• 0

Website rapport

Op HL wordt vaak gevraagd.... Wat vind je van mijn website ?

 

Als je wilt weten hoe een kind het op school doet, dan vraag je naar een rapport.

Het rapport geeft een 10-tal beoordelingen van verschillende facetten en elke beoordeling heeft een cijfer.

Daarnaast bevat het rapport soms enkele kanttekeningen/opmerkingen.

Met een rapport weet de betrokkene waar extra aandacht vereist is en met een volgend rapport is dan te zien wat de ontwikkeling is.

 

En zoiets moet volgens mij ook te doen zijn voor een website.

Dan denk ik dus:

A) Wat moet er op het Website Rapport komen ?

Even wat ruwe kronkels:

* vindbaarheid (waaronder Page Authority en Domain Authority)

* website techniek (waaronder Meta tags; Titel; Omschrijving; Sleutelwoorden)

* Content; open weblinks; percentage recent content

* bruikbaarheid op smartphone

* Bezoek; classificatie obv unieke bezoekers per dag

* SEO

* Formaliteiten (Adres, KvK-info; voorwaarden etc)

* Google Page Rank

* Site security

* Site responsetime, speed

* Site User Experience, navigation, UI

Wie heeft suggestie’s wat wel/niet thuishoort op een website-rapport ?

 

B) Maar nog interessanter wordt het om te kijken hoe we zo’n website rapport snel/simpel van een site zouden kunnen maken.

Ik kom dan tegen:

https://www.marketgoo.com

http://www.w3snoop.com/

Iemand ervaring en een goede suggestie voor een website rapport generator ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

> Wil je dit (verder) gaan ontwikkelen?

Nee

 

> Of ben je op zoek naar iemand die dit doet?

Ja, ik zoek een organisatie die dit op internet gratis aanbied.

 

> Wij leveren dit soort rapportages aan webwinkels,

Waarom bied je die checks (ik neem aan dat het automatische checks zijn) dan niet gratis online aan ?

en dan kun je vervolgens aanvullend betaalde diensten aanbieden om het rapport te verbeteren...

 

Link naar reactie
  • 0

Dan heb ik je niet goed begrepen.

 

Onze checks zijn zeker niet automatisch. Er is wel sprake van een framework, op basis van alle belangrijke aspecten en vervolgens wordt een website (handmatig) beoordeeld. Hierbij wordt rekening gehouden met de eisen, normen en wensen van dit moment.

 

Met dit soort verwees ik naar een "website rapport" en niet naar het voorbeeld dat je gaf...

 

Info zoals in het voorbeeld kan je gewoon halen uit de verschillende (externe) analyse tools die we ook gebruiken.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Wat vind je van mijn website ?

 

* vindbaarheid (waaronder Page Authority en Domain Authority)

* website techniek (waaronder Meta tags; Titel; Omschrijving; Sleutelwoorden)

* Content; open weblinks; percentage recent content

* bruikbaarheid op smartphone

* Bezoek; classificatie obv unieke bezoekers per dag

* SEO

* Formaliteiten (Adres, KvK-info; voorwaarden etc)

* Google Page Rank

* Site security

* Site responsetime, speed

* Site User Experience, navigation, UI

Wie heeft suggestie’s wat wel/niet thuishoort op een website-rapport ?

 

Als iemand mij vraagt wat ik van een website vind, dan kijk ik naar: is de website overzichtelijk, leest het fijn, kan ik snel de informatie vinden die ik zoek..

 

Bijna alles wat jij opnoemt zijn SEO checks en komt in mijn ogen niet zozeer overheen met iemand die vraagt: 'Wat vind je van mijn website'.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Klopt, jullie (LeGuido en WebwinkelMeerwaarde) hebben gelijk.

Tegelijkertijd heb je dat ook met het schoolrapport

Aspecten zoals Hoe iemand functioneert en zich inzet

zijn lastig in een getal weer te geven.

Tegelijkertijd trachten we toch zoveel mogelijk in cijfers weer te geven.

 

En voor een bedrijf geldt dat ook,

Zo geeft de Jumbo ons een ander gevoel dan Tata Steel,

en toch zijn er mensen die zo'n bedrijf graag beoordelen via balans-cijfers.

 

Daarbij...

de hier genoemde aspecten

> leest het fijn, kan ik snel de informatie vinden die ik zoek..

zorgen vaak voor vage discussies met collega's of externe dienstverleners.

 

Graag zou ik voor een website,

welke een rapport heeft van gemiddeld 5.5 met aantoonbaar zwakke punten

een budget reserveren voor verbeteringen

en na afloop van dat verbetertraject dan meten dat de website 7,8 scoort.

Zoiets dus..

 

Mijn vraag is dan eigenlijk...

als we snappen/accepteren dat er belangrijke aspecten van een website zijn

die we nog niet in een rapport kunnen meenemen,

wat zou dan de beste website rapport generator vandaag zijn ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is dan eigenlijk... als we snappen/accepteren dat er belangrijke aspecten van een website zijn die we nog niet in een rapport kunnen meenemen, wat zou dan de beste website rapport generator vandaag zijn ?

Geen idee wat de beste is. Ik gebruik bijvoorbeeld de HTML Validator en de console van Chrome om de code te checken, Pagespeed om de snelheid te testen, Uptime Robot om te monitoren of de boel nog online is, SSL Server Test om te kijken of het nog veilig is en de SEO Quake plugin voor Chrome om de SEO beheren. Daarnaast zoek ik regelmatig nieuwe sites die SEO rapportjes maken, omdat ze allemaal wel weer iets anders vinden.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je meten, vergelijken of verbeteren?

 

Allicht heb je meer aan een analysetool voor het aanbrengen van meer stapsgewijze verbeteringen i.p.v. een gratis rapportagemiddel wat je mogelijk niet volledig doorgrondt voor aanvang en bij afronding van een meetperiode.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Er is imho niet één tool die alles in zich heeft. Een analyse is een optelsom van de diverse uitkomsten van de diverse tools. Uit Analytics en de Search Console kun je al veel info halen als het om je eigen site gaat.

Een tool als Screaming Frog (tot op zekere hoogte gratis) geeft ook veel info, je krijgt al snel een inzicht in verbeterpunten. Concurrentieanalyses kun je prima met SEOmonitor doen al of niet icm zoekwoorden analyse. Wat simpeler maar zeker bruikbaar is Positionly.

Majestic biedt een gratis account voor 1 site met Semrush kun je ook gratis 1 domein scannen.

Probeer her en der wat je aanspreekt en vindt je eigen mix.

Link naar reactie
  • 0

Er is imho niet één tool die alles in zich heeft. Een analyse is een optelsom van de diverse uitkomsten van de diverse tools.

 

Precies. En dan is het nog aan de analist / gebruiker / adviseur om de juiste conclusies te trekken, op basis van de data. Daar zit nu precies de meerwaarde van een specialist, in plaats van een geautomatiseerd proces of app.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Er is imho niet één tool die alles in zich heeft.

Klopt maar dat is op school ook zo ;-)

we gebruiken dictee om de taal te testen en sommen om het rekenen te testen

en die resultaten voegen we samen voor ons rapport.

 

* Analytics

* Search Console

* Screaming Frog

* SEOmonitor

* Positionly

* Majestic

* Semrush

Dank voor je suggesties.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.