HL'ers connect op LinkedIN

Aanbevolen berichten

 

Voor wie moet mijn relatiebestand geloofwaardig zijn?

 

Frans

 

 

Vooropgesteld: collega's, management werkgever, HL-admin/experts (naar mijn interpretatie) :P, familie (mits ook zakelijk) weiger ik niet.

Mensen die willen linken om dat ze een vraag hebben, krijgen gewoon per PM een reactie. Mensen die willen linken om het linken ook niet. Mensen die willen linken omdat ze me 'zomaar' van HL kennen vaak ook niet.

 

Mijn LI bestand kent ook best veel zakelijke zwaargewichten en ook voor hen benut ik mijn netwerk. Daarom ben ik selectief op LI invites en beschouw ik het juist niet als een soort hyves ;)

 

ciao

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

 

Dat is meer een opmerking over social networks in het algemeen dan over LinkedIn in het bijzonder. Zo doe ik persoonlijk niets met Hyves, Facebook, MySpace en ben ik niet actief aan het Twitteren. Maar ik doe juist wel heel bewust LinkedIn (op een manier zoals Joost die omschrijft) en Higherlevel.nl. Je moet keuzes maken, en liever een paar dingen maar goed, dan heel veel dingen maar half.

Link naar reactie

Ik heb ook maar een domein aangemaakt bij linkedin.

 

Ik snap nog niet precies de lol of functie ervan, maar men zei dat het verstandig was voordat mensen met mijn account aan de haal gaan.

Ik zie mezelf nou nog geen berichtjes plaatsen dat ik een podium heb gebouwd of dat vanavond spruitjes ga eten...

 

Link naar reactie

Ik heb ook maar een domein aangemaakt bij linkedin.

 

Ik snap nog niet precies de lol of functie ervan, maar men zei dat het verstandig was voordat mensen met mijn account aan de haal gaan.

Ik zie mezelf nou nog geen berichtjes plaatsen dat ik een podium heb gebouwd of dat vanavond spruitjes ga eten...

 

 

Ik denk dat je LinkedIn en Twitter een beetje door elkaar gooit..... ;)

Link naar reactie

Ik kom er een beetje laat bij, de teller staat op 489 leden nu.

 

Zoals door Joost en Jeroen hierboven beschreven is is precies de manier om LI te zien.

 

Hoewel ik geen lijst met zwaargewichten heb (misschien ook eigelijk wel) weet ik dat het heel belangrijk is met wie je je associeerd op deze netwerk site.

 

Het is vrij eenvoudig alleen al door de kontakten van iemand te bekijken om conclusies te trekken hoe goed die persoon is in hetgeen hij of zij doet.

 

Een netwerk zegt veel over de persoon zelf en de mensen in het netwerk nog meer.

 

Maar goed, niet iedereen heeft een capabele indruk achter laten hoog in het vaandel staan en er zullen genoeg andere redenen zijn waarom mensen op linkedin netwerken.

 

http://www.linkedin.com/in/paulstuyver

Link naar reactie

Ikzie het in mijn geval nou niet echt werken. Mijn leveranciers en klanten zitten niet op linkedin. De enige die mij ooit zullen volgen zouden particulieren zijn die ik in het echte leven ook ken.

Maar als je nooit wat achterlaat denk ik niet dat er ooit volgers komen, wat mij er weer van weerhoudt om een (nutteloos) bericht achter te laten.

Link naar reactie

Ikzie het in mijn geval nou niet echt werken. Mijn leveranciers en klanten zitten niet op linkedin. De enige die mij ooit zullen volgen zouden particulieren zijn die ik in het echte leven ook ken.

Maar als je nooit wat achterlaat denk ik niet dat er ooit volgers komen, wat mij er weer van weerhoudt om een (nutteloos) bericht achter te laten.

 

Linkedin scoort goed bij google.. het zou zo maar kunnen zijn dat die ene nieuwe klant jou vindt door zoeken op naam of bedrijfsnaam/branche via linkedin bij jou terecht komt.

 

Linkedin is ook niet voor nutteloze opmerkingen of discussies. Er zijn vele industriegroepen waar kennis, informatie en netwerken gedeeld worden waar jij ook beter van kan worden. Zoek eens op geluid of andere termen naar groepen bijvoorbeeld en dan kom je denk ik hele intressante mensen tegen uit jouw industrie.

