• 0

Domeinen bulk registratiediensten

Vroeger was ik klant bij Paul Matthijs van ResellerSRS/openregistrar maar die lijkt van de aardbodem verdwenen. Toen ik van de week weer is wat nieuwe nl domeintjes wilde registreren ontdekte ik dat er eigenlijk geen grote goeie domeinnaamregistratiedienst is die voor een paar eurootjes (of zelf service) de internetondernemer zijn domeintjes laat reggen - óf heb ik dit mis?

 

Mijn vraag aan het forum bestaat uit 2 delen. Heb ik het juist dat er geen bulk domeinregistratiedienst voor nl domeinen meer is zonder een jaarlijkse memberbijdrage?

 

Ten tweede bij een positieve beantwoording van de eerste vraag: zou er ruimte in de markt zijn om zo'n dienst te beginnen?

 

Ik ben zeer benieuwd naar de mening van het forum...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb nu een domein of 10 uitstaan bij verschillende registratiediensten/isps. Hier zullener nog een paar bijkomen.

 

Graag wil ik alles onderbrengen bij 1 betrouwbare partij, die mij zonder al teveel rompslomp mijn zaakjes makkelijk laat beheren.

 

Ik ben benieuwd naar die paar voorbeelden die jij nog weet. Gisteren kwam ik opendomainregistry.net tegen, helaas vragen ze 100 euro per jaar en hebben zij hun eerste belofte al niet nagekomen. Geen optie dus.

 

Als ik constateer dat dit echt een leegte in de markt is, wie ben ik om dat gat dan niet op te vullen?? Wat denken jullie?

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet waar je gezocht hebt naar zo'n aanbieder, maar volgens mij zijn er ontzettend veel.

 

Kort geleden heb ik nog wat domeinen geregistreerd bij TransIp.nl, kostte toen iets van 6 euro geloof ik.

 

Via www.webhosters.nl kan je veel aanbieders vinden. Ik heb hier even een query gedaan voor .nl domeinen. Zoals je ziet zijn er redelijk wat partijen. Of heb ik je vraag niet begrepen en bedoel je wat anders?

Link naar reactie
  • 0

ik heb nu een domein of 10 uitstaan bij verschillende registratiediensten/isps. Hier zullener nog een paar bijkomen.

 

Graag wil ik alles onderbrengen bij 1 betrouwbare partij, die mij zonder al teveel rompslomp mijn zaakjes makkelijk laat beheren.

 

Ik ben benieuwd naar die paar voorbeelden die jij nog weet. Gisteren kwam ik opendomainregistry.net tegen, helaas vragen ze 100 euro per jaar en hebben zij hun eerste belofte al niet nagekomen. Geen optie dus.

 

Als ik constateer dat dit echt een leegte in de markt is, wie ben ik om dat gat dan niet op te vullen?? Wat denken jullie?

 

Gaat het om .nl domeinen ? of .com zoja aantallen '?

 

 

Een voorbeeld www.registrant.nl echter geen aanrader heeft niks in orde niet bereikbaar en stuurt verkeerde facturen met domeinen die je niet geregistreert heb en registraties komen niet aan.

Link naar reactie
  • 0

Zelf ken ik geen bedrijven waarbij je geen bijdrage hoeft te betalen, maar er zijn wel bedrijven waar je maar eenmalig een bijdrage hoeft te betalen. Ik zit bij www.thyatia.net als reseller. Daar betaal je eenmalig 50 euro (hier zit geen hosting bij in) en kun je .nl-domeinen voor € 5,50 registreren (.be/.com/.net/.org voor € 7,70). Ik ben erg te spreken over hun service.

 

Op www.webhostingtalk.nl zitten veel webhosters, dus daar zou je misschien meer informatie kunnen krijgen.

 

Succes,

 

Jesper

 

P.S. Broer van Jorik en Barry?

Link naar reactie
  • 0

dat ze er zijn geloof ik ook wel, maar dat er ook een degelijke partij is die zijn zaakjes op orde heeft trek ik in twijfel.

 

Heb me net ingeschreven bij zorin (zor.in). Deze partij lijkt tot nu toe alles in orde te hebben.

Mijn volgende vraag: zou er markt zijn voor een nieuwe degelijke domeinregistratiedienst (in eerste instantie voor de TLD's NL, COM, NET, ORG, NU)?

 

@jesper: jup, broer van. Waar ken jij mijn broertjes van?

Link naar reactie
  • 0

Heb me net ingeschreven bij zorin (zor.in). Deze partij lijkt tot nu toe alles in orde te hebben.

