• 0

Operational Lease bij VOF gevolgen voor prive hypotheek?

Prive heb ik een huurhuis en wil binnenkort naar een koopwoning. Ik vraag mij af in hoeverre een Operational Lease contract wat met mijn VOF is aangegaan effect heeft op het nemen van een (prive) hypotheek.

 

Mijn compagnion en ik hebben een VOF en hebben een bedrijf ingeschakeld waar wij diensten van afnemen. Deze diensten worden aangeboden onder een Operational Lease contract. De diensten zelf worden 1-op-1 doorgezet naar onze klant (we bemiddelen in dit geval er in).

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Cor,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Inhoudelijk: het leasecontract van de VOF verlaagt niet jouw privé financieringsruimte (zoals bijvoorbeeld private lease dat wel doet). Wel kan het (wellicht) invloed hebben op de waardering van de cijfers van de VOF zelf, en dan met name de toekomstige winstverwachting.

 

De diensten zelf worden 1-op-1 doorgezet naar onze klant (we bemiddelen in dit geval er in).

En als de klant bij jullie opzegt, wat gebeurt er dan met jullie contract met de leasegever?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt! Dat schept duidelijkheid.

 

En als de klant bij jullie opzegt, wat gebeurt er dan met jullie contract met de leasegever?

Dat is een goede vraag. In principe gaan we een contract aan van 3 jaar met de leverancier. Mijn plan is om dezelfde regels ook bij onze klant toe te passen. Op dit moment zouden wij aan het kortste end trekken.

 

Even wat meer context:

We zijn een resellersamenwerking aangegaan met onze leverancier. Het doel is dat we met meerdere klanten dergelijke constructies gaan opzetten. De klant waar we dit als eerst gaan toepassen is in prive sferen een goede vriend van mij. Zijn bedrijf heeft hij onlangs overgenomen en gaat verhuizen waardoor het nogal nogal wat tijdsdruk heeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.