Jump to content
hoveniertje
Verberg

verbeter punten website hovenier

vraag

Omschrijving van je concept:

www.hovenierderoos.nl

dit is mijn website en ik zou graag verbeterpunten krijgen omdat dit in een ander forum hier is aangeraden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

ik heb de website laten bouwen en later laten aanpassen op de nieuwste regels

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

betere bereikbaarheid en mss mgelijk meer klanten binnen slepen

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

geen idee wat er anders is maar dat mogen jullie zeggen

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

positieve aandachtspunten

verbeterpunten en oplossingen om een top website te krijgen

 

Link to post
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Je website ziet er eigenlijk prima uit.

In ieder geval meer dan voldoende voor de branche waarin je zit.

 

Kleinigheidje: op veel pagina's staat je contactformulier en verder niet zoveel informatie, daar zou meer tekst op geplaatst kunnen worden met een verwijzing naar je contactpagina.

 

Maar nu een belangrijker punt:

Als je goed gevonden wilt worden in Google, moet je echt meer links naar je website zien te krijgen.

Dus hovenierderoos.nl moet op andere websites genoemd worden, met een link.

Dat is er nu maar eentje.... van je websitebouwer.

 

Succes, en ik hoop voor jou op een warme winter!

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dat terugkerende lange contactformulier met daarnaast zoveel witruimte vind ik ook niet handig. Daarnaast vind ik die hele grote banner weinig toevoegen, ik zou eerder kiezen voor een wat kleiner formaat, zodat niet alle tekst in eerste instantie buiten beeld valt.

 

Kun je bij de foto's geen korte uitleg plaatsen? Bijvoorbeeld bij de foto met al die regenpijpen, als ik daar lees waar ik allemaal aan moet denken, of wat jij op dat gebied doet, kan dat mijn vertrouwen in jouw kennis en kunde verhogen.

 

De "foto galerij" pagina is nog leeg? Linksonder staan wel een paar foto's, maar dat is op een aantal andere pagina's ook het geval, dus ik krijg hier niet het gevoel van een "galerij".

 

Je teksten lopen niet overal lekker, kijk daar nog eens naar. Let ook op gebruik van hoofd- en kleine letters, interpunctie en aanspreekvorm. Bijvoorbeeld het vlak na elkaar gebruiken van "u" en "de klant" vind ik persoonlijk niet fraai. En ik zou ook een keuze maken in het gebruik van ik/mijn vs. wij/ons.

 

Denkend aan conversie zou ik op iedere pagina je telefoonnummer prominenter plaatsen in plaats van alleen onderin in een kleine lichtgrijze letter.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je website ziet er best goed uit.

 

Ik sluit me aan bij het punt over het contactformulier. Ik zou deze niet op elke pagina plaatsen. Je zou ook een linkje "offerte" of "contact" kunnen tonen, in plaats van het hele formulier (als je hier wel aan vast wilt houden).

 

Verder zou ik niet "verplicht" toevoegen aan de velden. Dit komt nogal dwingend over. Een formulier moet eigenlijk zo weinig mogelijk drempels opwerpen. Vanuit het contact kom je vanzelf aan de benodigde gegevens.

 

De foto galerij geeft nog een lege pagina weer.

 

 

Verder is jouw website / beroep erg geschikt om een paar leuke blogs te schrijven over je klussen. Dit kan je doen met veel foto's, of een verslag (afhankelijk van wat je zelf het liefst doet). Dergelijke content kan voor meer bezoekers zorgen en geeft geïnteresseerden een beeld van de mogelijkheden en jouw kennis en ervaring.

 

Persoonlijk hou ik niet van foto's in de achtergrond. Dit geeft een onrustig beeld en niet alle foto's komen even mooi uit met de weergegeven pagina's.

 

Succes met je website (en het vinden van genoeg klussen in de winter).

 

 

PS: ik mag hopen dat je website gesponsord wordt door de snoeischaren leverancier? Waarom zou je dit anders zo prominent in beeld brengen? Wat is de meerwaarde voor je bezoekers?

