• 0

Vakantiegeld voor ZZP'ers

Bij Zoofy doen we hoofdzakelijk zaken met ZZP'ers. Eén van de loodgieters waar we mee samenwerken kwam met het lumineuze idee van vakantiegeld. Ik vond dat een heel goed en leuk idee :)

 

Veel vakmannen kunnen hun geldzaken een stuk beter regelen en daar zouden wij misschien wel een bijdrage aan kunnen leveren.

 

Op het eerste gezicht lijkt het simpel. Van alle omzet die via ons loopt betalen we 8% nog niet uit. De vakman stuurt een factuur naar de klant en een deel van de klanten betaalt de factuur aan ons en een ander deel betaalt direct aan de vakman. Wij houden 8% van de omzet van de vakman vast tot en met mei / juni. Dan heeft ie in één keer een leuk potje met geld om iets mee te doen.

 

De moeilijkheid zit hem in de details denk ik dan? In principe gaan we een overeenkomst aan met de vakman dat we (een deel van) zijn omzet later uitbetalen. Het blijft zijn geld, maar hij krijgt het wat later. Lijkt me nog allemaal kunnen, toch?

 

Maar zijn er nog andere haken en ogen? Zie ik iets over het hoofd? Of is het echt zo simpel? Als ze ergens schulden hebben of ze raken failliet dan kunnen de schuldeisers hun vordering bij ons aanspreken, maar ook daar zie ik geen grote haken en ogen?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beetje omslachtig, wat weerhoudt een zzp-er ervan zelf een reservering uit de winst aan te leggen? Het is een iets ander vraagstuk dan dit topic, maar winst is ook bedoeld om reserveringen aan te leggen, zowel voor vakantie als voor mindere tijden.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het is omslachtig. Maar veel vakmannen zijn qua geldzaken alleen maar met vandaag en morgen bezig. Als we daar met weinig moeite iets voor op kunnen tuigen vind ik dat prima.

 

Reservering uit de winst zegt ze niks ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Best een leuk puzzeltje om over na te denken.

 

Uiteindelijk leidt je plan tot uitstel van BTW afdracht en uitstel van betaling van inkomstenbelasting. Ik kan me voorstellen dat daar wat beperkingen en bezwaren optreden optreden vanuit de Belastingdienst. De leverancier moet uiterlijk op de 15e dag van de maand die volgt op de maand waarin geleverd is factureren. Een betalingstermijn van langer dan 60 dagen is alleen toegestaan als aangetoond kan worden dat dit voor geen van beide partijen nadelig is. Maar ik ben geen belastingdeskundige, het is een vermoeden.

 

Administratief wordt het voor beide partijen ook lastiger, omdat de verzonden/ontvangen facturen niet gelijk lopen met de ontvangen/betaalde bedragen per bank. Een aparte factuur laten sturen voor het vakantiegeld lijkt me daarvoor geen oplossing, want daar staat geen dienst tegenover. Ik heb zo geen idee of en hoe je dit zowel handig als legaal kunt doen, dus ik ben benieuwd naar de inzichten van anderen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het is omslachtig. Maar veel vakmannen zijn qua geldzaken alleen maar met vandaag en morgen bezig. Als we daar met weinig moeite iets voor op kunnen tuigen vind ik dat prima. Reservering uit de winst zegt ze niks ;)

Hmm...ik vind dit nogal generaliserend. Ze willen blijkbaar 'zelfstandig' zijn, maar 8 van de 100 euro apart leggen is allemaal 'te moeilijk'. Yeah right. Als dat al zo is voor bepaalde mensen, dan zijn het in mijn ogen werknemers en geen ondernemers. De btw zul je inderdaad sowieso vrijwel direct moeten afdragen, ongeacht of je betaalt (zoals Ron al aangaf). Verder zul je de boel contractueel moeten vastleggen, al dan niet met een eventuele rentevergoeding (of niet). OF ze mogen gewoon 8% van de omzet in mei of juni éxtra factureren, als een soort omzetbonus.

 

Maar begrijp goed waar je aan begint met dit soort zijwegen (dit heeft weer weinig met ondernemen te maken). Wat gebeurt er als ze in de tussentijd failliet gaan? Steek je dan het restbedrag in je zak? Of ga je het dan aan de curator overmaken? En als die ondernemers niet weten hoe ze 8 van de 100 euro apart moeten zetten, weten ze dan wel hoe ze overlopende activa moeten administreren? Een deels niet betaalde factuur leidt namelijk zonder uitzondering tot overloopposten op de balans! En wat als júllie failliet gaan? Kunnen ze dan fluiten naar hun vakantiegeld? Of moeten ze dan hopen dat het ooit nog uit de failliete boedel komt, nadat ze de vordering bij de curator hebben ingediend?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is een klein deurtje waarachter een heel universum aan mogelijkheden schuilgaat. Hoe kun je als marktplaats waarde toevoegen aan de vraag- en aanbodzijde?

