Inkopen aandelen startende onderneming
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Familiewie
Familiewie
Goedendag,
Nog een paar dagen voordat ik een beslissing moet maken onvermijdelijk toekomst.
Ik heb besloten op zelfstandige basis te gaan werken vanaf 2017 en heb ondanks ontslag genomen bij mijn huidige werkgever om in eerste instantie als ZZP er in een eenmanszaak verder te gaan.
Nu is er wat op mijn pad gekomen wat nogal interessant is: een startende onderneming die word gerund door 2 ex directeuren en ze willen me heel graag aan boord hebben. Nou heb ik aangegeven om mee te willen doen maar dan ook mede-eigenaar te willen worden.
Nu hebben ze aangegeven dat er een inversteerder bij in zit en die bezit 20 % van de aandelen, deze investeerder heeft daarvoor een aanzienlijk bedrag betaald.
Het bedrijf is net gestart en in principe hebben ze nog geen omzet gemaakt maar ze bepalen de waarde die ik moet betalen voor de aandelen gelijk als dat de investeerder er voor heeft betaald. Een vrij fors bedrag. Ik neem daarentegen veel kennis mee en eventueel ook klanten.
Is dit een faire en normale manier ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Met vriendelijke groet,
Wie
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag