• 0

AOV weigert uitkering

Hallo,

 

Ik zit met het volgende probleem opgezadeld:

Mijn AOV verzekeraar heeft mijn AOV uitkering 1,5 jaar uitbetaald omdat ik arbeidsongeschikt ben geraakt. Tot vorige maand zonder problemen. Nu blijkt volgens de verzekeraar dat ik tijdens het ongeval 1,5 jaar geleden te veel alcohol in mijn bloed had en daarom eisen ze nu de uitkering terug.

Ik heb op de bewuste dag een aantal glazen bier gehad en ben uiteraard niet met de auto en/of fiets/brommer naar huis gegaan. Oftewel ik ben lopend naar huis gegaan en ben tijdens het lopen gevallen en hierdoor arbeidsongeschikt geraakt.

 

Nu beroept de verzekeraar zicht op het volgende artikel:

 

De verzekerde is arbeidsongeschikt geworden door een

ongeluk of heeft een ongeval gehad. En de verzekerde

had op het moment van dat ongeluk of ongeval meer

alcohol in zijn of haar bloed dan van de wet mag. Of wij

maken aannemelijk dat het verkeersongeluk gebeurde

doordat de verzekerde teveel alcohol had gedronken.

 

Ik kan nergens op internet vinden dat ik dus met alcohol op niet over straat mag lopen, aangezien de wet hier niets over schrijft. Uiteraard snap ik dat je geen auto of zo mag besturen. Heeft de verzekeraar gelijk? Dat zou dus betekenen dat je dus ook thuis niet te veel alcohol zou mogen drinken? Wie heeft/weet hier meer over?

Alvast dank.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

[off topic, eveneens af te splitsen]

Jij legt de relatie met een budgetvariant...niet ik

Ah, ok, dan kennelijk een misverstand mijnerzijds?

 

Ik heb het over persoonlijke omstandigheden waarbij bepaalde zaken uitgesloten worden,

Ik had het daarom ook over "behoudens situaties waarbij iemand om medische redenen niet in aanmerking komt voor een volledige dekking".

 

Ik ken eigenlijk geen niet-medische situaties waarbij dat aan de orde is. En ik snap dan ook niet waar en waarom mijn mening haaks zou staan op de mening van jouw adviseur? (voor zover dat überhaupt relevant is, maar ik ben wel benieuwd)

 

[/off topic]

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Na anderhalf jaar is de zaak eindelijk opgelost.

Uitkering is ten onrechte teruggevorderd en AOV is weer uitgekeerd.

 

Super, gefeliciteerd!

 

En dank voor de terugkoppeling. Erg fijn.

Heb je nog gebruik gemaakt van de door mij genoemde advocaat?

 

Uitleg: op het moment dat je geen voertuig bestuurd (auto, brommer, Fiets) geld bij mijn verzekering de alcohol voorwaarde niet. Let op in een groot aantal AOV staat een promillage en dit geldt ten alle tijden.

 

Een héél sterk en belangrijk punt. De voorwaarden van Amersfoortse zijn hier ruimer dan overige verzekeraars inderdaad.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.