• 0

Advies gevraagd over website

Hallo iedereen,

 

Mijn naam is Jorrit en ik heb sinds enkele maanden een bedrijf. Samen met een goede vriend maak ik video's voor bedrijven in de automotivewereld. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een reclamespotje voor een taxibedrijf of een minidocumentaire voor een retailer in motorkleding. Daarnaast hebben we een webshop, die momenteel in opbouw is.

 

Onze website is systemtuning.nl. Ik heb niet enorm veel ervaring met webdesign, maar het is me wel gelukt om een redelijk uitziende Wordpress website te maken. Er zitten veel optimalisatietechnieken in en op Google Speedtest krijg ik dan ook hoge scores. De realiteit valt echter vies tegen, omdat de site erg langzaam laad. Ik ben al overgestapt van hosting, namelijk van Strato naar Siteground. In het begin wilde de pagina veel sneller laden, maar nu ben ik weer terug bij af. De plugins vermijd ik zoveel mogelijk.

 

Over Wordpress en Woocommerce ben ik sowieso niet tevreden, omdat het vaak te onduidelijk is en soms niet goed werkt. Zo kan ik de afbeeldingen in Woocommerce bijvoorbeeld niet wijzigen, waardoor de webshop momenteel enorm lelijk is. Daarnaast kan ik de taal simpelweg niet wijzigen naar het Nederlands.

 

Klinkt bovenstaand verhaal bekend? En is het eenvoudig op te lossen?

 

 

 

Naast het bovenstaande verhaal heb ik een andere vraag. Naast het filmen en de webshop zijn we bezig om een evenement te organiseren en willen we over een paar jaar een garage openen. Dit zijn dus al vier bedrijfsactiviteiten en het moet enorm verwarrend zijn voor websitebezoekers om te bepalen waar ze heen moeten voor de juiste informatie. Is het sowieso niet handiger om al die activiteiten in losse websites onder te verdelen? Wellicht dat de website dan ook sneller zou laden omdat de inhoud verdeeld word.

 

Ik hoor graag jullie advies!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onze website is systemtuning.nl. Ik heb niet enorm veel ervaring met webdesign, maar het is me wel gelukt om een redelijk uitziende Wordpress website te maken.

De homepage ziet er prima uit hoor! Maar niet erg conversiegericht helaas...

 

Er zitten veel optimalisatietechnieken in en op Google Speedtest krijg ik dan ook hoge scores. De realiteit valt echter vies tegen, omdat de site erg langzaam laad.

Volgens Pingdom laadt de site binnen 2 seconden, dat is behoorlijk snel hoor. Heb je wel een caching plugin? Als je bent ingelogd kan het laden wel wat langer duren.

 

Over Wordpress en Woocommerce ben ik sowieso niet tevreden, omdat het vaak te onduidelijk is en soms niet goed werkt. Zo kan ik de afbeeldingen in Woocommerce bijvoorbeeld niet wijzigen, waardoor de webshop momenteel enorm lelijk is.

 

Tuurlijk kan dat wel. Je moet bij de producten een uitgelichte afbeelding gebruiken, dat kun je in de rechterkolom van de productpagina instellen. Dat is namelijk de afbeelding die gebruikt wordt op de winkelpagina.

 

Daarnaast kan ik de taal simpelweg niet wijzigen naar het Nederlands.

Ook dat kan uiteraard wel, in elk geval van WordPress en WooCommerce. Ga naar instellingen --> algemeen en pas onderaan die pagina de taal aan.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad je activiteiten opsplitsen, en als je (nog) niet veel kan/wil investeren in een site op maat (want Bob heeft weer eens een goed punt over conversiegericht zijn), zoeken naar themes die passen bij je activiteiten.

 

Voetnootje: Premium themes zijn vaak bloated en weinig flexibel, dus er hangen ook zeker nadelen aan. Je bent echter wel voor weinig in de lucht met een nette site, en als je er een goeie (betaalde) caching plugin als wprocket aan hangt draait het meestal ook redelijk.

 

Voorbeeldjes:

Video portfolio themes

Video production themes

Garage themes

Car repair themes

 

Events ga ik niet eens aan beginnen, daar is ZOveel keuze in.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

@Bob: ik zal meer gaan richten op conversie, bedankt voor de tip! De taal van Wordpress staat in het Nederlands, maar Woocommerce blijft in het Engels staan. Nu is het me wel gelukt om met een translate bestandje in de directory van WP de back-end dingen in het Nederlands te krijgen. De webshop is echter nog steeds in het Engels. De afbeeldingen in Woocommerce lijken allemaal 800px bij 800px en ik krijg ze met geen mogelijkheid veranderd. Ook bij de instellingen lukt het niet, ondanks dat ik ze naar 300px bij 300px heb gedaan. Als ik de plaatjes download zijn ze ook 300px bij 300px, raar genoeg.. Hij zoomt enorm in lijkt wel.

 

@dArgent: bedankt voor het compliment!

 

@Richard: activiteiten opsplitsen lijkt mij inderdaad ook handig, maar bedoel je dan aparte websites?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel meevallen hoe langzaam je website is. Je hebt goed de aanbevelingen van pagespeed geïmplementeerd. Er zijn echter twee afbeeldingen die niet laden (404) en op de een of andere manier duurt het heel lang voordat je dat antwoord krijgt. Het gaat om http://systemtuning.nl/wp-content/uploads/2016/10/20160515_120456.jpg en http://systemtuning.nl/wp-content/uploads/2016/08/13924963_1046068858808393_7824534232050568431_n.jpg.

 

Als je het nog sneller wilt zou je bij siteground kunnen overwegen om de supercache (NGINX) er voor te zetten. Denk er dan wel aan dat je de bijbehorende plugin in het CMS installeert.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jorrit,

 

De website ziet er inderdaad best goed uit. Natuurlijk kan er nog wel wat aan verbeterd worden, maar dat hou je toch.

 

Misschien kan je nog wat meer benadrukken om wat voor video's het precies gaat (bovenaan op de site) en duidelijk maken waarom mensen juist voor jouw diensten zouden moeten kiezen.

 

De webwinkel daarentegen is minder goed gelukt. Maar ook al heb je straks wel een mooie shop, vergeet dan niet dat er voor een webwinkel veel regelgeving van toepassing is, waar je op dit moment (helemaal) niet aan voldoet.

 

Wil je hier meer over weten, laat het dan even weten, dan stuur ik je nog wat info.

(een linkje naar eigen site is namelijk niet gewenst op het forum)

 

Succes met de website en het verder ontwikkelen van de webwinkel.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

@Peter: bedankt, ik zal er naar kijken!

 

@Webwinkel Meerwaarde: bedankt voor de tips. Ik had gister al, door de voorgaande tips, wat verbeterd aan de site. Ik zal er nog beter naar kijken, want ik ben inderdaad nog niet helemaal tevreden. De webshop is inderdaad nog niet goed gelukt, maar ik ben er nog mee bezig ;D Qua regelgeving dacht ik dat ik het goed geregeld had, maar dat valt blijkbaar nog vies tegen. Ik zou graag de info van je ontvangen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi Jorrit,

 

Wat jammer dat Wordpress en Woocommerce niet goed bevallen. Ze zijn allebei zeer goede en stabiele platforms.

 

De taal kan aangepast worden door de juiste Wordpress pakket te downloaden. Hier is de link:

https://nl.wordpress.org/

 

Wat Woocommerce betreft, mijn vermoede is dat jouw gekozen thema niet of niet goed bij Woocommerce past. Dit vond ik in het begin ook lastig, maar met de juiste thema maakt een wereld van verschil.

 

En wat je verschillende bedrijfstakken betreft, ben ik geneigd te zeggen dat ze beter aparte websites kunnen hebben. Het zijn overigens totaal andere doelgroepen (al hebben ze bepaalde dingen gemeen).

 

[mod edit: geen acquisitie aub]

 

Link naar reactie
  • 0

Tip:

Mocht je nog steeds aan het sleutelen zijn met je website, zal ik even in Wordpress Admin de volgende instelling aanvinken.

 

Instellingen > Lezen >

 

Zoekmachine zichtbaarheid Blokkeer zoekmachines om deze site te indexeren

 

Google is namelijk al je website aan het indexeren en zolang het nog niet 'optimaal' is, indexeert Google ook veel niet-relevante pagina's.

 

Je kan zien welke pagina's dat zijn door dit in te tikken in Google 'site:systemtuning.nl'

 

Veel success

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.