 

De spaarvergoeding die je noemt kan dienen als vakantiegeld, als dertiende maand, als bruggeld (voor lastige tijden) en noem zo nog maar wat varianten op. Ik zou als vakman van Zooft wel verwachten dat het via een derdenrekening bewaard wordt, zodat bij een onverhoopt faillissement van jullie club niet nijn spaargeld verdwijnt.

 

Wellicht is er een belastingvoordeel in te vinden.

 

Mogelijk kun je een deal maken met een verzekeraar (arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid).

 

Of achtervang opzetten voor zieke collega's.

 

Leuke uitdaging. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is omslachtig. Maar veel vakmannen zijn qua geldzaken alleen maar met vandaag en morgen bezig. Als we daar met weinig moeite iets voor op kunnen tuigen vind ik dat prima.

 

Reservering uit de winst zegt ze niks ;)

Vreemde gedachtegang voor een ondernemer, misschien doe je sommige zzp-ers overigens ook onrecht met deze, ietwat generaliserende opmerking.

 

Is zoiets overigens niet voorbehouden aan een werkgever, die is immers rekenplichtig? Kan er zo niets over vinden, maar inderdaad een leuk puzzeltje...

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het is omslachtig. Maar veel vakmannen zijn qua geldzaken alleen maar met vandaag en morgen bezig. Als we daar met weinig moeite iets voor op kunnen tuigen vind ik dat prima. Reservering uit de winst zegt ze niks ;)

Hmm...ik vind dit nogal generaliserend. Ze willen blijkbaar 'zelfstandig' zijn, maar 8 van de 100 euro apart leggen is allemaal 'te moeilijk'. Yeah right. Als dat al zo is voor bepaalde mensen, dan zijn het in mijn ogen werknemers en geen ondernemers.

 

Het is helaas niet generaliserend. Voor veel van de vakmannen waar wij mee samenwerken is goed op de portemonnee passen lastig. Het ligt ook aan de groep. Loodgieters en klusjesmannen hebben er veel meer moeite mee dan bijvoorbeeld elektriciëns.

 

Bijna de helft van de vakmannen staat open voor een soort vakantiegeld-regeling.

 

Maar begrijp goed waar je aan begint met dit soort zijwegen (dit heeft weer weinig met ondernemen te maken). Wat gebeurt er als ze in de tussentijd failliet gaan? Steek je dan het restbedrag in je zak? Of ga je het dan aan de curator overmaken? En als die ondernemers niet weten hoe ze 8 van de 100 euro apart moeten zetten, weten ze dan wel hoe ze overlopende activa moeten administreren? Een deels niet betaalde factuur leidt namelijk zonder uitzondering tot overloopposten op de balans! En wat als júllie failliet gaan? Kunnen ze dan fluiten naar hun vakantiegeld? Of moeten ze dan hopen dat het ooit nog uit de failliete boedel komt, nadat ze de vordering bij de curator hebben ingediend?

 

Ik ben het met je eens dat ze het eigenlijk zelf zouden moeten regelen. Maar ze doen het niet en ik zie dus een opening om daar een rol te spelen als het met weinig gedoe kan. Ik vind dat dit een idee is om meerwaarde voor de vakmannen te creëren. Misschien een slecht idee. Maar daarom ook deze post :)

 

Overlopende activa is voor veel gasten Chinees. Een aantal besteedt de boekhouding uit. Een aantal heeft een partner die het doet. Een ander deel is giswerk.

 

Het is duidelijk dat het allerlei fiscale consequenties heeft. Maar qua inkomstenbelasting denk ik dan: het is niet anders dan bij vakantiegeld voor werknemers. Als het daar mag, mag het vast ook voor eenmanszaken?

