• 0

Verkoop seizoen kleding merk

Hi leden van high level,

 

Mijn naam is Demy en ben startend ondernemer.

 

Ik ben een tassenmerk begonnen en heb hier een aantal vragen over.

 

Wanneer moet ik beginnen met de verkoop van het winter seizoen? Januari/februari?

 

Tot wanneer kan ik aan kloppen bij winkels om te verkopen?

 

Wanneer moet de winter collectie geleverd zijn?

 

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, verdere informatie of weetjes zijn altijd welkom!!

 

Er mag ook gemaild worden naar: info@tauru.nl

 

Groetjes,

Demy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi leden van high level,

 

Mijn naam is Demy en ben startend ondernemer.

 

Ik ben een tassenmerk begonnen en heb hier een aantal vragen over.

 

Wanneer moet ik beginnen met de verkoop van het winter seizoen? Januari/februari?

 

Tot wanneer kan ik aan kloppen bij winkels om te verkopen?

 

Wanneer moet de winter collectie geleverd zijn?

 

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, verdere informatie of weetjes zijn altijd welkom!!

 

Er mag ook gemaild worden naar: info@tauru.nl

 

Groetjes,

Demy

Beste Demy, welkom op HL!

 

Wanneer je het hebt over de winter op het noordelijk halfrond, dan ben je in februari wellicht aan de late kant. Waarom stap je niet gewoon een stel winkels binnen en vraag je het. Neem meteen wat samples me en wellicht kan je direct zaken doen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wow! Altijd leuk om weer een ondernemer op het forum te vinden die een fashion label van de grond aan het opbouwen is. Begonnen met zelf maken en nu productie uitbesteed: spannend!

 

Je kan een link naar je website toevoegen aan je signatuur (via profielgegevens) en vergeet dan ook je blog niet te noemen!

 

Een beweging bij mode-winkels is dat ze van twee collecties (zomer en winter) naar voortschrijdende levering gaan. Voordehand ligt dat je eens met een paar speciaalzaken gaat praten die verwant zijn aan je merk. Wanneer kopen ze in en waarop letten ze dan?

 

Alternatief zijn speciaalzaken die op dezelfde klant mikken, zoals hoedjeszaken bijvoorbeeld.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuke blog. Goed bezig!

Na je blog te hebben gelezen kan ik me nauwelijks voorstellen dat je nog niet bij winkeliers bent binnen gestapt. Wat waren hun reacties?

 

Zo te zien ben je ondernemend genoeg en weet je van aanpakken. Met die instelling kom je er wel. Schroom niet en ga zo door!

Link naar reactie
  • 0

Leuk verschil tussen je eerste post en je website. Ben erg onder de indruk. Probeer los van een eigen webshop ook jouw producten via bijvoorbeeld Amazon, Ebay en Bol.com aan te bieden.

 

Ps: mijn vriendin zegt dat je mooie producten hebt.. ;)

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

sowieso leuk om de blog te lezen. Dat is kennelijk al de helft van het werk. Misschien moet je voor jezelf het volgende vaststellen:

 

- ik bepaal wanneer de wintereditie uitkomt. Punt.

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen: dicteer je klant; zij hebben het al druk genoeg. Maak het ze makkelijk. Dit is de lente-editie, de zomer-editie, de herfstspecialiteit etc. Je hebt het qua media al op orde kennelijk, dus wrijf het in hoe het bij jou werkt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer moet ik beginnen met de verkoop van het winter seizoen? Januari/februari?

Er is vanouds een ritme in de presentatie van nieuwe collecties, het orderen, het uitleveren en de verkoop tot-en-met uitverkoop. Daarbij werden nieuwe wintercollecties in het vroege voorjaar gepresenteerd zodat de productie in de zomer kon plaatsvinden en de winkels voorzien in september, op tijd voor het slechte weer.

 

Maar onder invloed van fast fashion en lean manufacturing beweegt ook de traditionele handel naar kortere cycli. Voor een klein startend merk is flexibiliteit een voordeel. Hoewel het ook wel weer begrijpelijk is dat je nieuwe modellen wil presenteren voordat de inkopers keuzes maken en dan de productie gaat afstemmen op de inkoopvolumes.

 

Is het ondoenlijk om een paar sympathieke retailers te vinden in modesteden zoals Arnhem, Den Bosch en Antwerpen (de Randstad zit je al toch) en daar eens meer te kletsen?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.