• 0

Auto overzetten van zaak naar prive

Ik koop privé de auto vanuit de BV, om deze vervolgens (na ca. 4 dagen) privé weer in te ruilen voor een nieuwe auto die ik privé koop.

 

Mijn vraag is: moet fiscaal zo'n auto eerst om mijn prive naam gezet worden of kan de auto op de BV blijven staan en dat de dealer de zakelijke auto bij de RDW afmelden.

 

Dus:

1) BV > DEALER

of

2) BV > PRIVÉ (ca. 4 dagen) > DEALER

 

Alvast bedankt voor het meedenken en beantwoorden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga zo ie zo een nieuwe auto privé kopen, hoe kan ik dan de BV auto gebruiken als inruilauto?

Als de dealer jou privé een nieuwe auto kan verkopen zal het hem waarschijnlijk totaal niet boeien dat de ingeruilde auto van je BV komt. De dealer maakt gewoon twee facturen op: een inkoopfactuur voor de BV en een verkoopfactuur voor jou privé. Klaar!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga zo ie zo een nieuwe auto privé kopen, hoe kan ik dan de BV auto gebruiken als inruilauto?

Als de dealer jou privé een nieuwe auto kan verkopen zal het hem waarschijnlijk totaal niet boeien dat de ingeruilde auto van je BV komt. De dealer maakt gewoon twee facturen op: een inkoopfactuur voor de BV en een verkoopfactuur voor jou privé. Klaar!

Bijna klaar ... vervolgens kan de opbrengst uit de verkoop van de BV-auto voor privé-zaken worden gebruikt en geboekt. Voor de goede orde ... de BV-auto wordt niet op privé overgeschreven, maar "slechts" verkocht aan derden. Geen wet die dat verbiedt.

 

zie: Geld lenen van uw bv

zie ook: Verschil tussen lening en rekening-courant

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe