• 0

B&B en inkomstenbelasting

Hallo,

 

Ik ben huurder van een woonboot met 2 ruimten.

De grootste ruimte op de boot betrek ik zelf en is mijn (studio) woonruimte.

De kleinste ruimte is een Bed & Breakfast. De keuken en badkamer worden gedeeld en zijn via de hal toegankelijk.

Ik heb uiteraard toestemming van de eigenaar om deze B&B te runnen en ik betaal de eigenaar een vast huurbedrag voor mijn woonruimte en een apart huurbedrag voor de B&B ruimte.

 

Mijn vraag is of ik de gemaakte huurkosten voor de B&B kan opvoeren als kosten in mijn B&B onderneming?

 

Ik vind online diverse threads over B&B en inkomstenbelasting maar het gaat hier vrijwel altijd om 1 gehele koopwoning (uitgezonderd box 3 situaties), waar ik 2 aparte ruimten huur van de eigenaar (1 voor wonen en 1 specifiek voor de B&B).

 

Kan iemand me hier meer informatie over geven of is er correspondentie bekend?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je Prins Rachid,

 

Ik heb diverse posts gelezen, echter het gaat hier altijd om 1 gehele koopwoning waarvan de B&B onderdeel is van de woning.

In dat geval wordt de B&B ofwel aangemerkt als werkruimte wanneer deze aan de eisen voldoet. In andere gevallen wordt de B&B als investering aangemerkt (box-3 situatie) en wordt deze los gezien van de rest van de woning.

 

In mijn situatie gaat het echter om 2 ruimten (binnen dezelfde woning) die apart gehuurd worden.

Nergens lees ik over deze situatie. Graag dus een reactie van een fiscalist/ervaringsdeskundige.

 

Bij voorbaat dank.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.