• 0

Graag advies m.b.t. een groei strategie

Beste mensen,

 

Ik ben nu bijna 2 jaar bezig als zelfstandig ondernemer.

Mijn "core-business" is klanten werven voor andere ondernemers.

Dit doe ik voornamelijk door acquisitie te verrichten. Ik maak fysieke

afspraken voor mijn opdrachtgevers en doe dat op No cure - No pay constructie wat

voor mij en de opdrachtgevers zeer prettig werkt.

 

Het gaat goed. Daarmee bedoel ik dat ik genoeg opdrachten heb, deze opdrachten

zijn ook voor langere tijd en ik heb qua aanbod de luxe dat ik selectief kan zijn omdat

de vraag groter is dan ik zelf kan verzorgen.

 

Ondanks dat ik (nu nog) een zzp'er ben, zie ik mijzelf niet zo. Daarmee bedoel ik

dat ik op termijn echt een bedrijf wil opbouwen en serieus gaan ondernemen (groeien).

Daarom noem ik mij bewust zelfstandig ondernemer en geen zzp'er, maar dat terzijde.

 

Nou is het jammer dat ik soms nee moet verkopen of dat ik opdrachten laat wachten.

Echter heb ik nog bij lange niet de mogelijkheid om iemand in dienst te nemen.

Omdat ik op No cure - No pay basis werk wil ik graag een paar ondernemers vinden die

op deze basis voor mij aan de slag willen. Ik heb de opdrachten daarvoor en kan meer aannemen. Vervolgens onderhoud ik het contact met de opdrachtgevers, begeleid de anderen die (samen met mij) de opdrachten uitvoer en ik verdien per afspraak een gedeelte wat ik er tussenuit pak.

 

Nou vind ik het moeilijk om een kloon van je zelf te vinden (geen gladde, pucherige verkoop, gunfactor, vertrouwen, etc) en ik weet ook wel dat je dit niet altijd moet willen. Een van de redenen

van deze post is dat een ondernemer tegen mij zei om een stagiair/stagiaire te nemen. Ik denk niet dat het netjes is en verantwoord om aan zo iemand te verdienen. Ten tweede is het eerlijk tegen over mijn opdrachtgevers omdat zo iemand de gewenste kwaliteit nog niet kan bieden (ik ben geen telemarketeer ondanks dat ik telefonisch mijn werkzaamheden doe). Tevens werk ik vanuit huis wat ik ook zou verwachten van iemand die voor mij opdrachten uitvoert. Ik zie nog niet bij mij thuis iemand aan de keukentafel werken, m.a.w. dan zou je ook een kantoorruimte moeten nemen vind ik.

 

Hebben jullie hier ideeën over ? Tevens hoe ik zo'n andere ondernemer kan vinden ? Zelf heb ik niet zo'n goed gevoel bij een oproep op linkedin of iets dergelijks.... (misschien later op higherlevel...)

 

Ik heb nog een andere vraag die wel verworven is hiermee (meer over financiering en werkkapitaal),

maar die post ik later in een andere categorie omdat ik niet weet of het hier thuishoort en anders wordt het wel een erg lang verhaal. (ik hoop dat ik deze post kan bewerken later om de link naar dat topic hieronder te zetten of anders in een comment). Ik hoor graag jullie mening en gedachten hierover.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Dit snap ik even niet, waarom heb je die mensen niet allang gebeld en gevraagd of zij opdrachten willen uitvoeren?

 

 

Ik ben in januari 2 jaar bezig. Ondanks dat de opdrachten verkrijgen mij makkelijk af gaat (klinkt misschien arrogant, maar een van mijn usp's is dat ik bij een prospect en dus ook een opdrachtgever makkelijk het vertrouwen en een gunfactor krijg) was het resultaat nog niet denderend.

 

Dit kwam niet omdat de opdrachten niet lukte maar omdat ik ze nauwelijks uitvoerde vanwege een ernstig energie te kort... Nu is er 3 maanden geleden eindelijk een diagnose gesteld (had 20 jaar geleden gemogen) en de behandeling slaat zo goed aan dat het nu erg lekker gaat (ik heb een ernstige vorm van slaapapneu, daar kom je moeilijk achter maar er is een oplossing die vrijwel direct kan helpen). Ik heb dus in de afgelopen 1,5 jaar voor die tijd veel plannen en gesprekken gehad maar nooit uitgevoerd omdat ik alles liet liggen. Ik had toen de energie niet om het door te zetten. Het gaat nu erg goed maar 3 maanden maakt nog niet de vorige 1,5 jaar goed en daarom is die buffer ook nog niet goed genoeg...

 

Ik snap dat ik alleen maar even hier doorheen moet komen en die buffer komt er (binnenkort) wel maar de (groei)ambitie is er wel om echt een bedrijf op te bouwen en ik vind het jammer om nee te verkopen...

Link naar reactie
  • 0

De vraag is of een stagiair kan overtuigen en je daar de resultaten mee kunt bereiken die je je klanten belooft.

Ik zie echter niet waarom je niet een stagiair iets zou kunnen leren, dat is toch ook weer geen rocket science en ik neem toch aan dat je iets kunt en dat kunt overdragen op anderen.

 

"Stagiair misbruiken" is een pleonasme, toch? ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.