• 0

Autoverkoop, enkel op bestelling

Beste leden,

 

Op korte termijn ben ik van plan om samen met een collega een autobedrijf te starten.

Wij zijn van plan om uitsluitend op bestelling te werken en hebben dus geen fysieke voorraad aanwezig. Dit omdat, wij met import auto's willen werken en verder niet gaan klussen aan de auto's.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en is een pand hierbij noodzakelijk voor de inschrijving van de KVK?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk om te lezen dat jullie een bedrijf gaan binnen!

 

Heeft iemand hier ervaring mee en is een pand hierbij noodzakelijk voor de inschrijving van de KVK?

 

Nee een (fysieke) locatie is niet noodzakelijk voor de KVK. Je privé-adres kan ook volstaan.

 

Wij zijn van plan om uitsluitend op bestelling te werken en hebben dus geen fysieke voorraad aanwezig.

 

Wat ik me afvraag als ik dit lees is wat jullie bedrijf toevoegt voor klanten? Wat is jullie meerwaarde als je een auto enkel inkoopt en aflevert? Waarom koopt een klant een auto bij jullie, en bijvoorbeeld niet bij een van de vele concurrenten? (waar je bij twijfel ook nog een proefrit kunt maken)

 

Verder vraag ik me af welke tijdslijnen je kan realiseren naar klanten toe als je een auto pas bestelt nadat je een order hebt? Snelle service is een van de redenen dat veel autobedrijven juist voorraad aanhouden.

 

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie
  • 0

Op zich wel een begrijpelijk ondernemingsmodel, ervan uitgaande dat een klant op zoek is naar specifieke auto (merk, type, uitvoering etc.) die door jullie geleverd wordt.

 

Wat betreft de vereisten zal de Belastingdienst wellicht iets op te werpen hebben (in ieder geval winst uit overige werkzaamheden opgeven), maar los van dat is er nog wel op een juridisch risico te wijzen.

 

Want wat als een auto toch niet helemaal voldoet? Jullie hebben hier niet echt zicht op, omdat de auto wordt geïmporteerd. De klant zal dan de koopovereenkomst willen ontbinden en dan blijf je zitten met een auto die voor die specifieke klant is geïmporteerd. Dit is dus een risico. En wat te denken van eventuele gevolgschade als gevolg van gebreken aan de auto? Ook hier risico's. En zelfs al zouden de klachten van een klant onterecht zijn, dan nog loop je het risico dat deze een procedure bij de rechter aanspant (ook al zou je zelf procederen ;), dan nog brengt dit tijd en kosten met zich mee).

 

In zekere zin zijn deze risico's inherent aan ondernemen, maar ik zou er toch wel even goed naar kijken.

 

http://digitaalprocederen.nl, de website met alle informatie over Digitaal Procederen, de huidige juridische procedure en boordevol juridische artikelen over diverse onderwerpen

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je vragen zijn al goed beantwoord, denk ik. Ik wilde alleen even zeggen dat ik jullie idee erg interessant vind.

 

Ik denk ook dat er veel bij komt kijken, maar door bijvoorbeeld een contract af te sluiten bij een bestaande (en betrouwbare) garagebedrijf zouden jullie importauto's goed nagekeken kunnen worden en eventueel met garantie worden verkocht.

 

Het idee dat je online een auto uit het buitenland besteld vind ik op zich leuk. Ik zou wel over aanvullende diensten en/of goederen gaan nadenken om de ervaring bij jullie te laten uitblinken. Kunde en service zullen zeer belangrijk zijn, maar volgens mij wisten jullie dat al.

 

[Mod edit: NAW verwijderd]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.