• 0

Onderneming in Seychellen/Dubai/Belize

Momenteel werk (28 uur) en woon ik gewoon in Nederland en dat zal ik ook voorlopig blijven doen. Daarnaast is er een eigen onderneming die product levert aan consumenten wereldwijd (voornamelijk US en Australie). Deze producten worden rechtstreeks verstuur vanuit diverse leveranciers overal ter wereld (buiten Europa) rechtstreeks aan de consument. De consument besteld op mijn website en ik bestel bij de leverancier and that's it.

 

Nu zou ik hiervoor graag een limited oprichting in de Seychellen/Dubai/Belize, hier betaal je geen belasting en heb je geen boekhoudverplichting. In principe heb ik het geld niet nodig, aangezien ik ook inkomsten uit loon heb om mezelf in te voorzien. In de toekomst zou ik graag willen emigreren naar het buitenland, maar nog onbekend waar dat zal zijn.

 

Moet ik het geld wat in de Seychellen/Dubai/Belize verdiend wordt aangeven voor de NL belastingdienst?

Hoe vind deze controle plaats?

Hoeveel moet je aangeven omdat er geen boekhoudverplichting is in de Seychellen/Dubai/Belize?

Hoe zit het met de aansprakelijkheid van een onderneming in de Seychellen/Dubai/Belize? Bijvoorbeeld als een product gevaarlijk is of als iemand zich verwond aan het product?

Kun je bij een Seychellen/Dubai/Belize onderneming ook prive aansprakelijk worden gesteld, of is dat in zijn geheel uitgesloten?

In principe heb ik geen geld nodig uit de onderneming zolang ik in Nederland ben, maar hoe zou ik er evt wel geld uit kunnen halen? Er op vakantie gaan en er gewoon cash geld opnemen? Of zijn er andere manieren? Misschien lokale debit / credit card?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De antwoorden van alle belastingvragen staan netjes op de website van de belastingdienst.

 

De overige antwoorden kan je het beste krijgen bij de lokale kvk van de betreffende landen. Ik verwacht niet iemand hier die een antwoord kan geven over aansprakelijkheid in drie verschillende landen :)

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Moet ik het geld wat in de Seychellen/Dubai/Belize verdiend wordt

Wat wordt er verdiend in de Seychellen/Dubai/Belize dan?

 

Als jij in Nederland woont en werkt, wordt het geld gewoon verdient in Nederland.

Alleen loopt de contracting en facturatie via een buitenlandse rechtspersoon.

 

Hoeveel moet je aangeven omdat er geen boekhoudverplichting is in de Seychellen/Dubai/Belize?
Ik neem aan dat je gewoon alles in Nederland moet aangeven, anders is het belastingontduiking.

 

Hoe zit het met de aansprakelijkheid van een onderneming in de Seychellen/Dubai/Belize? Bijvoorbeeld als een product gevaarlijk is of als iemand zich verwond aan het product?

Kun je bij een Seychellen/Dubai/Belize onderneming ook prive aansprakelijk worden gesteld, of is dat in zijn geheel uitgesloten?

Goede vragen voor een ondernemingsforum op de Seychellen of in Dubai of Belize, of een lokale Kamer van Koophandel of advocaat. Maar misschien kun je je vragen ook hier in Nederland aan de ambassade stellen, of eens contact opnemen met de RVO

 

Voor zover mij bekend, kent in ieder geval Dubai redelijk strakke productaansprakelijkheid en -recallwetgeving, maar in hoeverre deze ook opgelegd/gehandhaaft wordt en welke consequenties er privé aan kleven is mij niet bekend. In de meeste landen (oa USA) is productaansprakelijkheid als gevolg van grove nalatigheid (o.a. ongecontroleerde rommel verkopen) sowieso grond voor het doorbreken van de bescherming van het privé vermogen en/of strafrechterlijke vervolging.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.