• 0

Bedrijfsvorm voor 3 oprichters ero-website

Met 2 zakenrelaties wil ik enkele websites opstarten met erotisch karakter.

Dat wordt helaas nog steeds als dubieus gezien en daarom willen we persoonlijk niet op de voorgrond treden om onze andere zakelijke activiteiten niet te verstoren.

 

Maar we zullen op de website wel een bedrijf/adres moeten zetten en we zullen wel een bankrek. nodig hebben.

Natuurlijk willen we het financiele risico beperken en een verplicht gebruikelijk min. dir.loon spreekt ons ook niet aan.

We verwachten geld te gaan verdienen maar omvang zal beperkt blijven.

 

We hoorden de volgende suggesties al:

* Maak een Euro-bv

Richt elk een Ltd op

en laat die 3 Ltd's een CV maken als werk-mij.

 

* Maak elk een Ltd. by guarantee holding

en laat die 3 Ltd b.g.'s dan een BV als werk-mij maken.

 

* Omdat ik ook Estonia e-resident ben:

is registratie van werk-mij in Estonia als OU (soort BV) wellicht ook interessant ?

(oa ivm belastingvrije startjaren)

 

Iemand suggesties ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met 2 zakenrelaties wil ik enkele websites opstarten met erotisch karakter.

Misschien relevant: is de schuldenproblematiek inmiddels opgelost? Anders zou dat deze nieuwe start en het oprichten van bedrijven in de weg kunnen staan.

 

Maar we zullen op de website wel een bedrijf/adres moeten zetten en we zullen wel een bankrek. nodig hebben.

(...)

We verwachten geld te gaan verdienen maar omvang zal beperkt blijven.

Ik snap dat je je identiteit als persoon enerzijds wat wilt minder transparant wilt maken, waardoor je een wat complexere constructie zoekt. Maar anderzijds voorspel je beperkte inkomsten, wat een complexere constructie mogelijk onnodig duur maakt. Zeker als dit een experiment is (aanname) waarvan je nog niet weet of het gaat lopen. Als je het van afstand bekijkt, ben je dan overtuigd dat kosten en moeite (inclusief de complexiteit van drie kapiteins) op gaan wegen tegen de inkomsten die je hier uit zou kunnen halen?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

is de schuldenproblematiek inmiddels opgelost?

Nee, dat is niet opgelost.

 

Als je het van afstand bekijkt, ben je dan overtuigd dat kosten en moeite (inclusief de complexiteit van drie kapiteins) op gaan wegen tegen de inkomsten die je hier uit zou kunnen halen?

Overtuiging: Ja. Zekerheid: Nee.

Daarbij zou het alternatief zijn: niets doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi John,

 

Op voorhand zeg ik dat ik mezelf niet als expert voor onderstaande situaties zie.

 

Met 2 zakenrelaties wil ik enkele websites opstarten met erotisch karakter.

Dat wordt helaas nog steeds als dubieus gezien en daarom willen we persoonlijk niet op de voorgrond treden om onze andere zakelijke activiteiten niet te verstoren.

 

Maar we zullen op de website wel een bedrijf/adres moeten zetten en we zullen wel een bankrek. nodig hebben.

Natuurlijk willen we het financiele risico beperken en een verplicht gebruikelijk min. dir.loon spreekt ons ook niet aan.

We verwachten geld te gaan verdienen maar omvang zal beperkt blijven.

 

 

We hoorden de volgende suggesties al:

* Maak een Euro-bv

Richt elk een Ltd op

en laat die 3 Ltd's een CV maken als werk-mij.

 

* Maak elk een Ltd. by guarantee holding

en laat die 3 Ltd b.g.'s dan een BV als werk-mij maken.

 

* Omdat ik ook Estonia e-resident ben:

is registratie van werk-mij in Estonia als OU (soort BV) wellicht ook interessant ?

(oa ivm belastingvrije startjaren)

 

Bij de eerste 2 is het maar te zien hoe 'makkelijk' je een Nederlandse betaalrekening gaat verkrijgen daar banken nog steeds als de dood zijn voor Buitenlandse UBO's.

 

De derde optie heb ik geen kaas van gegeten. Ik ben geen expert in hoe dit werkt. Ik kan me voorstellen als je voornemens bent wat met deze nationaliteit te doen dat je ervoor kiest om hier meer mee te doen.

 

Uiteraard zijn er een heleboel opties (ik kan er behalve bovenstaande nog enkele verzinnen). Velen kosten geld en gezien je ook aangeeft dat je nog een schuldenprobleem hebt kun je jezelf afvragen hoe levensvatbaar deze zijn.

 

Hoe dan ook succes!

Observe your enemies, for they first find out your faults

Link naar reactie
  • 0

Nee, dat is niet opgelost.

(...)