 

Bovendien, als jouw bijdrages en adviezen hout snijden dan gaat dat zeker potentiele klanten opleveren..

 

Ik denk dat je het teveel met iets als facebook probeert te vergelijken.

 

Link naar reactie

Linkedin is eigenlijk een digitale bak met visitekaartjes. Een soort hyves en facebook, maar dan met minder sociale features naar mijn idee.

 

Precies en dat is maar goed ook. LinkedIn richt zich alleen op zakelijke contacten en uitwisselen van zakelijke informatie (zoals discussies over zakelijke onderwerpen). Wel een goede aanvulling is de 'recommendations' functie, dat staat niet op de gewone visitekaartjes. ;)

 

Verder kun je zien wat mensen in hun carrière allemaal gedaan hebben, en van welke groepen ze allemaal lid zijn.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

klinkt een beetje tegenstrijdig allemaal.

 

HEt ene moment lijkt het op een slechte gouden gids (ik heb namelijk nog geen bedrijf gevonden uit mijn branche), Maar dan hoor ik Paul zeggen dat het een soort vragenbank/forum is en dan lees ergens anders weer dat het een soort hyves is. (welke ik ook heb en welke een stuk makkelijker te begrijpen is voor een leek als ik)

 

Ik heb op google al gezocht wat je er mee kan maar het enige dat ik tegenkom zijn van die stukjes dat het zo vreselijk goed en handig is omdat je er nieuwe omzet uit haalt. Maar ik zie verlopig nog niet echt hoe.

Link naar reactie

In LinkedIn bouw je een netwerk op van mensen die je kent. Dat is niet zo spannend (lees: het is een veredeld adressenboek in dat geval). Echter, het heeft in de praktijk flink wat voordelen*:

 

[*]Doordat zij dat óók doen en jij daar zicht op heb, zie je het netwerk van ál jouw contacten. Wanneer jouw netwerk uit 50 mensen bestaat, en hun netwerken ook uit gemiddeld 50 mensen, dan zie je dus in jouw directe LinkedIn-omgeving 2.500 mensen. Daar kan best iemand bij zitten die jij net zoekt.

[*]Doordat mensen hun profiel bijhouden, zie je dat. Baanwisselingen, nieuwe projecten en andere updates zie je dan automatisch, van je hele LinkedIn-netwerk. Het kan interessant zijn om te zien dat een contact wat je hebt, inmiddels bij een andere organisatie is gaan werken waar je graag contact mee zou willen.

[*]Je kunt je aanmelden voor interessegroepen. Zo ontmoet je anderen die je misschien helemaal niet kent, maar waarmee je wel interesses deelt. En het leuke is: je ziet direct of je een connectie hebt. Misschien hebben jullie wel een gedeeld contact!

[*]Daarnaast kun je in die interessegroepen, vragen stellen of van anderen beantwoorden. Net als op Higherlevel.nl, kunnen daar interessante relaties uit voortkomen.

[*]Je kunt zelf grasduinen, en bijvoorbeeld eens zoeken op de naam van een organisatie waar je wel eens mee in contact zou willen komen. De resultaten zijn dan gesorteerd op basis van "dichtbijheid". Ook hier geldt weer dat je misschien een connectie hebt via een goede bekende, zonder dat je het zelf weet.

[*]LinkedIn geeft je ook suggesties: op basis van jouw netwerk, probeert LinkedIn je suggesties te geven van mensen die je misschien ook interessant zou vinden om te leren kennen. Meestal kun je er niet zoveel mee, maar soms is een suggestie precies goed en brengt het je op nieuwe ideeën.

 

En dan heb ik het enkel nog over de basisfunctionaliteiten, zo uit mijn blote hoofd.

 

(* Zoals bij alles: het werkt zo goed als dat je er zelf mee omgaat: hoe meer je deelt, hoe meer anderen met jou delen, en hoe meer je anderen helpt en vriendelijk bent, hoe behulpzamer en vriendelijker anderen naar jou toe zijn. Het is dus geen "ik ben aangemeld, laat de omzet nu maar komen", maar wanneer je het goed inzet kun je er interessante contacten, leads en relaties mee opbouwen)

Link naar reactie

Ik voel me ineens best wel een loser.