 

De vakman stuurt de factuur direct nadat het werk is afgerond. Het is nu ook zo dat sommige mensen heel laat (aan ons) betalen. En sommige zelfs niet. Maar de factuur is gestuurd en er dient dan BTW betaald te worden door de vakman. Dus daar verandert met de vakantiegeld-regeling niks aan. Wat verandert is volgens mij dat als wij onze commissiefactuur opmaken, we eigenlijk een 2e factuur zouden moeten maken. 1 deel is voor 92% van hun toekomende bedragen + onze commissie. (Dit zijn voor de bedragen die aan ons zijn overgemaakt. Die keren wij weer uit, minus de commissie) En een 2e factuur is voor die 8%. Ze hebben de omzetbelasting al afgedragen van die 8%. Ze ontvangen het in 95% van de gevallen binnen 60 dagen. De 8% die wij overmaken kan maximaal 320 dagen later worden overgemaakt. Dat is dus nog de crux van het systeem?!

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Het is omslachtig. Maar veel vakmannen zijn qua geldzaken alleen maar met vandaag en morgen bezig. Als we daar met weinig moeite iets voor op kunnen tuigen vind ik dat prima.

 

Reservering uit de winst zegt ze niks ;)

Vreemde gedachtegang voor een ondernemer, misschien doe je sommige zzp-ers overigens ook onrecht met deze, ietwat generaliserende opmerking.

 

Is zoiets overigens niet voorbehouden aan een werkgever, die is immers rekenplichtig? Kan er zo niets over vinden, maar inderdaad een leuk puzzeltje...

 

 

De hele reden dat we hierover nadenken is omdat we weten dat het zo is. First hand experience. Bij hoeveel vakmannen heb jij al geld proberen te incasseren? En daarbij herhaal ik nogmaals dat het er veel zijn. Zeker niet allemaal. Veel is relatief.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Maar qua inkomstenbelasting denk ik dan: het is niet anders dan bij vakantiegeld voor werknemers.

Dat lijkt mij juist een verschil tussen ondernemer en werknemer, daarom ook mijn eerder gestelde vraag: 'Is zoiets overigens niet voorbehouden aan een werkgever, die is immers rekenplichtig?'

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Geef die jongens (en meisjes) gewoon een leuk ZZP kerstpakket en daarmee klaar

(wonderbaarlijk dat dát onderwerp dit jaar niet eerder ter sprake is gebracht)

De Prins had er een prachtig artikel over, twee maanden terug!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Op het eerste gezicht lijkt het simpel. Van alle omzet die via ons loopt betalen we 8% nog niet uit.

en daar zit m al de kneep. Hoeveel houdt zo'n bureau daar dan weer aan over? Bovendien ziitten kleine ondernemingen vaak met liquiditeitsproblemen, omdat alles maar vooruit moet worden betaald. Dan sta je rood op je RC, met nog wel 8% bij spam.nl op de rekening.

Verder heb je ook nog te maken met betalingsrisico's bij zo'n tussenpersoon. Dat de eindklant wel betaald heeft, maar de tussenpersoon nog niet.

 

Ook heb je weer een lastig punt als de (eind)klant nog even niet kan betalen. De schilder of loodgieter kan er belang bij hebben verschillend om te gaan met de incasso, om zo zijn klanten te behouden en de rekening niet meteen op te laten lopen. Voor de tussenpersoon.nl is dit allemaal veel te veel werk en die leggen het al gauw in handen van een incassobureau.

Link naar reactie
  • 0

Op het eerste gezicht lijkt het simpel. Van alle omzet die via ons loopt betalen we 8% nog niet uit.

en daar zit m al de kneep. Hoeveel houdt zo'n bureau daar dan weer aan over?

 

Hoe bedoel je?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je speelt dus spaarkbank voor je klanten. Dat moet kunnen, lijkt me. Misschien moet je eens met een echte bank gaan praten om te kijken wat er mogelijk is.

 

Je zou dit kunnen zien als: je betaalt je klanten 92% in geld uit en 8% in een tegoedbon die pas in mei kan worden ingewisseld. (Al loopt deze vergelijking, zoals in de natuur van een vergelijking besloten ligt, op meerdere punten mank.)

 

Voor de zekerheid van de klanten zou het natuurlijk fijn zijn dat jouw finaniciële problemen hen niet hun vakantiegeld kost, dus zou een derdenrekening handig zijn. Ik weet alleen niet of die ook door anderen dan advocaten en notarissen kan worden geopend. Zo niet, dan zou je kunnen kijken of je dat geld in een stichting kunt stoppen. (Of misschien is geld dat je voor anderen bewaart, wel helemaal niet door jouw schuldeisers aan te spreken en maak ik me zorgen om niets.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Het is helaas niet generaliserend. Voor veel van de vakmannen waar wij mee samenwerken is goed op de portemonnee passen lastig. Het ligt ook aan de groep. Loodgieters en klusjesmannen hebben er veel meer moeite mee dan bijvoorbeeld elektriciëns.

