• 0

B2b order aanpassing

Hallo allemaal,

 

Ik ben een buitenlandse ondernemer van voedsel grondstoffen die ik importeer naar het buitenland.

 

Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier.

Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

Ik heb op maandag 13u bevestigd graag 10 containers te willen bestellen.

3 uren later heb ik gevraagd naar aanpassing van de hoeveelheden van de order aanvraag die ik eerder op de dag gemaakt heb. Dus ipv 10 containers nu 5 containers.

 

Nu zegt mijn leverancier dat aanpassing niet mogelijk is omdat hij nu vast zit aan een contract voor ingrediënten voor de grondstoffen van zijn leverancier.

 

Ik ben hier erg van geschrokken en wil graag advies hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder relatie met leverancier te verzieken.

 

Alvast dank voor snelle reactie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

... Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier.

Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

Ik heb op maandag 13u bevestigd graag 10 containers te willen bestellen.

3 uren later heb ik gevraagd naar aanpassing van de hoeveelheden van de order aanvraag die ik eerder op de dag gemaakt heb. Dus ipv 10 containers nu 5 containers.

 

U bevestigt nadat u over de prijsstijging bent geïnformeerd, dat u 10 containers wil. Kort daarna wilt u er ineens nog maar 5. Zo werkt het niet. U moet 10 containers afnemen, tenzij de leverancier coulant is, of diens voorwaarden dit toestaan.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond L81,

 

kun je het voorgaande bericht nog eens zorgvuldiger opstellen of aanpassen, want hier valt in het algemeen weinig uit op te maken.

 

Onder welke voorwaarden heb je een bestelling geplaatst? En heb (had) je al zoiets als een orderbevestiging ontvangen?

 

Je annuleert m.i. overigens niet, maar je wilt bij nader inzien een hoeveelheid aanpassen o.b.v. een onverwachte prijsstijging.

 

Ik zou morgenochtend in telefonisch contract treden, om te overleggen, niet om te discussiëren over het recht van aanpassing.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou morgenochtend in telefonisch contract treden, om te overleggen, niet om te discussiëren over het recht van aanpassing.

 

Inderdaad. En wordt de order aangepast omdat de bestelling bij jou ook is gewijzigd? Trek hier dan een les uit en zorg dat jouw risico's bij leveranciers worden afgedekt. Iets met algemene voorwaarden...

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier. Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

De basis is dat er een afspraak bestaat over de te leveren hoeveelheid en het te betalen bedrag.

 

Daarvan kan niet worden afgeweken TENZIJ daar iets is over afgesproken. Dat is dan ook (in combinatie met jouw schijnbare onverschilligheid hierover) waarom Highio meteen vraagt over wat er is afgesproken.

 

Nu kan het natuurlijk zijn dat een leverancier na het aangaan van de overeenkomst verklaart de overeenkomst eenzijdig te zullen aanpassen. Daar is weinig tegen te doen. Je kunt eieren kiezen voor je geld, je kunt als de leverancier niet nakomt deze aanklagen wegens wanprestatie en schadevergoeding eisen, maar uiteindelijk is het de vraag waar je zelf het meeste mee opschiet. En dan is het advies om eens te gaan praten waarschijnlijk het beste.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een buitenlandse ondernemer van voedsel grondstoffen die ik importeer naar het buitenland.

 

Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst bij mijn NL leverancier.

Op reactie van die bestelling kreeg ik te horen dat er een prijs stijging is.

 

Grondstoffen zijn over het algemeen vaak dagprijzen, wees er altijd op bedacht dat prijsstijgingen of ook prijsdalingen kunnen voorkomen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.