 

Zat zo eens te kijken naar mijn hyves om te kijken of iemand daar ooit lid zou worden van linkedin, maar zie het niet helemaal gebeuren. (nu zijn dat er maar 13 ofzo)

 

Ik ken helaas niet veel mensen, wel veel leveranciers en veel klanten, maar die spreek ik verder nooit alleen als er een bestelling geplaatst wordt.

Met veel klanten heb ik wel echt een klik en veel lol tijdens de opdrachten, maar niet daar buiten, deze mensen zullen mij ook echt niet gaan volgen.

 

Misschien werkt deze tool vooral voor verkopers en managers die veel mensen kennen.

 

Nouja wel weer wat bijgeleerd, ik ga wel eens in mijn omgeving kijken of er mensen zijn met zo'n account en of ik dan lid kan worden, je weet tenslotte maar nooit...

 

Edit ik heb nu in ieder geval 1 volger.

Link naar reactie

Jasper,

Hier staat wat basisinformatie over LinkedIn : http://hosting.ber-art.nl/linkedin/

Als je gaat Googlen, kom je aardig wat informatie tegen.

 

De eerste stappen zijn gezet, maar je kunt je profiel best wel uitbreiden.

Zorg voor een goede beschrijving van je (bedrijfs)activiteiten.

 

En zoek ook eens naar LinkedIn applications.

Je kunt via SlideShare of Google Presentation een bedrijfspresentatie op LinkedIn zetten.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Ik heb een presentatie staan, maar daar ook amper tekst in.

Daar staan gewoon filmpjes in die ik met mijn netwerk wil delen.

 

Wat je bijvoorbeeld erin kunt zetten is een soort elevator pitch.

Paar regels tekst, een paar foto's.

 

Een goed begin, het stuk tekst erin. Maakt e.e.a. een stuk duidelijker.

 

Een LinkedIn netwerk is iets wat moet groeien. Je komt bij een klant, zoekt de klant op op LinkedIn.

Nodigt hem uit voor connectie, en vraag misschien om een recommendation. Recommendations

van je klanten zijn handig te lezen voor andere (potentiele) klanten. Het geeft een indruk.

 

Op een gegeven moment ga je naar een vakbeurs, komt wat mensen tegen,

krijgt visitekaartjes, zoekt ze op op LinkedIn, en maakt een connectie met hen.

 

Een groot voordeel is dat als men van werkgever verwisselt, een visitekaartje dan waardeloos word, maar bij

LinkedIn verandert de persoon zijn profiel. En dan kun je met hem/haar twee jaar later nog steeds contact zoeken.

 

Ook kun je op de hoofdpagina je statusupdates volgen, en je eigen status bijhouden. Zoals ik op dit moment

heb neergezet tot wanneer ik bij IBM zit, zou jij bijvoorbeeld neer kunnen zetten dat je nieuwe apparatuur in

je assortiment hebt of dat je vanavond bij een bepaalde opdrachtgever je diensten gaat leveren.

Dan verschijnt in de status updates van de ander hetgeen wat je neerzet.

 

Nog een groot voordeel. Jij hebt waarschijnlijk ook standaard "free" subscription. Ik heb ooit een Business

subscription genomen, om InMails te kunnen versturen. Daardoor heb ik ook "Advanced Search" features

erbij. Bijvoorbeeld zoeken naar bedrijven op basis van aantal werknemers, omzet, etc. Jij zult dat misschien

niet nodig hebben en niet gebruiken. Personen die dat wel hebben, kunnen je alleen vinden met deze

features als je zo compleet mogelijk je profile invult. Bijvoorbeeld met pakkende steekwoorden. En dat je

de summary invult, en de specialties. Summary in het kort wat je doet. Bij specialties wat je specifiek kunt

doen, bijvoorbeeld: versterken van live bands, verzorgen van microfoon versterking voor in het theater,

whatever. Die woorden zijn belangrijk om succesvol naar je te kunnen zoeken via de search.

 

Er zijn op internet trouwens echt Workshops voor LinkedIn te vinden.

 

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.