 


Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

bedankt voor de kijk op de website.

de adresgegevens heb ik speciaal voor gekozen om alles in te laten vullen omdat de klanten anders alleen een telefoonnr achterlaten en ik niet hun gegevens heb,om zonodig anders contact op te nemen als ze niet te bereiken zijn wat ik vaker heb meegemaakt,zo heb ik gelijk alle gegevens om terug te kijken en op de offerte/factuur te plaatsen.

de foto's heb ik nog geen goed programma voor die ik daar in kan plaatsen en die makkelijk is voor mijn (on)kunde met de pc. iemand een idee

ik zal met mijn websitebouwer overleggen en aan laten passen zodat het up to date site wordt.

fijn weekend

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik als vakbekwaam hovenier vind jouw site er goed uit zien, kan altijd beter. Dat levensgrote vragenformulier dat moet echt kleiner of liever een aparte pagina misschien, nu lijkt het net of het alleen om dat vragenformulier gaat!

Jouw foto`s van je werkzaamheden mogen best wat imposanter zijn, een stukje bestrating met een enkele plant waar niks is aangeveegd, dat scoort niet. Ik zou wat innovatie terug willen zien in moderne tuinaanleg, de aparte tuinen laten we maar zeggen. En vertel de mensen ook waar je echt in ben gespecialiseerd (aanleg, onderhoud, boomchirurgie, architectuur) en je hoveniers keurmerk natuurlijk, heel belangrijk! In ieder geval goed bezig.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

De veldjes verplicht weghalen, een telefoonnummer of mail is genoeg, de rest krijg je wel als je een afspraak met ze wilt maken. Zoniet willen ze vast ook niks van je. Verder zou ik de beschrijvingen wat langer maken, waarbij enkele zoekwoorden van google genoeg, maar vloeiend in't verhaal gevonden worden. Lelystad is nog niet zo heel moeilijk om hoog in google te komen.


WWW.vloerengilde.nl

Link to post
Share on other sites
  • 2
  • Rate this answer

Ik ben het grotendeels eens met de punten die Highio hier noemt. Zet in elk geval je telefoonnummer, mailadres en plaatsnaam in de header (plek zat), en misschien nog wat USP's (waarom moeten mensen voor jou kiezen) mits dat niet te rommelig wordt.

 

Verder vind ik ook dat je het menu een stuk beter kunt benutten door daar direct je vijf belangrijkste diensten te benoemen, meteen een goede reden om afscheid te nemen van de partners/leveranciers link want die hoort ergens onderaan op de website thuis (if any). Biedt totaal geen toegevoegde waarde voor je bezoekers.

 

Dan kun je meteen die sidebar weghalen want 2 keer hetzelfde menu heeft natuurlijk ook geen zin, en die fotogalerij daar vind ik ook niet heel aantrekkelijk. Ook de slider kan beter benut worden, waarom niet een contact / vraag offerte aan button erin verwerken? Dat is de meest prominente plek op je site, maak daar gebruik van.

 

Voor wat betreft het gastenboek, prima maar noem dat referenties of iets dergelijks. Gastenboeken stonden 15 tot 20 jaar geleden op elke site en vol met reacties van familie over hoe mooi de zelf geknutselde site was geworden, en laten vooral met spam. Misschien kun je die referenties combineren met een paar mooie foto's van het betreffende project? Overigens wordt Facebook tegenwoordig ook veel gebruikt voor dat soort dingen, maar jij gebruikt je (zakelijke) Facebook vooral voor humorfilmpjes enzo. Zou ik niet aanraden, komt niet professioneel over.

 

Voor wat betreft je teksten: het grootst mogelijke cliche komt direct in de eerste zin voorbij: "Hoveniersbedrijf de Roos is een jong dynamisch en deskundig bedrijf". Wat betekent dat, jong en dynamisch? Wij zijn onervaren (wat de lege foto galerij ook bevestigd) en bieden een inconsistente kwaliteit? Het tweede gedeelte van die zin is een heel stuk beter, daarin verwoord je namelijk heel concreet wat je doet. Haal die blabla eruit en je hebt een prima openingszin.

