik wel wat vergezocht.

Veel belangrijker is hoe het tussen jullie geregeld is, woon je samen, ben je getrouwd, heb je een koophuis, huwelijkse voorwaarden enzovoorts.

Daar zou ik mij drukker over maken, dan op wiens naam het bedrijf staat.

 

Suc6

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn contract er even bij gehaald er staat letterlijk:

 

" Werknemer zal naast zijn werkzaamheden in het kader van deze arbeidsovereenkomst geen andere gehonoreerde werkzaamheden of nevenwerkzaamheden aanvaarden"

 

Nu ben ik wel een beetje voorzichtig om dit n.l. met met werkgever te bespreken,ik kan op dit moeilijk inschatten hoe deze zou reageren.

 

Ik werk er pas een jaar of 20 maar gezien de huidige situatie binnen het bedrijf kan deze het wel eens op een verkeerde manier begrijpen.

 

Een van de belangrijkste reden om iets voor mezelf te beginnen is de verregaande interresse van de zaken die met het ondernemingschap te maken hebben.In mijn beleving kan je die het beste " beleven" door zelf een onderneming te runnen.

Link naar reactie
  • 0

 

Nu ben ik wel een beetje voorzichtig om dit n.l. met met werkgever te bespreken,ik kan op dit moeilijk inschatten hoe deze zou reageren.

 

Ik werk er pas een jaar of 20 maar gezien de huidige situatie binnen het bedrijf kan deze het wel eens op een verkeerde manier begrijpen.

 

Een van de belangrijkste reden om iets voor mezelf te beginnen is de verregaande interresse van de zaken die met het ondernemingschap te maken hebben.In mijn beleving kan je die het beste " beleven" door zelf een onderneming te runnen.

 

Even lelijk doen.

 

Je werkt er al twintig jaar (dan sta je op de inventaris lijst), en nu wil je voor jezelf beginnen.

Wat zijn je motieven om voor jezelf te beginnen, iemand die al twintig jaar bij dezelfde baas werkt is meestel niet erg ondernemend.

 

En wat bedoel je met "gezien de huidige situatie", wat voor info hou je achter ?

 

Weet je zeker dat je voldoende ondernemend bent om een onderneming te starten en daar voor de rst van jou.

 

Deze opmerking zijn niet bedoeld om je af te branden, maar het zijn van die dingen die ik mij afvraag als ik jou posts lees.

 

Er staan op internet diverse ondernemerstest, en verder is er binnenkort test je ondernemerstalent ,kijk eens wat daar uit komt.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Tegen "kritiek" kan ik heel goed ik doe hetzelf ook naar anderen dus mag het ook van mij gezegt worden.

 

Heb ik die 20 jaar van alles gedaan binnen het bedrijf,alleen nu sta ik "stil".Het bedrijf wil(kan) niet echt meewerken d.m.v. bijvoorbeeld verdere scholing.Ook vernieuwende zaken die ik aanlever daar reageert men erg flauwtjes op zonder ook maar een onderbouwende punt van kritiek waarom zeze zaken niet uitgevoerd kunnen worden.

 

De huidige situatie binnen het bedrijf is een moeilijk te omschrijven,er gebeurt van alles op organisatorische vlakken alleen het personeel moet alles via de wandelgangen vernemen.Ook lopen er mensen nu weg ,ook oud gedienden,omdat de hoge heren gewoon weg niet luisteren en de wijze waarop men met het personeel omgaat op sommige vlakken een beetje te ver gaat in mijn ogen.

 

Ondanks alles is het nog steeds erg moeilijk om de deur na 20 jaar dicht te gooien,ik ben een van de oud gedienden en toch zit een deel van mijn"hart" in dit bedrijf.

 

Het eventueel beginnen van een eigen bedrijfje zie ik dan ook als een neiuwe uitdagng in mijn leven.Ik deel je wantrouwen voor betreft mijn ondernemingsvaardigheden.

 

Een van de zaken die ik voor mezelf moet gaan bekijken is waar mijn sterke en zwakke punten liggen en kom dan misschien wel tot de conclusie dat ik helemaal geen ondernemer ben!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.