OK, als dit al waar is (ik neem dat for argument's sake even aan), vraag ik me af of dit jouw probleem is. En áls je het al jouw probleem maakt, of je dan wel met een reservering voor vakantiegeld moet beginnen. Wat de denken van de aanslag inkomstenbelasting? Ga je daar ook alvast geld voor inhouden en pas uitbetalen in mei, zodat ze tegen die tijd geen problemen krijgen met de fiscus? En als vakantiegeld al een probleem is om te sparen, kunnen ze dan wel geld opzij zetten voor de wasmachine die binnenkort kapot gaat? En lukt dat dan wel om te reserveren voor het schoolgeld van de kinderen of te sparen voor de V-snaar die volgende maand vervangen moet worden? Daar ga je toch ook geen fonds voor aanleggen? Geldproblemen los je meestal niet op met geld.

 

Ik zeg niet dat je deze 'dienstverlening' niet zou moeten verlenen, maar persoonlijk vind ik dat je je daarmee wel op een glijdende schaal van paternalisme naar het werkgeverschap aan het begeven bent. Als je zo graag vakantiegeld voor mensen reserveert, neem ze dan gewoon in dienst. De regeling die je nu voorstelt is namelijk vleesch noch visch. Voor jou is het extra rompslomp (en voor hun boekhouders ook), terwijl het onderliggende punt er eigenlijk niet eens mee wordt opgelost, namelijk hoe je moet omgaan met geld.

 

Het is duidelijk dat het allerlei fiscale consequenties heeft. Maar qua inkomstenbelasting denk ik dan: het is niet anders dan bij vakantiegeld voor werknemers. Als het daar mag, mag het vast ook voor eenmanszaken?

Nee, want een eenmanszaak is een onderneming en is dus ook niet onderworpen aan de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag.

 

De vakman stuurt de factuur direct nadat het werk is afgerond.

Ehm, aan wie stuurt de vakman die? Aan jullie of aan zijn klant?

 

Het is nu ook zo dat sommige mensen heel laat (aan ons) betalen. En sommige zelfs niet.

Wie betalen laat of niet? De klanten van de vakman? Of de vakman? En wat hebben jullie te maken met de betaling van de klant aan de vakman? Of loopt die betaling ook via jullie? Ik weet niet of mijn gevoel correct is, maar het klinkt haast alsof je naast pseudo-werkgever (al dan niet fictief fiscaal werkgeverschap) en bemiddelaar ook als factoringbedrijf optreedt. Gaat dat fiscaal en juridisch wel allemaal goed?

 

Dus daar verandert met de vakantiegeld-regeling niks aan. Wat verandert is volgens mij dat als wij onze commissiefactuur opmaken, we eigenlijk een 2e factuur zouden moeten maken. 1 deel is voor 92% van hun toekomende bedragen + onze commissie. (Dit zijn voor de bedragen die aan ons zijn overgemaakt.

Als je het al zou doen, dan zou ik het op de volgende manier doen. Stel dat een vakman voor 1.000 euro omzet heeft gemaakt met 21% btw. Ik neem even aan dat hij (een kopie van) de (aan de klánt gerichte factuur) naar jullie stuurt. De klant van de vakman betaalt vervolgens 1.210 euro aan jullie?

 

Vervolgens moet jullie uiteraard alleen een factuur sturen voor jullie eigen dienstverlening (de commissie). De omzet zit immers al in de boeken van de vakman, omdat hij zelf facturen op moet stellen. Laten we zeggen dat de commissie 10% (voor het gemak). Jullie sturen dus een commissiefactuur van 100 euro met 21% btw naar de vakman.

 

De vakman moet eigenlijk 1.210 euro ontvangen om zijn openstaande factuur te kunnen afvinken. Tegelijkertijd moet hij ook zijn commissiefactuur nog betalen van 121 euro. Wat je dan kunt doen, is 1.009 euro overmaken aan de vakman. Dat is 1.210 euro minus 121 euro min 80 euro (8% van de omzet). Jullie commissiefactuur is daarmee volledig betaald, maar de rekening van de klant van de vakman is voor slechts 1.130 euro voldaan. Er staat dus nog 80 euro open bij de vakman. Deze houden jullie in de boeken als "nog af te dragen". En bij de vakman blijven er bij meerdere klanten dus steeds 8% van de omzet open staan, totdat jullie die bedragen in mei of juni alsnog gaan betalen.

