• 0

MM Presentatiesysteem. Graag Jullie mening.

Hallo, graag zou Ik Jullie mening, advies, over mijn onderzoeksproject eens willen horen.

 

Onderwerp:Computer gestuurde Presentatie, Blikvanger en Museum opstelling.

Trefwoorden:

Blikvanger, Entertainment, Informatief, Educatief.

 

De kunst van Informatie overdracht.

 

De kunst om op een leuke, ontspannen en eventueel vermakelijke manier informatie op bezoekers en of klanten over te brengen.

Niet alleen een winkel, beursvloer, museum vol met statische producten en of objecten.

De opstelling mag een vorm van entertainment zijn.

Wat wil zeggen op een ontspannen en vermakelijke manier meer informatie betreffende het product of object op de bezoeker of klant over te brengen.

 

Voorbeeld: De presentatie van een nieuw verschenen boek in de boekhandel of beurs.

Je kunt het gewoon op een tafel of console leggen. Een flyer of poster er bij en klaar.

Maar Je zou ook een zelfsturende presentatie om dit boek heen kunnen bouwen.

Meer informatie over de Auteur en het verhaal dit dan ondersteund met Multimedia in de vorm van eventueel: Licht, Geluid, Video, Beweging en Animatie.

Deze opstelling zal ten eerste bezoekers en daarmee potentiële klanten trekken.

Hij zal fungeren als blikvanger voor Uw product en of bedrijf.

Dit op een leuke en desnoods vermakelijke educatieve manier.

Een vorm van entertainment bij de productpresentatie zal een duidelijke ondersteunende factor zijn.

 

Het is een meer gevarieerde vorm van informatie overdracht.

In deze snelle maatschappij met een golf van informatie die elke dag weer over de mensheid wordt uit uitgestort, Is het zeer belangrijk dat de informatie over het product of object op een leuke met Multimedia ondersteunde manier op de klanten en of bezoekers wordt overgebracht.

Het product of object zal de klanten en bezoekers langer bijblijven, Zij praten over deze ervaring en wat misschien nog beter is, Zij zullen nog eens terugkomen.

 

Het presentatiesysteem kan ook interactief zijn. Dit doormiddel van touchscreen, het aanraken van objecten, video waarneming, infrarood enz.

Het systeem zou zo interactief op de bezoekers en klanten kunnen reageren.

Het systeem zou ook op gezette tijden kunnen draaien en of op afroep.

 

Het uitgangs project van mijn onderzoek richt zich op de z.g.n. verhalenverteller.

Het is een via animatronics aangestuurd karakter die voorzien is van beweging.

Mond (spraak) Ogen, hoofd Draaien en knikken. Armen en ondersteund door geluid, licht, video enz.

 

Het ontwerp is nu in een pril stadium. Decor, Karakter, hard en software zijn voor 50% aanwezig.

Natuurlijk bestaan zulke toepassingen al. Maar Ik denk dat er nog wel een gaatje in de markt over is

 

Graag zou Ik nu Jullie mening willen horen wat betreft:

.

Hard en Software doe Ik in eigen beheer.

Nu mij vragen:

 

Kans van slagen, Ondernemingsplan, Doelgroep, Marktonderzoek en gewoon algemene meningen omtrent mijn project.

 

Mvg Henk de Back. E-mail: hdeback@hetnet.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Exact wat wij doen. ;D

 

Interactieve bedrijf/productpresentaties of e-store.

Door middel van o.a. holoscreen met touch en character animation.

 

 

hugo-boss.jpg

 

renault.jpg

 

En ik weet dat ik eigenlijk geen reclame mag maken. :o

 

Als je vragen hebt met betrekking tot markt, hardware, etc. wil ik ze graag beantwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi, bedankt voor Je Reactie.

Het scherm ken Ik van beurzen.

Maar Ik doe onderzoek naar een stap verder.

Werkelijke 3D opstellingen met Karakter of Objecten.

En met meer aantrekingskracht.

Je moet er bijna niet omheen kunnen, en zeker over praten.

Ik zou meer belevenis willen.

mvg Henk,

Link naar reactie
  • 0

Wij werken met een Duits bedrijf samen dat 3D karakters ontwerpt.

Deze karakters kunnen dmv spraak mensen uitleg over producten en diensten geven.

 

Ook hebben wij in het verleden 3D scans gemaakt van sportschoenen die in elke gewenste positie dmv touch gedraaid kunnen worden.

