Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Leonie.
Leonie.
Hallo,
Ik ben op zoek naar tips bij het overstappen naar nieuwe boekhoudsoftware.
Sinds de start van mijn bedrijf in 2011 doe ik mijn administratie online in een programma waar ik erg ontevreden over ben. Ik wil per 1 januari 2017 graag overstappen, maar helaas is het met mijn huidige programma amper mogelijk iets te exporteren. Het is mij ook teveel werk (en hopelijk onnodig) alle facturen en dergelijke van de afgelopen 6 jaar handmatig in te voeren in het nieuwe programma.
De website van de Belastingdienst zegt het volgende:
Dat betekent dat u per aangiftetijdvak overzichten moet bijhouden van:
uitgaande facturen (als u het factuurstelsel toepast)
inkomsten (als u het kasstelsel toepast)
ontvangen facturen
privégebruik van goederen en diensten
- Ik wil dit dus lokaal op mijn computer bewaren. Heeft iemand dit ook gedaan en hoe heb je dit ingericht?
- Wat wordt bedoeld met 'privégebruik van goederen en diensten'? Hoe bewaar je hier een overzicht van?
- Zijn er bestanden die ik alvast kan exporteren of samenstellen voor als er ooit controle van de Belastingdienst komt?
Alvast veel dank.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag