Filterbubbels - de nieuwe verzuiling?

Aanbevolen berichten

Mathias woont (?) en werkt in een provinciestad (Nederlands) of centrumstad (Vlaams) in België! ;)

 

Hoe vaak doe jij Amsterdam of Nederland vanuit Engeland nog aan om in persoon te netwerken? Brexit-gevolgen?

 

Op afstand dreig je als gevaar natuurlijk belangrijke lokale ontwikkelingen of veranderingen in gedragingen te missen...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Toevallig was ik net in Nederland, maar uiteraard is het voor mij wat lastiger om te netwerken in persoon. Uit het oog - of gewoon letterlijk "over de grens" - is uit het hart, voor sommigen. Daartegenover zijn er anderen die het juist een plus vinden dat ik in een andere bubbel verkeer, en daardoor onpartijdig kan zijn (bijv. bij evaluatie van onderzoek of ontwikkelde methoden).

 

Je schreef "Brexit-gevolgen?" Zou er 1 persoon bestaan die al weet wat Brexit gaat brengen, dan? ::) Veel EU-burgers hebben het VK inmiddels verlaten, namen het zekere voor het onzekere, en er zijn ook Britten die vanwege Brexit en de verharde sfeer naar bijvoorbeeld Denemarken verhuizen.

 

Voor Nederlandse bedrijven die goederen veel naar het VK leveren, kan Brexit grote gevolgen gaan hebben. Maar misschien ook niet. Hoe plan je in hemelsnaam voor zoiets vaags? Ga je op zoek naar een douane-agent, of naar iemand die jouw populairste artikelen in voorraad kan gaan nemen en vanuit Engeland voor je kan versturen? Of wacht je af en doe je niets omdat het toch nog wel wat jaartjes zal gaan duren voor er echt wat verandert?

 

Brexit schept ook bubbels, ja.

 

Zwaai,

 

Globetrotter

 

---

Happily eigen baas sinds 1997.

Schrijft, onderzoekt en evalueert.

https://www.linkedin.com/company/smarterscience

http://www.smarterscience.co.uk

https://angelinasouren.com

Link naar reactie

Het fenomeen wordt een beetje gebagatelliseerd.

 

Nieuw is dat we nu veel meer platforms hebben waar veel meer verschillende stemmen te horen zijn. Goeie zaak hoor, want voorheen was er een beperkt aantal media waarin toch een bepaalde conversatie-cultuur heerste.

 

Nieuw is dat we netwerken hebben waardoor ook splintergroepen sneller onderling contact leggen en hun eigen bolwerk vormen om van daaruit de wereld te bestoken.

 

Nieuw is dat er technieken bestaan om dat marginaal geluid te versterken (amplifying) of verspreiden met behulp van trollfarms. Dat kan ook creatief door in te spelen op angsten en waanbeelden.

 

Nieuw is niet dat deze usefull idiots door allerlei politieke en commerciële partijen gebruikt worden voor desinformatie-campagnes.

 

Maar de samenleving ontwikkelt ook wel weer antivira en natuurlijke afweermechanismen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Een Bubble is gewoon des mensens. Als ik een nieuwe auto koop zie ik direct veel meer van diezelfde auto's op de weg.

Als ik een bepaalde gedachte heb over iets, lijkt het vaak een voorspellende. Dan zie ik dit of dat in de praktijk gebeuren.

Dit is niets bijzonders. Dat is het scheppende vermogen dat elk mens van nature heeft.

Een filterbubble is vergelijkbaar.

Je focust met je gedachte op iets en dan zorgt de 'omgeving" voor de invulling.

 

Het leuke vind ik dat je daardoor ook nieuwe dingen kunt scheppen of te wel uitvinden. En daar leef ik van.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.