• 0

Product als incentive

Goedemiddag,

 

Ik zit met het volgende probleem: Om december fenomenaal af te sluiten, heb ik een incentive bedacht voor de werknemers. Het gaat om een gopro camera die gewonnen kan worden. Deze kunnen 12 verschillende medewerkers winnen.

 

Dit idee heb ik voorgelegd bij mijn boekhouder, volgens hem is dit onmogelijk omdat de medewerkers worden betaald vanuit een Payroll bedrijf.

 

Hebben jullie wellicht ideeën hoe ik dit kan organiseren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit idee heb ik voorgelegd bij mijn boekhouder, volgens hem is dit onmogelijk omdat de medewerkers worden betaald vanuit een Payroll bedrijf.

Hmm...volgens mij klopt dat niet. Salaris kun je aan iedere medewerker geven, of dat nou via een payrollbedrijf gaat of niet. Hetzelfde geldt voor een bonus in de vorm van geld of in natura. In principe zou zo'n camera gewoon belast "loon in natura" zijn, waardoor iedere medewerker wel loonbelasting over hun 'gewonnen' product moeten betalen.

 

Echter, je kunt die bonus ook als "eindheffingsloon" aanwijzen en in de werkkostenregeling laten vallen, waarmee je tot 1,2% van je totale loonsom belastingvrij dingen mag geven aan je personeel (hier vallen bijvoorbeeld ook kerstpakketten onder). De dingen die je geeft moeten wel in fiscale zin 'gebruikelijk' zijn, maar bonussen tot 2.400 euro wordt inmiddels per definitie als gebruikelijk gezien.

 

Persoonlijk lijkt me dat er dus geen belemmeringen zouden moeten zijn voor een dergelijke geregeling. Je moet dan alleen wel aan het payrollbedrijf doorgeven welke loonbestandelen in de vrije ruimte van de werkkostenregeling moeten worden betrokken.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Echter, je kunt die bonus ook als "eindheffingsloon" aanwijzen en in de werkkostenregeling laten vallen, waarmee je tot 1,2% van je totale loonsom belastingvrij dingen mag geven aan je personeel (hier vallen bijvoorbeeld ook kerstpakketten onder). De dingen die je geeft moeten wel in fiscale zin 'gebruikelijk' zijn, maar bonussen tot 2.400 euro wordt inmiddels per definitie als gebruikelijk gezien.

 

Dank je wel. Dit wist ik ook niet. Fijn dat jij het zo uiteen zet!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.