Jump to content
Ikke79
Verberg

Bedrijven benaderen per post of per e-mail??

vraag

Wat is de beste manier om bedrijven te benaderen? Per post of per E-mail?

 

Per E-mail heb ik het idee dat de bedrijven het als "spam" kunnen interpreteren. Maar heeft wel financiële voordelen.

 

Of is bellen misschien een betere optie?

 

Alle advies is welkom.

Link to post
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Kijk eens in deze lijst die Webwolff zo netjes opgezet heeft voor ons.

 

Natuurlijk kun je ook de zoekfunctie Aquisitie / Verkooptechniekengebruiken.

 

Sommige mensen lezen alle folders, anderen niet,

sommige mensen zijn niet gedient van telefoontjes en

sommige mensen houden niet van ongewenste emails.

 

Soms kan een DM campagne succesvol zijn,

voor andere producten ben je beter af met telefonische aquisitie en

je profileren d.m.v. adwords kan in andere gevallen weer gunstig uitpakken.

 

Al deze factoren hangen ook af van het product / de dienst die je aan de man wil brengen.

 

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je heel veel antwoorden en wellicht nog vragen tegenkomen waar je niet aan gedacht hebt.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Persoonlijk gaan bij mij alle folders direct de prullenbak in, en worden commerciele telefoontjes heel snel afgekapt. Als ik iets wil kom ik er wel om vragen, dus als je mij ooit als klant zou willen hebben hoef je alleen maar te zorgen dat ik je naam ken, en deze niet associeer met irritante reklame... ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zaph,

 

Als je wilt dat je "ons " kent... waar haal jij dan je informatie ??

en weet je dan zeker dat je alle mogelijke aanbieders kent ?

 

Bij een heleboel leden op dit forum iig niet uit het profiel.

 

 

Ben het er mee eens dat je in veel gevallen zelf op zoek gaat of moet gaan naar informatie. Toch laat ik mij zeker verleiden door goede DM, folder of reclame acties. Van telefoontjes ben ik ook niet echt gedient.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het heilige internet ?? :(

Als ik bij een zoekmachine wat intik of ik gebruik "Copernic" komen er

meestal toch téveel links tevoorschijn.. een enkele zal ik op goed geluk

gebruiken maar diegene die mij/ons per post en/of E-mail benaderd hebben zullen zéker in een offerteaanvraag meedoen.

 

{oftopic}

Dit is geen uitnodiging om naar m'n privé E-mailadres reclame te sturen want dát zal gezien worden als spam :P


http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

We dwalen een beetje af.

 

Ook over de vraag hoe je je product aan de man brengt of hoe je je diensten aan moet prijzen is al een hoop gepost.

 

Carootje wil graag weten hoe zij haar diensten/bedrijfje "eGHo Webdesign" onder de aandacht brengt van potentiele klanten.

 

Eén manier daarvan, waarschijnlijk de moeilijkste, is om je te onderscheiden van andere bedrijven binnen je branche. Zij het qua prijs, je ontwerpen, specialisatie, whatever.

 

Na een kijkje te hebben genomen op haar website kom ik tot de conclusie dat het heel moeilijk voor haar zal worden. Ik zou haar dan ook aanraden eens rond te kijken hier op higherlevel en eens wat profielen en postings door te spitten.

 

Je bent goed, beter of de beste. Minder is niet genoeg in de huidige markt.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het heilige internet ?? :(

 

Yep. De een vindt post fijn, de ander niet.

 

We dwalen een beetje af.

 

Inderdaad. Echter, ik blijf erbij dat je internet (en helemaal als webdesign bedrijf!) als primaire bron van nieuwe klanten moet zien. Ik heb het merendeel van mijn klanten op die wijze gekregen - een mailtje of telefoontje met de vraag of dit en dat tot de mogelijkheden behoorde. En dat terwijl mijn site er een stuk minder spannend uitziet dan die van Carootje... ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
ik blijf erbij dat je internet (en helemaal als webdesign bedrijf!) als primaire bron van nieuwe klanten moet zien. Ik heb het merendeel van mijn klanten op die wijze gekregen

 

Zoekfase!

 

een mailtje of telefoontje met de vraag of dit en dat tot de mogelijkheden behoorde.

 

En aquisitie toch door mailtje of telefoontje.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 278 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept