• 0

Export naar China

Goedendag,

 

Klant in China wil graag onze producten (uit NL) kopen. Kleine gestampte metaalwaren (~6 gram/stk). Weet iemand of het moeilijk is / veel kost om producten van NL naar China te exporteren? Wij hebben zowel klanten binnen trade-free zone als daarbuiten.

 

Met dank bij voorbaat,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Boeraart,

 

Waarom biedt je je producten niet EXW of FOB aan? Dan heb je met de chinese kant van de zaak helemaal niks te maken. Dat lost je klant wel allemaal wel op.

 

Bij EXW moet je er alleen voor zorgen dat je de juiste papieren erbij hebt en bij FOB heb je verder nog te maken met de kosten tot op de boot. Die kosten kan elke nederlandse vervoerder je vertellen.

 

Ik ga ervan uit, dat de goederen die je wilt verkopen ook naar China geexporteerd mogen worden.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Beste ChinaTradeConsult,

 

Dank je wel voor je reactie maar dat is niet een antwoord op mijn vraag. In onze business werkt het nu eenmaal zo dat je aflever bij de klant.

 

Wat ik eigenlijk wil weten, wat voor douanetarieven moet ik rekening mee houden? Zijn er nog extra heffingen buiten het transport? Nog andere dingen die het moeilijk maken om te exporteren naar China?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn een miljoen rare regels mbt tot import in China, dus begin daar gewoon niet aan als het niet hard nodig is.

 

Gewoon aanbieden om eea per koerier die kant op te sturen als het een kleine zending is, anders informeren per luchtvracht/zeevracht.

 

Risico dat je 1 keer mag leveren en dat men daarna gewoon een kopie op de lokale markt laat maken had je neem ik aan al ingeschat?

Link naar reactie
  • 0

Beste ChinaTradeConsult,

 

Dank je wel voor je reactie maar dat is niet een antwoord op mijn vraag. In onze business werkt het nu eenmaal zo dat je aflever bij de klant.

 

Om welke reden werkt dat in jouw business alleen maar als je bij de klant aflevert? Ik kan me niks dringends voorstellen.

 

Dat kun je misschien bij leveringen binnen de EU en beperkt misschien ook nog daarbuiten (Zwitserland, Noorwegen) doen, maar voor China raad ik je dat echt af. Hoe wil je eventuele problemen bij de chinese douane of door bv schade of diefstal in China oplossen? Maak je borst maar nat als zoiets zou gebeuren. Hou het risico beperkt tot onze grens en begin er anders niet aan.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Beste Boeraart,

 

Inzage in invoerrechten en eventuele overige heffingen in China (en vele andere niet-EU landen) zijn in te zien in de Market Access Database van de Europese Commissie. Je hebt dan wel de de eerste 4 of ciifers van de zogenaamde goederencode (statistieknummer/HS-code) van de te exporteren metaalproducten nodig.

 

Voor informatie over invoertarieven:

 

Tariffs

 

Indien je het land (China) selecteert en je vult de ProductCode (eerste 4 of 6 cijfers van de goederencode) in, en je klikt vervolgens op 'search' dan kom je terecht in het scherm met invoerrechten. Wil je weten welke extra heffingen (bijv. Chinese omzetbelasting) er kunnen gelden klik dan in betreffende scherm op de goederencode van het te exporteren product.

 

Voor informatie over eisen/documenten bij invoer in China:

 

Procedures and formalities

 

Voor uitleg over hoe de database precies werkt zie:

 

Video

 

Mocht het nu echt gebruikelijk / noodzakelijk zijn dat je de goederen ter plekke moet afleveren bij de Chinese klant dan zou je mijns inziens de keuze hebben om CPT, CIP of DAP te leveren (incoterms) Incoterm DDP is niet aan te raden. Bij DDP ben je als Nederlandse exporteur nl. verantwoordelijk voor het regelen van eventuele benodigde vergunningen ter plekke en voor de douaneformaliteiten ter plekke (invoeraangifte, betalen van Chinese invoerbelastingen etc.).

 

Succes!

 

Marcel Hoebink

 

 

 

 

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Beste ChinaTradeConsuult,

 

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag...

De ontvanger in China zou dit het beste weten denk ik, vraag het. Of stuur een example en je weet het.

Hier bijv. in Kaapverdie betaal je 60% invoer en 15% iva voor een nieuwe autoband. Voor een gebruikte band met velg, 20 euro per stuk. Dat zijn invoer regels welke je als buitenstaander moeilijk te weet komt. Dus China zal ook zo zijn regeltjes wel hebben. succes.

Link naar reactie
  • 0

Aan: Kamer van Koophandel en atlas1302: Bedankt, hier kan ik wat mee.

 

aan Twabla: Als het veel en goedkoop moet, dan maken we het in China maar voor een aantal gevallen produceren wij onderdelen in Nederland op een manier die veel goedkoper en sneller is dan de concurrentie waar dan ook ter wereld.

 

Groetjes en nog een fijne dag toegewenst.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.