• 0

Zijderoute, per trein goederentransport naar Nederland, ervaringen?

Beste,

 

 

Afgelopen tijd zie ik her en der berichten verschijnen over goederentransport vanuit China per trein.

Het lijkt erop dat dit een goede tussenoplossing aan het worden is tussen zeevracht en luchtvracht.

 

Zijn er ondernemers die hier ooit gebruik van hebben gemaakt? Wat zijn de praktijk ervaringen?

- transport tijden in praktijk

- prijs&tijd verhouding vergeleken met lucht/zeevracht.

 

Ik ben benieuwd!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

nee

 

Is denk ik ook niet aan te raden.

Iedereen die ooit produkten naar/door Rusland heeft verstuurd weet waarscheinlijk net als ik dat er 1001 dingen totaal de soep in kunnen lopen of dat containers/produkten gewoon verdwijnen.

 

Ga je recht maar halen in Rusland, dat doet niemand omdat de kans 0,0 is dat je er ooit als winnaar uitkomt.

 

1 grote corrupte mafia ellende daar.

 

Maar, misschien zijn er ook positieve ervaringen ? :)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Afgezien van de corruptie ... Rusland's exportproduct nummer 1 ... is het op de moderne zijderoute niet allemaal rozengeur en maneschijn.

 

Is Russia Losing Its Logistics Edge?

 

Why China Subsidizes Loss-Making Rail Transport via Russia and Kazakhstan.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor de antwoorden!

 

De vraag is gesteld omdat ik de afgelopen maanden van verschillende vervoerders informatie heb ontvangen over deze transport mogelijkheid. Gezien de grote veranderingen van China als goedkoop produktieland, ben ik erg op zoek naar verbeteringen/veranderingen in ons manier van ondernemen & transporteren. Dus de vraag is beslist niet uit verveling gesteld, maar uit noodzaak om te veranderen.

 

Ik hoopte eigenlijk meerdere mensen te vinden die goederen via deze route heeft laten vervoeren en te horen wat de ervaringen ervan waren. Dat er producten kunnen verdwijnen is niet erg leuk inderdaad. Raar dan dat expediteurs dit nu aan het promoten zijn.

 

Is het nog een wild-west verhaal dat nog volwassen moet worden of is het een vervallen ruïne dat waarschijnlijk nooit meer goed zal komen? M.a.w is het iets om op het oog te houden of kan ik het zoals Paul uitlegt direct van tafel schuiven?

 

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels hebben wij een aantal containers gedaan via de trein naar volle tevredenheid. Grote logistieke partijen (maar ook de Rotterdamse haven autoriteiten) zitten achter deze treinen en inmiddels rijden er een flink aantal vanuit diverse Chineese steden naar diverse steden in Europa. Aantal vertrekken stijgt in rap tempo en je kan naast volle containers ook groupage/deeladingen met de trein naar Europa laten komen. Stuk goedkoper dan door de lucht(zeker voor zware lading) waarbij je zomaar 1 á 2 weken transporttijd sneller bent dan met de boot. Helemaal als je van west China naar oost Europa gaat.

 

De koud watervrees is inmiddels echt over. Hele grote bedrijven(multinationals) vervoeren inmiddels containers per spoor waarbij het bij duizenden containers allemaal veilig is aangekomen.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.