 

De rest van de teksten vind ik ook helemaal niet zo slecht eigenlijk. Ze zijn wel veel te kort en de zinnen lopen niet altijd even lekker maar ik heb ze veel dramatischer gezien. De lengte van die teksten is waarschijnlijk de voornaamste reden dat de site niet goed gevonden wordt in Google, niet de kwaliteit van hetgeen er wel op staat. De paginatitels kunnen wel geoptimaliseerd worden, en als de teksten langer zijn kun je ook wat keywords in tussenkopjes verwerken.

 

De pagina diensten is leeg, zet daar in elk geval linkjes op naar de individuele dienstenpagina's. Wel goed dat je op elke dienstenpagina foto's van projecten voor de betreffende dienst hebt staan.

 

Dat contactformulier op iedere pagina zou ik ook vervangen door een duidelijke call to action button die naar de contactpagina verwijst, maar nu kan de klant direct op de dienstenpagina besluiten contact op te nemen en daar valt ook wel wat voor te zeggen. Het zou me niet verbazen als deze variant beter converteert dan een call to action button maar dat zou je moeten testen.

 

De contactpagina is verder wel prima, al zou ik nog wel een Google Maps kaartje naast de contactgegevens zetten en ik mis een klikbaar mailadres (onderaan is ook niet klikbaar).

 

Over het formulier zelf is al genoeg gezegd; maak de velden niet verplicht en vraag niet om het adres. Dat is te persoonlijke informatie, die willen mensen niet direct prijsgeven. Plaatsnaam kan wel wat mij betreft, je bent immers een lokale dienstverlener.

 

Ik heb daarnaast altijd een hekel aan antispam codes, is het nou echt nodig om je klant daarmee te pesten? Zolang je geen tientallen spamaanvragen per dag ontvangt vind ik van niet, maar deze antispam is in elk geval prima leesbaar en geen sommetje dus ik vind het in dit geval niet zo'n ramp.

 

Al met al blijf ik bij mijn standpunt; er zijn dus nog wel een aantal verbeterpunten maar ik vind het zeker geen slechte website.

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik na de foto's kijk, vraag ik me af hoe arbo proof je werkt. Ik zie iemand met een tshirt en een kettingzaag.

Zo goed ik weet dien je op zijn minst volledig beschermende kleding te dragen.

 

Voor de foto met tegelzaag twijfel ik. Oorbescherming zouden dopjes kunnen zijn, maar volgens mij zie ik geen bril.

 

Allicht kritisch, maar via de foto's wil je professioneel overkomen als iemand die zijn of haar vak verstaat.

 

Verder heb ik altijd iets tegen foto's van DE bus. Bij jou valt het mee, maar soms zie je ze met armen over elkaar tegen hun bus geleund.... so what? Ik kies geen vakman omtrent zijn of haar mooiste bus.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zie dat je een Partners/leveranciers pagina hebt met linkjes naar allerlei websites.

Voor SEO is het ook leuk als zij ook een link naar jouw website plaatsen op hun website.

 

Trouwens mocht je geïnteresseerd zijn om te zien hoe jouw website is aangepast tov van de originele template:

http://demos.cryoutcreations.eu/wordpress/tempera/

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi, leuk om naar je site te kijken. Ziet er al goed uit maar het kan altijd beter. Dat blijf je houden. Hier wat tips:

Ik stel me voor dat ik een klant ben die jou al kent, maar ik ben je tel even kwijt. Kost me wel een paar kliks om hem te vinden. Als het goed is kan je die ook in het bovenste balkje plaatsen. Heel handig op de telefoon, dan hoef ik er alleen maar op te tikken om te kunnen bellen. De drempel om te mailen is voor mij ook best hoog want ik houd niet van contactformulieren. Waarom niet ook een email-adres boven in de balk? Een tik en de mail app opent.