Mijn volgende vraag: zou er markt zijn voor een nieuwe degelijke domeinregistratiedienst (in eerste instantie voor de TLD's NL, COM, NET, ORG, NU)?

 

@jesper: jup, broer van. Waar ken jij mijn broertjes van?

Zo te zien is Zorin een onderneming van Besthost en daar heb ik positieve verhalen over gehoord. Dat lijkt mij dus wel goed zitten.

 

Je broertjes ken ik van Tak ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

Er is wel een markt voor, sidn lid worden betekent weliswaar veel goedkoper registreren, maar een hoop partijen zijn nog te klein om hier 175 euro per kwartaal voor te betalen.

 

Wel denk ik dat je lage kosten moet hebben want je vangt maar een paar euro per domein.

Dat betekent dus dat je alles moet automatieseren en dat dat geautomatiseerde systeem erg goed moet werken.

 

Link naar reactie
  • 0

Er is wel een markt voor, sidn lid worden betekent weliswaar veel goedkoper registreren, maar een hoop partijen zijn nog te klein om hier 175 euro per kwartaal voor te betalen.

 

Wel denk ik dat je lage kosten moet hebben want je vangt maar een paar euro per domein.

Dat betekent dus dat je alles moet automatieseren en dat dat geautomatiseerde systeem erg goed moet werken.

 

 

Als er dan zo'n grote markt voor is ? waarom verdwijnen ze dan net zo snel weer als ze gekomen zijn ? juist ze gaan kapot door de lage prijzen en de hoge eisen.

Zins ResellerSRS/openregistrar kapot is gaat er op de nl domein markt heel war rompslomp om in de domein wereld omdat die klote ondernemingen domeinen enz niet meer vrij geven of terwijl ondertussen bedenken vele zich wel voor ze met iemand in zee gaan,.

Vandaar dat vele zich nu al direct bij sidn aansluiten, wat overigens vele vergeten is dat het niet alleen om sidn draait en er nog een hoop bij komt kijken.

 

En niet om lullig te zijn maar vele minderjarige die dit tegenwoordig starten kunnen inderdaad geen € 175 per kwartaal veroorloven.

Voor een onderneming die een goed ondernemingsplan heeft en een mooie strategie is € 175 p/k niet zoveel.

Waarom schieten er zoveel hosting bedrijven uit de grond ? juist omdat het er makkelijk uitziet en het goedkoop kan.

Waarom verdwijnen ze weer ? omdat ze er te makkelijk over denken.

Link naar reactie
  • 0

@PC Group: let er wel op de je hostingbedrijven en bedrijven die zich vooral richten op domeinregistratie (zoals opendomainregistry.net) uit elkaar houdt. De hostingbedrijven schieten als paddestoelen de grond uit, bij 'domeinregistratiebedrijven' valt dit reuze mee. Het kan zijn dat ik je verhaal verkeerd heb geïnterpreteerd, maar mijns inziens haal je die twee een beetje door elkaar.

 

En Tim onderzoekt dus de kansen voor een domeinregistratiebedrijf; daarvoor is de markt een stuk beter dan de webhostingmarkt is voor een nieuwkomer.

Link naar reactie
  • 0

@PC Group: let er wel op de je hostingbedrijven en bedrijven die zich vooral richten op domeinregistratie (zoals opendomainregistry.net) uit elkaar houdt. De hostingbedrijven schieten als paddestoelen de grond uit, bij 'domeinregistratiebedrijven' valt dit reuze mee. Het kan zijn dat ik je verhaal verkeerd heb geïnterpreteerd, maar mijns inziens haal je die twee een beetje door elkaar.

 

En Tim onderzoekt dus de kansen voor een domeinregistratiebedrijf; daarvoor is de markt een stuk beter dan de webhostingmarkt is voor een nieuwkomer.

 

Jesper het komt op het zelfde neer, ze verdwijnen net zo snel als ze gekomen zijn.

Echter hield ik hosting en domeinen ook uit elkaar.

Alleen niemand die zit te wachten op nog een domein registratie dienst.

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

Er is wel een markt voor, sidn lid worden betekent weliswaar veel goedkoper registreren, maar een hoop partijen zijn nog te klein om hier 175 euro per kwartaal voor te betalen.

 

Wel denk ik dat je lage kosten moet hebben want je vangt maar een paar euro per domein.

Dat betekent dus dat je alles moet automatiseren en dat dat geautomatiseerde systeem erg goed moet werken.

 

 

Als er dan zo'n grote markt voor is ? waarom verdwijnen ze dan net zo snel weer als ze gekomen zijn ? juist ze gaan kapot door de lage prijzen en de hoge eisen.