 

Ik ga eens voor je kijken of ik een voorbeeld in het archief kan vinden.

Link naar reactie
  • 0

Wij werken met een Duits bedrijf samen dat 3D karakters ontwerpt.

Deze karakters kunnen dmv spraak mensen uitleg over producten en diensten geven.

 

Ook hebben wij in het verleden 3D scans gemaakt van sportschoenen die in elke gewenste positie dmv touch gedraaid kunnen worden.

 

Ik ga eens voor je kijken of ik een voorbeeld in het archief kan vinden.

 

Dat zou mooi zijn.

Heb ooit eens een Pop van Heimo geprogrammeerd (hardware Theater).

Ik wil Video, Licht, Geluid, Beweging in een Programma. Ben Ik nu aan het ontwerpen. Soort ShowControl.

Gr Henk.

ShowControl1.thumb.jpg.afbf49ab58cbebf9c9f898332e449019.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hallo Henk,

 

Ik werk bij Sprookjeswonderland in Enkhuizen, Dit is een attraktiepark wat zich richt op kleine kinderen tussen ongeveer 2 en 10 jaar. WIj maken veelvuldig gebruik van annimatronics en showcontrol.

Wij zij al jaren klant bij De duitse firma Heimo (www.heimo.com) en ik heb ook ruime ervaring met het 'programmeren' van diverse shows en het werken met annimatronics en showcontrol. Ook heb ik enkele malen de fabriek bezocht.

In het begin maakte zij gebruik van het amerikaanse merk Gilderfluke voor de showcontrol hard/software. Deze firma bestaat nog steeds maar bij heimo waren ze niet zo tevreden over de leversnelheid vanuit Amerika. Sinds enkele jaren werken zij samen met de oostenrijkse firma Stumpfl. Wij maken hier dus ook gebruik van deze multimedia/showcontrol soft- en hardware.

Dit is zeer degelijke hardware en software met zeer veel mogelijkheden. Groot voordeel van deze hardware is dat er alleen een PC nodig is tijdens het programmeren en niet voor het draaien van de show, dat kan compleet vanuit de showcontrol apparatuur. Dus een zeer stabiel systeem en geen Windhoos met alle gevaren van dien.

Als advies zou ik zeggen bekijk de spullen eens op hun website:

www.stumpfl.com

Al met al een zeer degelijk systeem, maar daar is de prijs ook naar.

Zelf heb ik al eens zitten denken dat het mogelijk moet zijn om een iets eenvoudiger geheel voor een duidelijk lagere prijs te maken. Maar ben helaas nog niet aan uitwerking toe gekomen.

Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het graag.

 

mvrgr, Arjan Bok

Hoofd Technische Dienst Sprookjeswonderland Enkhuizen B.V.

www.sprookjeswonderland.nl

 

bijlage: foto van binnenkant hoofd van vadertje tijd (annamatronic in attractie 'Het Tijdhuis' uit 2003.

tijdhuis_005.thumb.jpg.e069398dbdd050e67f42c47a86c42257.jpg

Link naar reactie
  • 0

Beste Arjan,

 

Ik ben zo'n Systeem aan het uitwerken. Zie mijn Site.

Ik heb ook ervaring met Animatronics van Heimo en Hoffman.

Heb Freelance voor het Land van Ooit gewerkt.

Zieza Zonnebloem. Het Op slot enz.

Maar Ik denk dat wij in Nederland ook zoiets zouden moeten hebben.

Vandaar mijn onderzoek, Ik vind Win XP(prof) niet zo'n probleem.

Heb goeie ervaringen mee.Relatief veel goedkope interface mogelijkheden. Audio/Licht DMX, 230, Servo's enz.

Maar Ik zou heel graag eens met Jouw van gedachten wisselen.

Als Je dat wat lijkt, mail mij dan eens.

In ieder geval bedankt voor Je reactie.

 

gr Henk. Hoor graag van Je. hdeback@hetnet.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Henk,

 

Op dit moment ben ik bezig met een marktonderzoek voor een bedrijf dat 3d bedrijfspresentaties ontwikkeld.

Mijn onderzoek ligt wel meer op het gebied van presentaties op het gebied van interne presentaties maar presentaties bij beurzen/congressen komen aan bod.

 

Als ik meer gegevens beschikbaar kan ik wel iets doorsturen.

 

Groeten Mark

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.