Daarbij zou het alternatief zijn: niets doen.

Ik weet niet welke mogelijkheden je hebt om te ondernemen binnen de huidige schuldenproblematiek, dus ik weet niet of (weer) een nieuwe onderneming mogelijk en verstandig is. Kun je geen andere alternatieven bedenken? Is proberen inkomen uit loondienst te verwerven geen alternatief? Misschien zelfs binnen het genoemde plan, als de anderen jou in loondienst willen nemen voor hun onderneming.

 

Overtuiging: Ja. Zekerheid: Nee.

Zekerheid heb je uiteraard niet, anders was het geen onderneming. Maar ondernemen is een risico en ik weet niet wat mogelijk is gezien de schuldenproblematiek. Kun je dat overleggen met een eventuele bewindvoerder of curator? Als die er niet zijn, vind je het dan zelf verstandig om te investeren in dit nieuwe avontuur?

 

Let wel, dit zijn echt open vragen. Ik ken jou en je situatie niet dus ik heb daar verder geen oordeel over. Misschien is dit wel een gouden kans, wie zal het zeggen. Het zijn echter wel vragen die me bekruipen en die wil ik niet onvermeld laten. Misschien helpt het in je denkproces over je nieuwe onderneming.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

> inkomen uit loondienst te verwerven geen alternatief?

> Misschien zelfs binnen het genoemde plan,

> als de anderen jou in loondienst willen nemen voor hun onderneming.

Ja ik begrijp je punt,

tegelijkertijd zou dat betekenen

dat ik mezelf ontrek van ondernemen/risico nemen en de 2 partners met het risico-deel opzadel.

 

Omgekeerd... als ik een management-fee als loon hier uit haal, dan kan ik toch nog participeren in de onderneming ?

 

> Kun je dat overleggen met een eventuele bewindvoerder of curator?

Die zijn er niet.

 

> vind je het dan zelf verstandig om te investeren in dit nieuwe avontuur?

Ja, want de investering is amper geld maar vooral tijd en bestaande kennis/leads/markt, welke ik tracht te gelde te maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja ik begrijp je punt, tegelijkertijd zou dat betekenen dat ik mezelf ontrek van ondernemen/risico nemen en de 2 partners met het risico-deel opzadel.

Dat klopt, het is maar wat je wilt.

 

Omgekeerd... als ik een management-fee als loon hier uit haal, dan kan ik toch nog participeren in de onderneming ?

Wacht, daar lopen drie dingen door elkaar in een zin! Management fee, loon en participatie zijn drie verschillende dingen, maar ze hebben wel met elkaar te maken.

 

Ja, want de investering is amper geld maar vooral tijd en bestaande kennis/leads/markt, welke ik tracht te gelde te maken.

Ah, als je dat kunt doen dan zou dat mooi zijn. Op je oorspronkelijke vraag (hoe redelijk anoniem een bedrijf op te richten in de erotische sector en toch een bankrekening e.d. te krijgen) heb ik echter geen antwoord.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hi John,

 

Ik lees dit topic nu al een aantal dagen mee, maar snap niet helemaal welke kant je nu op wilt. Je wilt een nieuw bedrijf, maar niet op de voorgrond treden, dus je zoek naar alternatieven in het buitenland? Voor anonimiteit? En je gaat een limited oprichten omdat... Je dan anoniem bent?

 

Waarom allemaal zo stiekem? Straks verdien je een goed inkomen en vragen mensen wat je doet, ga je er dan ook omheen liegen? Ik snap dat je je huidige activiteiten gescheiden wilt houden. Maar ga naar de notaris en richt een nieuwe BV op in plaats van allemaal ingewikkelde routes.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

> Straks verdien je een goed inkomen en vragen mensen wat je doet,

> ga je er dan ook omheen liegen?

Nou liegen... wellicht ga ik dan andere activiteiten benadrukken en deze nieuwe activiteit 'vergeten'

Dus wellicht wel ja...

het zal ook afhankelijk zijn van de situatie

maar ik zou graag de controle vooralsnog behouden.

 

> ga naar de notaris en richt een nieuwe BV op in plaats van allemaal ingewikkelde routes.

Tja de "B" in BV staat weliswaar voor besloten

maar binnen een minuut heb je via de KvK de bestuurders-info gevonden.

 

Link naar reactie
  • 1

om te beginnen: erotische websites zijn gigantisch veel werk. degene die hun brood hiermee verdienen beheren vaak honderden websites en zijn hier 12 tot 16 uur per dag mee bezig.

 

om bankrekening te krijgen: vooral niet te geheimzinnig doen, dat wekt vooral argwaan bij de banken waardoor kans op rekening snel kleiner wordt.

 

Kijk verder vooral eens rond op adultwebmaster.nl daar zitten veel mensen uit dat wereldje.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.