Nu stel ik me voor dat ik je nog niet ken en geïnteresseerd ben in je diensten. Die kan ik goed vinden in het menu, niks meer aan doen. Maar het duurt even voor ik door heb dat je ze ook in je diavoorstelling beschrijft. Twee dingen hierover: De vormgeving concurreert met de inhoud waardoor ik afgeleid ben. Dat is vooral op de voorpagina aan de hand waar foto over foto loopt en dat maakt het erg druk en voegt niets toe. Het andere is dat ik persoonlijk die diavoorstellingen eigenlijk nooit af kijk omdat het mij vaak niet duidelijk is wat mensen ermee willen vertellen. De diensten op een rij/kolom op de homepagina zijn sneller te overzien denk ik.

Het is misschien een idee om je gallerijpagina te vervangen door een portfolio pagina. Dan kun je per project meerdere foto's plaatsen en is er ook ruimte voor tekst en dat is goed voor je vindbaarheid.

De meningen verschillen hierover, maar als potentiële klant kijk ik altijd graag naar een smoelenboek. Leuk om in jouw geval alvast een idee te hebben wie ik straks in mijn tuin laat.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips en veel suc6!

 

 


Giselka Gutschow

www.studiogoedzo.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zit niet zoveel schot in of lijkt in ieder geval niet zoveel vooruitgang in te zitten, terwijl potentiële klanten zich nu al oriënteren voor het voorjaar. Zonde dat je niks doet of weet te doen met alle terugkoppeling die vrij eenduidig is.

 

Wat is je plan?

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Er springen nog een paar dingen uit bij mij: Als responsive design punt zie ik op mobiel ook dat er veel met vaste breedtes is gewerkt. Een meer fluide layout zou er professioneler uitzien als bijvoorbeeld elementen als het contact formulier gewoon percentueel over de breedte lopen. Wat ik ook persoonlijk zou afraden zijn van dergelijke amateuristisch ogende foto-transities met blokjes. Een fade werkt prima. Veel succes met de site!


lachgas kopen in lachgas tank - voor soa test thuis - veilig en anoniem.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat ik ook persoonlijk zou afraden zijn van dergelijke amateuristisch ogende foto-transities met blokjes.

Een fade werkt prima en is veel 'lichter' om te draaien ook voor smartphones. Onderschat niet de waarde van de verbeterde gebruikerservaring. http://www.w3schools.com/css/css3_transitions.asp

lachgas kopen in lachgas tank - voor soa test thuis - veilig en anoniem.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou op "home" meer aandacht aan (SEO) - teksten geven in de vorm van minimale content, gebruik van H1 H2 en H3 alsmede vet en onderstreept. Zodat er bij de bezoeker meer beleving en informatie-voorziening ontstaat zodat je website uiteindelijk hoger scoort in Google.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zit niet zoveel schot in of lijkt in ieder geval niet zoveel vooruitgang in te zitten, terwijl potentiële klanten zich nu al oriënteren voor het voorjaar. Zonde dat je niks doet of weet te doen met alle terugkoppeling die vrij eenduidig is.

 

Wat is je plan?

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

hoi higio

ja er zit nog geen schot in,ik ben nog druk met gewoon werken en daarbij heb ik niet veel verstand van websites bouwen zodoende moet ik het laten doen maar ik wil er even goed voor gaan zitten en alles goed doorgeven zodat het goed aangepakt kan worden.

in de kerstvakantie heb ik er mss tijd voor om het door te spreken,maar dan zitten we ook met de kids die aandacht vragen.

ik weet dat ik ermee aan de slag moet maar de tijd ontbreekt gewoon.

er gaat wat mee gebeuren dat is zeker,alvast bedankt voor de goede steun van iedereen.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dan zou je als ondernemer toch iets moeten verzinnen om je doelen te bereiken. Of heb je die niet?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 165 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept