• 0

Probleem met website Laden.

Hallo,

 

Afgelopen jaar ben ik begonnen met mijn onderneming, op zich loopt het redelijk.

Nu het op het moment wat rustiger is wou ik me weer eens bezig houden met mijn website.

Alleen stuit ik nu al sinds ik begonnen ben met mijn website te bouwen op het volgende.

Mijn website laadt erg traag.

Hij scoort op enkele pagina's dan ook een 0/100 rating.

Iemand die mij kan helpen om het te verhelpen of iets dergelijks?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je site jenaam.nl is? Je huidige homepage is 2 MB groot, das best veel. Er wordt vooral veel javascript en CSS gebruikt. Probeer eens te kijken hoe het gaat als je naar het standaard twentysixteen theme switcht? En probeer eens wat plugins uit te schakelen?

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hij is inderdaad ERG traag. Ik heb met firebug een analyse gemaakt van de laadtijden. De volgende zaken vallen op:

1) De server doet er na het leggen van een connectie 3,22 seconden over om te antwoorden en de HTML terug te geven. Dat is eigenlijk veel te lang voor zo'n statische pagina. Het kan zijn dat de server traag is (bv een gedeelde server die overbelast is), waarschijnlijker is het dat de cache module uit staat.

2) Er zijn nog wat kleinere zaken die je zou kunnen aanpassen. Dat wordt hier https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Fboonstrareclame.nl%2F goed uitgelegd. Het is een tool van Google die een analyse doet van je website. Voor het verkleinen van de javascript en css zijn er meestal plugins voor je CMS. Voor het comprimeren van plaatjes kan je gratis http://www.kraken.io gebruiken.

3) Je zou http/2 kunnen (laten) aanzetten op je server. Dat is een sneller protocol dan de http/1.1 die je nu ondersteunt.

4) Het lijkt er niet op dat de bandbreedte (snelheid van het internet) van je server een probleem is.

Link naar reactie
  • 0

Strato staat niet bekend als de meest vlotte provider.

Bovendien staat je website in Duitsland - en die pakketjes met data moeten dan toch naar NL worden getransporteerd.

 

Toevallig recent een artikel over gepubliceerd:

http://www.marketingfacts.nl/berichten/test-welke-providers-biedt-de-snelste-hostingserver

 

Ik zit zelf ook in de hosting maar verwijzen naar een onafhankelijke test (waar ik niet in sta overigens) lijkt mij iets minder wc eend.

Link naar reactie
  • 0

Als je wilt overstappen moet je een back-up van bestanden op je lokale schijf hebben en online je database exporteren (ook eventuele afbeeldingen die wel online staan, maar niet lokaal, overzetten naar je pc).

 

Daarna kun je op je nieuwe server weer Wordpress installeren, je bestanden uploaden en je database importeren.

 

Op het moment van schrijven zie ik trouwens dat je site door een database fout helemaal niet meer wordt geladen. Beetje slordig voor een reclamebureau.

Link naar reactie
  • 0

Nou, hier lijkt ie ook kaduuk. Geen database-fout, maar grotendeels zwarte pagina onder home, een vrijwel lege pagina bij Diensten, grijze vlakken onder Google maps en een [contact-form-7 id=”6″] tag bij contact.

 

Waarom huur je geen professionele webbouwer in om je website goed te krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Nu zie ik de site ook, nou ja een zwart vlak. Maar daar wordt door jou aan gewerkt.

 

Als reclamebedrijf wil je je klanten zichzelf laten onderscheiden met belettering, logo etc. Waarom kies je dan voor jezelf voor een standaard template? Ik stel de vraag samen met Mmint: waarom laat je je site niet door een professional ontwerpen en bouwen? Zodat je eigen presentatie ook onderscheidend wordt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen naar de cache in Google gekeken en zelfs de bots konden blijkbaar geen chocolade maken van de CSS, want je krijgt dan kale html zonder opmaak te zien. (Ja, er had nog niemand gereageerd toen ik op google keek: de post leek toch ook een beetje op clickbait. ;) )

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Als mijn auto niet start, kan ik dan ook HL bellen? Dit is een vraag voor eoa website-tech forum. ::)

 

Ach, hoe je privéauto zo in te kleden dat je hem als zakelijke kosten kunt opvoeren lijkt behoorlijk te zijn dichtgetimmerd in het belastingrecht, maar komt hier regelmatig in allerlei vormen terug. Dát zijn pas hinderlijke pseudo-ondernemersvragen.

 

Hoe je de boekhouding, je marketing (voor veel mensen 100% de website) en dergelijke doet is nu juist een vraagstuk voor zoveel ondernemers, omdat het zelden tot je corecompetenties hoort. Daarnaast nodigt HL daar nog eens expliciet tot uit door een subforum "Wat vinden jullie van mijn..." te runnen. Officieel voor 'concept, product en dienst', in de praktijk voor het checken van websites.

 

Dit is nu eenmaal een onderwerp waar hier veel mensen vanaf weten. Die willen dat dan allemaal even etaleren. :) De discussie was volgens mij grotendeels al klaar met de link naar Google Page Speed, waarbij dan ook de opmerking geplaatst zou kunnen worden om het werk door een vakmens te laten doen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het is al een keer aangehaald, maar website snelheid ligt voornaamelijk aan twee factoren. De grote van de content (pagina's, afbeeldingen, video's enz.) en aan de hosting. Met een gedeelde server, zoals bij goedkope hosting pakketten, is vaak traag. Vooral als de andere site die jouw server delen vaak bezocht worden.

 

Als je het kan missen (en dat moet als je in de ecommerce zit) zo ik toch een dedicated server nemen. Zo ben je van hogere prestaties verzekerd en is de klantenservice ook nog eens leuker (over het algemeen).

 

Het kost veel meer, maar klanten mislopen kost nog veel meer denk ik.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Harry,

Ik zie dat je sitenaam geregistreerd is bij Domeinwinkel, die op de website adverteren met SSD hosting. Dit zou zeer snel moeten zijn, zeker als ze PHP7 bieden. Je website gebruikt momenteel PHP 5.6.26. Je zou de host kunnen vragen om je versie om te zetten. WordPress ondersteunt PHP7 sinds 2015, dus je zou geen problemen daarmee moeten ondervinden.

 

Op zich is er niet zo veel mis met de website en de hosting, behalve dat er geen gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden die een server heeft. Bijv. geen compressie, caching, etc. ingesteld.

 

Groet,

Peter

 

mod-edit: wervende tekst verwijderd - Higherlevel is geen prikbord

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.