Zins ResellerSRS/openregistrar kapot is gaat er op de nl domein markt heel war rompslomp om in de domein wereld omdat die klote ondernemingen domeinen enz niet meer vrij geven of terwijl ondertussen bedenken vele zich wel voor ze met iemand in zee gaan,.

Vandaar dat vele zich nu al direct bij sidn aansluiten, wat overigens vele vergeten is dat het niet alleen om sidn draait en er nog een hoop bij komt kijken.

 

En niet om lullig te zijn maar vele minderjarige die dit tegenwoordig starten kunnen inderdaad geen € 175 per kwartaal veroorloven.

Voor een onderneming die een goed ondernemingsplan heeft en een mooie strategie is € 175 p/k niet zoveel.

Waarom schieten er zoveel hosting bedrijven uit de grond ? juist omdat het er makkelijk uitziet en het goedkoop kan.

Waarom verdwijnen ze weer ? omdat ze er te makkelijk over denken.

 

Ik zeg dat er een markt is, je zet er zelf "grote" voor

 

Je moet dus goedkoop werken want inderdaad je verdient maar een paar euro's net zoals budget webhosting, er gaan er een hoop kapot maar er blijven ook budgethosters bestaan.

 

Overginds ging resellersrs kapot nadat ze problemen hebbenb met hun automatische bestelsysteem achter de schermen zal er vast meer aan de hand zijn geweest maar als zo'n systeem niet werkt is je handel natuurlijk weg, voor een paar euro kun je geen administratieve kracht inhuren en nog winstgevend blijven.

 

zonder bkr krijg je met een simpel ondernemingsplan bij de abn zo 5000 euro dus die 175 euro moet inderdaad wel te doen zijn.

 

Maar dat is niet het punt, resellersrs had geen gebrek aan klanten, dus er is vraag naar zijn diensten.

 

dat hij het organisatorisch blijkbaar niet meer kon bolwerken is iets anders.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er wel markt is, maar ik weet niet of ik dit gat wil induiken. De marges zullen minimaal zijn in tegenstelling tot het risico (maximaal). Je bent immers afhankelijk van anderen (de stichting) en van je systeem en ik weet niet of dat de ideale situatie is...

 

Je broertjes ken ik van Tak ;)

 

TAK centrum is ook mijn middelbare school geweest. Zit tegenwoordig alweer 2,5 jaar in Groningen. Gegroet

Link naar reactie
  • 0

Ik breng de laatste 1,5 jaar alles onder bij QDC www.qdc.nl.

 

Volgens mij niet veel meer dan een éénmansbedrijf maar duidelijk sterk geautomatiseerd en vooral belangrijk, ze reageren razendsnel op vragen e.d. Verschillende keuzes etc. lage prijzen. Het enige dat ze nog niet op orde hebben in een systeem waarmee je kunt innloggen en alles zelf beheren. Dit moet nog per domeinnaam als je daarvoor kiest bij het registreren. Inmiddels de meeste van mij domeinnamen daar onder gebracht (stuk of 40) en ik ben zeer tevreden.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

Ik denk dat er wel markt is, maar ik weet niet of ik dit gat wil induiken. De marges zullen minimaal zijn in tegenstelling tot het risico (maximaal). Je bent immers afhankelijk van anderen (de stichting) en van je systeem en ik weet niet of dat de ideale situatie is...

 

 

 

 

 

 

Ik zou het ook niet willen of laat ik het zo zeggen zeker niet als core bussniness.

Als er een .nl deelnemerschap inzit dan is het wel een mogelijkheid die ik ga onderzoeken.

mocht het teveel werk kosten en niet rendabel zijn dan stop je de dienst gewoon als je een cp hebt maakt dat voor de bestaanden klanten dan ook niet uit

Link naar reactie
  • 0

Op zich markt is er nog wel in te vinden. Echter is er een flinke aanloopperiode en zonder reclame (banners/advertenties) kom je nergens. Als je eenmaal bekend bent komt iedereen op je af en daar moet je je op voorbereiden. ResellerSRS heeft dit helaas niet gedaan en is daardoor flink te mist in gegaan. OpenRegistrar kon de administratie niet meer op orde houden, Paul raakte 'overspannen'. Slechte administratie betekend dat er veel kosten worden gemaakt en er weinig facturen de deur uit kunnen gaan waardoor er te weinig geld binnen komt en het bedrijf zich in schulden gaat werken.

 

Op dit moment zie je wel de een naar de andere reseller uit de grond springen, de vraag is natuurlijk welke het zal overleven. Je ziet wel dat de marges steeds lager worden en er toch een behoorlijke concurrentiestrijd aanwezig is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.