Jump to content
Liquid81
Verberg

B2b order aanpassing

vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben een buitenlandse ondernemer van voedsel grondstoffen die ik importeer naar het buitenland.

 

Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier.

Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

Ik heb op maandag 13u bevestigd graag 10 containers te willen bestellen.

3 uren later heb ik gevraagd naar aanpassing van de hoeveelheden van de order aanvraag die ik eerder op de dag gemaakt heb. Dus ipv 10 containers nu 5 containers.

 

Nu zegt mijn leverancier dat aanpassing niet mogelijk is omdat hij nu vast zit aan een contract voor ingrediënten voor de grondstoffen van zijn leverancier.

 

Ik ben hier erg van geschrokken en wil graag advies hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder relatie met leverancier te verzieken.

 

Alvast dank voor snelle reactie.

 

Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Goedenavond L81,

 

kun je het voorgaande bericht nog eens zorgvuldiger opstellen of aanpassen, want hier valt in het algemeen weinig uit op te maken.

 

Onder welke voorwaarden heb je een bestelling geplaatst? En heb (had) je al zoiets als een orderbevestiging ontvangen?

 

Je annuleert m.i. overigens niet, maar je wilt bij nader inzien een hoeveelheid aanpassen o.b.v. een onverwachte prijsstijging.

 

Ik zou morgenochtend in telefonisch contract treden, om te overleggen, niet om te discussiëren over het recht van aanpassing.

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou morgenochtend in telefonisch contract treden, om te overleggen, niet om te discussiëren over het recht van aanpassing.

 

Inderdaad. En wordt de order aangepast omdat de bestelling bij jou ook is gewijzigd? Trek hier dan een les uit en zorg dat jouw risico's bij leveranciers worden afgedekt. Iets met algemene voorwaarden...

 


Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier. Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

De basis is dat er een afspraak bestaat over de te leveren hoeveelheid en het te betalen bedrag.

 

Daarvan kan niet worden afgeweken TENZIJ daar iets is over afgesproken. Dat is dan ook (in combinatie met jouw schijnbare onverschilligheid hierover) waarom Highio meteen vraagt over wat er is afgesproken.

 

Nu kan het natuurlijk zijn dat een leverancier na het aangaan van de overeenkomst verklaart de overeenkomst eenzijdig te zullen aanpassen. Daar is weinig tegen te doen. Je kunt eieren kiezen voor je geld, je kunt als de leverancier niet nakomt deze aanklagen wegens wanprestatie en schadevergoeding eisen, maar uiteindelijk is het de vraag waar je zelf het meeste mee opschiet. En dan is het advies om eens te gaan praten waarschijnlijk het beste.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

... Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier.

Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

Ik heb op maandag 13u bevestigd graag 10 containers te willen bestellen.

3 uren later heb ik gevraagd naar aanpassing van de hoeveelheden van de order aanvraag die ik eerder op de dag gemaakt heb. Dus ipv 10 containers nu 5 containers.

 

U bevestigt nadat u over de prijsstijging bent geïnformeerd, dat u 10 containers wil. Kort daarna wilt u er ineens nog maar 5. Zo werkt het niet. U moet 10 containers afnemen, tenzij de leverancier coulant is, of diens voorwaarden dit toestaan.


Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben een buitenlandse ondernemer van voedsel grondstoffen die ik importeer naar het buitenland.

 

Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier.

Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

Grondstoffen zijn over het algemeen vaak dagprijzen, wees er altijd op bedacht dat prijsstijgingen of ook prijsdalingen kunnen voorkomen.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 13 leden online en 233 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept