• 0

Vraag over 1225 uren norm

Beste leden,

 

Ik heb een vraag over de starters aftrek die je krijgt als je minimaal 1225 uur per jaar "bezig" bent met je onderneming.

 

Ik heb thuis een ruimte waar ik mensen personal training aan wil bieden en na verloop van tijd een grotere ruimte wil huren om alles uit te breiden.

 

De komende maanden zal ik dit naast mijn huidige werk doen en zal ik nooit aan de 1225 uuur komen.

Nu is mijn vraag : stel ik start vandaag een onderneming en ik haal pas over 2 jaar de 1225 uren norm. Krijg ik vanaf dat moment 3 jaar lang de starters aftrek/voordelen of krijg ik dan nog maar 1 jaar de tijd ?

 

Gr bertus

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Bertus,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Nu is mijn vraag : stel ik start vandaag een onderneming en ik haal pas over 2 jaar de 1225 uren norm. Krijg ik vanaf dat moment 3 jaar lang de starters aftrek/voordelen of krijg ik dan nog maar 1 jaar de tijd ?

Geen zorgen, de teller begint niet te lopen als je de onderneming start maar pas als je kunt worden gezien als ondernemer voor de inkomstenbelasting en als zodanig aangifte doet. Dan mag je de zelfstandigenaftrek toepassen en in de eerste 5 jaar 3 maal de startersaftrek.

 

Zolang je nog aan het opstarten bent is er waarschijnlijk geen sprake van ondernemerschap voor de inkomstenbelasting maar van resultaat uit overige werkzaamheden. Je hebt dan geen recht op zelfstandigenaftrek of startersaftrek. Let op, als voor de inkomstenbelasting (nog) geen ondernemer bent, ben je misschien toch al ondernemer voor de btw en ondernemer voor de Kamer van Koophandel.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.