• 0

Zzper en loondienst

Beste Higherlevel leden.

 

Ik ben snacht's Zzp'r en ik zit na te denken om eventuele parttime baan te nemen overdag.

 

Is dit mogelijk?. De werk wat ik doe als Zzp'r heeft niets te maken met een parttime baan. Ik zit met parttime baan te denken aan productie werk. Iets wat ik kan doen overdag.

 

Ik denk dat ik iets te snel deze vraag gesteld hebt, ik heb iets diep gezocht en kwam op het volgende uit.

 

Ja het mag, maar denk aan de urencriterium, denk aan arbeidsvoorwaarden.

Mocht ik iets missen hoor ik het wel.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

(En slapen kan ook wel in het weekend...)

 

De grote vraag is natuurlijk of je wel ondernemer voor de IB bent wanneer je onvoldoende inkomen hebt. Iets met bron van inkomen. Wil je overdag gaan werken omdat je teveel tijd over hebt, of kom je inkomen tekort?

 

Volgens de belastingdienst:

Als u alleen een heel kleine winst hebt of structureel verlies lijdt, is het niet aannemelijk dat u winst gaat maken. Er is dan geen sprake van een onderneming.

 

Wanneer je geen onderneming bent kun je natuurlijk wel gewoon doorgaan (bv. als overige inkomsten), maar heb je geen recht op de ondernemersfaciliteiten.

 

Voor de BTW gelden iets andere criteria. Voor meer info zie bovengenoemde link.

 

Dus het antwoord op je vraag "Is dit mogelijk?" is: Ja, maar...

 

Link naar reactie
  • 0

(Ik slaap niet echt in het weekend haha), op mandag en dinsdag is meer een rustdag. Ik werk als zzp Wo Do Vr Za avonden

 

Voor de BTW kon ik niets op die link terug lezen, kun je iets specifieker zijn waar het precies staat.

 

En ik wil een parttime baan omdat ik meer inkomst wil.

 

Maar of ik voldoende uren draai als ik een parttime baan heb weet ik zo goed nog niet.

Ik weet ook niet of het verstandig is om nu alle uren hierin neer te zetten? want uit eindelijk

is de BD de enige die hier scherp op kijkt.

 

Link naar reactie
  • 0

Is dit mogelijk?

Tuurlijk is dat mogelijk. Heel veel mensen doen dat om een bodem te leggen voor wat betreft de maandelijkse inkomsten en minder afhankelijk te zijn van het (onzekere) zzp-inkomen.

 

Het urencriterium is alleen maar van belang voor het krijgen van een bepaalde aftrekpost. Voor het urencriterium moet je gewoon je zzp-uren bijhouden en aannemelijk kunnen maken, ongeacht of je een (bij)baan hebt of niet. Als je niet aan het urencriterium voldoet, is er nog steeds niets aan de hand. Je krijgt dan alleen de zelfstandigenaftrek niet.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Quote: Tuurlijk is dat mogelijk. Heel veel mensen doen dat om een bodem te leggen voor wat betreft de maandelijkse inkomsten en minder afhankelijk te zijn van het (onzekere) zzp-inkomen.

 

Je hebt precies de reden verwoord bedankt.

 

Moet ik ook aan de KVK doorgeven dat ik een parttime baan heb?.

 

Het is trouwens wel veel ondernemersfaciliteiten wat ik dan misloop als ik niet aan de 1225 uur kom, maar ik denk dat het een kwestie is van knokken, doorzetten, vastleggen, laten beoordelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Moet ik ook aan de KVK doorgeven dat ik een parttime baan heb?.

Nope. Hoeft ook niet. De Kamer van Koophandel heeft daar niets mee te maken, zelfs al heb je er 2 fulltime banen naast. De KvK legt in principe alleen maar jouw bedrijf vast en verder niets. Let alleen wel op het toepassen van de loonheffingskorting bij je nieuwe werkgever. Als je die laat toepassen bij je nieuwe baan, dan houdt die werkgever uiteraard geen rekening met je eventuele inkomen uit winst. Je moet dan aan het eind van het jaar nog wel belasting betalen over je winst uit onderneming.

 

Het is trouwens wel veel ondernemersfaciliteiten wat ik dan misloop als ik niet aan de 1225 uur kom, maar ik denk dat het een kwestie is van knokken, doorzetten, vastleggen, laten beoordelen.

Nou ja, zo dramatisch zou het nou ook weer niet willen stellen. ;) Het is enkel een kwestie van vastleggen. Als je minimaal die 1.225 uur per jaar gewoon vastlegt, dan is er niets aan de hand met je ondernemersfaciliteiten. Als je de 1.225 uur overigens niet haalt, kan het nog steeds zijn dat je gewoon recht houdt op ten minste de mkb-winstvrijstelling. Hiervoor geldt het urencriterium namelijk niet.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe je het vervoer geregeld hebt, maar de woon werk afstand van loondienst zijn privé km. Dit kan gevolgen hebben voor de eventuele bijtelling.

 

Daarnaast vraag ik mij af hoe de arbeidstijdenwetgeving in staat, volgens mij mag je maar maximaal 12u werken op een dag, ongeacht of je tweede baan naast loondienst zzp verband is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.