 

Het lijkt me al met al een hoop rompslomp, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk meer benieuwd naar en een beetje bezorgd ben om de exacte stroom van gelden, gezagsverhoudingen en wijze van factureren.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me al met al een hoop rompslomp...

Met alle respect, maar ik mis een beetje het ondernemerschap in dit soort reacties. Juristen en boekhouders zijn nogal van de gebaande paden, en alles wat daarvan afwijkt komt met extra risico's of overbodige rompslomp.

 

Wanneer je onderneemt tussen aanbod en vraag is dat wat bijdraagt aan klanten- of leveranciersbinding een versterking van je positie. Als ondernemer kijk je voortdurend: wat kan ik beter doen, anders doen voor mijn klanten en leveranciers. Uiteraard moet dat binnen de regels en bij voorkeur kosteneffectief, maar het verkennen van grenzen is juist goed. Zeker in het kader van ondernemerschap en innovatie.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me al met al een hoop rompslomp...

Met alle respect, maar ik mis een beetje het ondernemerschap in dit soort reacties. Juristen en boekhouders zijn nogal van de gebaande paden, en alles wat daarvan afwijkt komt met extra risico's of overbodige rompslomp.

"nogal van de gebaande paden? Overbodige rompslomp?" Een beetje kort door de bocht. Wilt u s.v.p. niet iedereen over één kam scheren?

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Buiten de al genoemde haken en ogen, zie ik nog het hierdoor iets grotere risico van het fictief dienstverband.

Zou je iets toe kunnen lichten over die haken en ogen? Ik deel dat standpunt namelijk gevoelsmatig met je, maar kom op het ogenblik niet verder (als dat al terecht is...) dan de rekenplicht die aan werknemers is voorbehouden...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Je speelt dus spaarkbank voor je klanten.

Met negatieve rente:

onze commissie

 

8% van de factuur houd natuurlijk ook in dat zowel de arbeid als het materiaal opzij word gezet. Met de commissie erbij zit je snel aan 10%, terwijl het materiaal wel betaald moet worden. De ene vakman heeft misschien maar 10% materiaalkosten in zijn factuur terwijl de ander misschien wel met 70% materiaalkosten te maken heeft.

Hiernaast zit je ook weer met het inboeken van facturen. Een boekhoudprogramma met een bank koppeling zoekt op de bankrekening tevergeefs naar de ingeboekte bedragen.

 

Dan zou het beter zijn om gewoon privé geld over te maken om voor de vakantie te sparen.

Op deze manier betaal je elke maand bedrag X om bedrag X-commissie(= negatief sparen) terug te krijgen.

 

In Jip & Janneke taal:

"Als jij mij op jaarbasis €10.000,00 betaald krijg jij van mij €9.000,00 terug, mits ik niet failliet ga."

 

Link naar reactie
  • 0

interessante discussie: is het een innovatieve dienst aan een ondernemer, of is het verkapt werkgever spelen?

 

Ik neem - voor de verandering - even geen stelling in. Maar ik ben het op één punt wel roerend eens met Prins: de kern draait om het kennelijk niet kunnen omgaan met geld, en geldproblemen los je niet op met geld.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Op het eerste gezicht lijkt het simpel. Van alle omzet die via ons loopt betalen we 8% nog niet uit.

en daar zit m al de kneep. Hoeveel houdt zo'n bureau daar dan weer aan over?

 

Hoe bedoel je?

 

1 deel is voor 92% van hun toekomende bedragen + onze commissie. (Dit zijn voor de bedragen die aan ons zijn overgemaakt. Die keren wij weer uit, minus de commissie

ik bedoel inderdaad die commissie. Je speelt bankje met een negatieve rente.

 

Link naar reactie
  • 0

Even een zijspoortje. Kijk nou eens naar Amazon. Die verdient geen geld aan de verkoop uit eigen voorraad, maar aan Web Services en FBA die zijn afgeleid van hun core business.

 

Het idee om als tussenschakel steeds meer diensten aan te bieden waardoor schilders en timmerlui en loodgieters zich op hun kernactiviteit kunnen richten, is helemaal zo gek nog niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het idee om als tussenschakel steeds meer diensten aan te bieden waardoor schilders en timmerlui en loodgieters zich op hun kernactiviteit kunnen richten, is helemaal zo gek nog niet.

Dat is er al, dat heet detacheringsbureau, uitzendbureau, o.i.d. en is dus een werkgeversactiviteit, oftewel, ik snap de opmerking van UwJurist...

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.