• 0

Bankrekening openen niet wonend in de EU

Voorstellen allereerst, Ik heb de Nederlandse Nationaliteit en gevestigd in Cape Verde. Wij hebben daar een nationale bank account, ook in Nederland. Om op de hoogte te blijven van alle in en outs lijkt dit forum voor ons een geschikt medium.

De bank ABNAMRO sluit de poorten voor alle niet EU clienten, dus ook voor mij. U moet uw zaken gaan onder brengen bij een andere bank, prima idee...maar welke bank? Volgens mij is er geen bank te vinden die een klant accepteert die buiten de EU woont. Vergis ik mij, dan hoor ik graag een plan van aanpak om toch een bankrekening te behouden of te openen in Nederland. Ik denk dat ik als particulier met mijn paspoort van Nederland toch een bank kan vinden.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

[brabbel]Uit taalprut van dergelijk niveau zou je niemandt rechten uit moeten verwachten te ontlenen...[/brabbel]

 

Waar heb je dit stukje krom proza vandaan? Het komt over als creatief knip/plakwerk van een buitenlander met meer taalfouten dan zinnen. Hoop dure woorden met veel veronderstelling, maar weinig inhoudelijks. Waarom zou vrij verkeer in de EU van toepassing zijn in CV? Waarom zou een bedrijf verplicht zijn klanten buiten de EU aan te houden?

 

Link naar reactie
  • 0

"Leuke discussie" van 7 pagina's!

Leg mij eens uit wat hier de relevantie is met actief en innovatief ondernemerschap.

 

Een actieve ondernemer net zoals ik, die zijn producten uit Nederland betrekt om te importeren en in Nederland moet zijn om zijn contacten met zijn leveranciers te onderhouden, dan kan het niet anders zijn dat een Nederlandse bank onontkomelijk is. Als ik als Nederlander in Nederland rond loopt wil ik gewoon de vrijheid hebben om te pinnen zonder dat daar hoge kosten van een Visa kaart tegen over staan en die meneer een relatie geschenkje geven. Ik zie hem al een zak met escudo`s geven dat werkt toch niet!

Dan merk ik wel dat er een hele kleine groep Importeurs buiten de EU aanwezig zijn op dit forum en het moeilijk zich kunnen voorstellen dat als het echt zover is dat men dan een flink probleem heeft. En ja ik hoor natuurlijk ook dat het mijn eigen keus is om in CV te gaan wonen maar dat gaat al 15 jaar goed met die bank, en nu hangt in de lucht dat het niet meer goed gaat. Ik had ook op de Noordpool kunnen beginnen met exporteren van ingeblikte ijsberen.

 

Dus er valt minder actief te ondernemen en misschien moet ik er wel gewoon een streep onder zetten onder dit hele gedoe met al die EU regeltjes tegen het terrorisme en wit/was praktijken. De goude tijden zijn voorbij ik ga met pensioen....Hadoe.

Link naar reactie
  • 0

[brabbel]Uit taalprut van dergelijk niveau zou je niemandt rechten uit moeten verwachten te ontlenen...[/brabbel]

 

Waar heb je dit stukje krom proza vandaan? Het komt over als creatief knip/plakwerk van een buitenlander met meer taalfouten dan zinnen. Hoop dure woorden met veel veronderstelling, maar weinig inhoudelijks. Waarom zou vrij verkeer in de EU van toepassing zijn in CV? Waarom zou een bedrijf verplicht zijn klanten buiten de EU aan te houden?

 

Gewoon van de website van de ABN AMRO bij commentaren, ik verzin zoiets niet hoor dat doen anderen voor mij die het blijkbaar ook dwarszitten dat hele gedoe.

Link naar reactie
  • 0

Het besluit van de ABN Amro s in strijdt en druist in met recht op vrij verkeer als burger van de Unie, zoals toegekend aan mij onder artikel 21 van het Verdrag betreffende de Werking van de Europese Unie VWEU.1; en het besluit is gebaseerd op een ongeoorloofd onderscheid naar woonplaats, in strijd met artikel 7 EU Verordening 883/2004. Een later onderscheid naar woonplaats ten aanzien van voortzetting van het recht op een bankrekening is daarom hoe dan ook in strijd met artikel 21 VWEU.2.

Het kan aan mij liggen, maar waarom lijkt de schrijver hiermee te suggeren alsof Europees vrij verkeer van personen en diensten betrekking heeft op wereldwijde vrijheden? Als je buiten de EU gaat wonen, kun hier volgens mij simpelweg geen rechten aan ontlenen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.