• 0

Onderhandelen met meerdere partijen door verkoper, mag dat?

Hoi,

 

Ik ben al geruime tijd werkzaam in een bedrijf als hpz en sinds dit jaar als bedrijfsleider. Het bedrijf is een eenmanszaak en ik ben bezig om alles in orde te maken administratief, om het om te zetten naar een bv. Niets bijzonders tot nu toe. Nu komt de eigenaar met het idee om maar helemaal te stoppen met het bedrijf en heeft het te koop aangeboden aan mij en mijn collega. Vorige week heeft hij aangegeven wat hij er voor wilt hebben en deze week hebben wij een tegenbod gedaan. Bij de start van de onderhandelingen is er geen Letter of Intent gemaakt of iets anders. Via via kregen wij te horen dat hij sinds deze week ook met 2 andere partijen rond de tafel is gaan zitten. kan dit zomaar of dient hij dat wel kenbaar te maken aan ons. Ik ben bang dat hij wellicht de kopende partijen tegen elkaar laat uitspelen straks.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Via via kregen wij te horen dat hij sinds deze week ook met 2 andere partijen rond de tafel is gaan zitten. kan dit zomaar of dient hij dat wel kenbaar te maken aan ons. Ik ben bang dat hij wellicht de kopende partijen tegen elkaar laat uitspelen straks.

Dan is de verkopende partij blijkbaar meer ondernemer dan de kopende partij.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Laat ik het zo zeggen, vanaf mei bedrijfsleider en vanaf dat moment uit de rode cijfers getrokken, samen met mijn collega.

 

Eigenaar vanaf half juli met vakantie en tot nu toe weinig meer gedaan.

 

Ik snap ook wel dat je met meerdere belangstellende kan praten, maar is er dan niets wat exclusiviteit brengt tijdens de onderhandeling.

Link naar reactie
  • 0

is er dan niets wat exclusiviteit brengt tijdens de onderhandeling.

Jawel, een intentieovereenkomst met exclusiviteitsbeding.

 

Bij de start van de onderhandelingen is er geen Letter of Intent gemaakt of iets anders.

Geen adviseur ingeschakeld bij deze bedrijfsovername?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is beantwoordt, mede door jullie vragen. Mijn vraag is dus meer naar voren gekomen uit frustratie.

Graag gedaan. Zie hier, hier en hier voor nog meer lastige vragen aan mensen die een bedrijf willen overnemen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ok, duidelijk.

Je had een heel goede handelspositie toen het bedrijf verliesgevend was.

 

De ondernemer heeft mensen ingehuurd die het tij gekeerd hebben en kan nu voor een hogere prijs verkopen.

 

Vraag wordt dan: is dat met of zonder jullie? Die kun je zelf het beste beantwoorden. Kan een ander de verbetering voorzetten? Zo niet, dan heb je nog steeds een onderhandelingspositie. Zo wel, dan is je toegevoegde waarde beperkt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.