• 0

betalingstermijn leverancier vs betalingstermijn klanten

Het volgende is het geval:

 

(1) ik heb te weinig eigen vermogen om debiteuren daadwerkelijk te kunnen financieren, (2) omzetten zijn te laag voor factoring, (3) bedrijf bestaat slechts enkele maanden, (4) klanten zijn wel kredietverzekerd bij Atradius.

Mijn leverancier wil uiteraard zijn geld op tijd (30 dagen) hebben.

Mijn klanten betalen gemiddeld op 45 dagen.

 

Een RC bij een bank is niet van toepassing, heb een BKR registratie wegens een vroegere afkoop borgstelling.

Leverancier houdt vast aan 30 dagen betalingstermijn.

Klanten betalen niet eerder, ongeacht aantal telefoontjes/brieven.

 

Wie heeft een oplossing om toch meer te kunnen verkopen zonder problemen met leverancier te krijgen ?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Aikirob,

 

Als er geen sancties aan zijn verbonden zal men niet gauw reageren op telefonische of schriftelijke verzoeken tot betaling.

 

Je kan je klanten (een gedeelte) vooraf laten betalen. Dat hebben wij in het begin gedaan en doen we in een aantal gevallen (en zeker bij nieuwe klanten) nog steeds.

 

Sommigen laten we ook 50% vooraf betalen en 50% binnen 2 weken.

 

Ook kan je bij aflevering cash laten betalen.

 

En als oude rekeningen (waarvan de betalingstermijn is verstreken) nog niet zijn betaald kan je ervoor kiezen nieuwe opdrachten nog niet uit te voeren.

 

Als jouw relaties jouw producten willen hebben, is het echt mogelijk om tot een voor beide partijen redelijke betalingsregeling te komen.

 

Succes!

glass craft • glass art • glass recycling

Link naar reactie
  • 0

Hi Swaziglass,

 

Dank voor reactie.

(deels) vooraf betalen is geen optie, ben in B2B segment actief waarin klantenbestand bestaat uit MKB, 10-30 werknemers, welke uitsluitend op rekening kopen.

En bij niet tijdige betaling wordt er niet geleverd, maar het detailhandelsegment waarin ik werk is betalingstermijn van 45 dagen zelfs redelijk goed.

 

Ik zoek meer naar oplossingen als het verpanden van facturen aan de leverancier, machtigingen etc, doelstelling is dat leverancier zeker is van zijn geld.

 

Groeten,

 

Aikirob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.