• 0

Bedrijfshypotheek of bedrijfskrediet

Eigenaar van pand waar mijn bedrijf gevestigd is gaat haar woning+winkel in 1 pand verkopen.

Voordat het op markt zetten wilt ze eerst aan mij verkopen. We hebben afgelopen week adviseurs ingewonnen.

 

Het blijkt dat moeilijker is dan we dachten. Het grootste obstakel is dat kadastraal van deze pand in 1 is. We dachten dat het aparte is omdat wij als bedrijf ook WOZ betalen van het pand. Naar mijn idee is 1 kadaster = 1 belasting. Klopt dit? Zo ja, dan moet ik met kadaster regelen voor splitsen.

 

Nu over financieren, we zitten met een idee om bijvoorbeeld 250.000 euro hypotheek voor woning en 150.000 euro hypotheek voor winkel. Adviseurs vertellen dat er 1 kadaster is en er maar 1 hypotheek en dat ze naar woonhypotheek zullen kijken. Bedrijfshypotheek is helaas niet mogelijk, tenzij het gesplitst worden. Woonhypotheek zullen we niet krijgen omdat inkomen volgens hun ogen te laag zijn.

 

Dat druist in dat wij afgelopen 10 jaar maandelijks ruim 1500 euro betaald hebben (voor huur van pand en hypotheek aflossen van onze prive woning bij andere plaats). Ik heb berekend dat we 4 ton hypotheek kunnen krijgen bij 1500 euro per maand lasten.

Als het gesplitst worden dan was het makkelijker gegaan, hypotheek eisen zijn blijkbaar strenger geworden dan jaren geleden. We krijgen rond 250.000 euro hypotheek als we het nu aanvragen. Onze huidige hypotheek is wel meer dan die 250.000 euro. Dit vind ik vreemd maar zo is het regels. Ik heb geprobeerd onze hypotheek van huidige woning meenemen naar nieuwe pand maar dat is helaas niet mogelijk. Anders was het allang gemakkelijk geregeld :(.

 

Nu oriënteer ik naar bedrijfskrediet van 150.000 euro, enige nadeel is dat de rente veel hoger is dan hypotheek.

 

Nu mijn vragen:

 

- Kan ik aflossingen van krediet bij bedrijfskosten opvoeren naast rente?

- Hoe zit eigenlijk met rente aftrek bij krediet?

- WOZ waard van winkelpand is 80.000 euro, kan ik tot 50% van WOZ (40.000) afschrijven?

 

Ik betaal de huur en dit heb ik opgevoerd bij bedrijfskosten zodat ik lager inkomstenbelasting heb. Ben benieuwd of het ook zo is bij aflossen van krediet.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Kan ik aflossingen van krediet bij bedrijfskosten opvoeren naast rente?

- Hoe zit eigenlijk met rente aftrek bij krediet?

- WOZ waard van winkelpand is 80.000 euro, kan ik tot 50% van WOZ (40.000) afschrijven?

Ik betaal de huur en dit heb ik opgevoerd bij bedrijfskosten zodat ik lager inkomstenbelasting heb. Ben benieuwd of het ook zo is bij aflossen van krediet.

Je kunt aflossingen nooit als kosten opvoeren, aflossingen zijn terugbetalingen van geleend geld. De rente van een zakelijk krediet zijn kosten, die kun je wel aftrekken. Afschrijven van WOZ-waarde heb ik nog nooit van gehoord, die laat ik even voor een ander liggen. (in het kader van 'two out of three ain't bad...' :) )

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor snelle reactie.

 

Ik bedoel afschrijving van winkelpand tot 50% van woz mogelijk.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/afschrijving/afschrijving_bedrijfspand

 

Marktwaarde is altijd boven de WOZ waarde dus ik schat 100.000 a 120.000 euro marktwaarde van mijn winkelpand. Ik kan dus afschrijven tot 40.000 (uit WOZ van 80.000 in 2016).

 

 

Link naar reactie
  • 0

1. Kan ik aflossingen van krediet bij bedrijfskosten opvoeren naast rente?

2. Hoe zit eigenlijk met rente aftrek bij krediet?

3. WOZ waard van winkelpand is 80.000 euro, kan ik tot 50% van WOZ (40.000) afschrijven?

1. Nee.

2. Rente is rente. Die mag je dus aftrekken als kosten.

3. Ja. Maar dat is wel beperkt tot 2 of 3% per jaar.

 

Wat ik me alleen afvraag, is waarom je een hypotheek van 150.000 euro nodig zou hebben voor een kadastraal pand met een WOZ-waarde van 80.000 euro. Waarom is de WOZ de helft lager dan de hypotheek? Heb je het huis en/of kantoor al laten taxeren, al dan niet kadastraal gesplitst?

 

Let er trouwens ook even op dat je volgens mij met een goed contract niet zo maar uit het pand kan worden gezet. Als je het pand namelijk niet wil kopen, dan zal de huidige eigenaar het pand dus "bezwaard met verhuur" moeten verkopen. Dat betekent dus dat de huidige eigenaar sowieso een lagere prijs voor het hele pand krijgt, maar ook dat de nieuwe eigenaar het bestaande huurcontract met jou moet respecteren.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik zal even uitgebreid details doorgeven om het geen misverstanden ontstaan.

 

Ze verkoopt haar pand voor 400.000 euro. We zitten oriënteren om verhuizen naar pand waar mijn bedrijf gevestigd is. Wij gaan dus bij de woninggedeelte wonen.

 

Wij rekenen 250.000 euro voor woninggedeelte en 150.000 euro voor winkelpand.

Die 250.000 is geen probleem, krijgen we sowieso woonhypotheek voor. Daarboven helaas niet omdat inkomen volgens hun te laag. Ik en mijn partner moeten zeg maar samen rond 100.000 per jaar inkomen hebben om 4 ton hypotheek kunnen krijgen.

Dit is eigenlijk een nadeel voor ondernemers want het is een sport van ondernemers om allerlei aftrekken opvoeren om zo laag mogelijk belasting betalen ;). Ik heb geprobeerd om alle aftrekken weghalen voor banken maar banken accepteren dit helaas niet.

 

Ik moet dus 150.000 euro voor winkelpand regelen, ik heb tienduizenden euro op mijn spaarrekening dus ik kan wel wat zelf inleggen maar niet alles. Ik zit aan bedrijfskrediet van 100.000 of 120.000 denken omdat bedrijfshypotheek niet kan ivm 1 kadastraal maar krediet kan wel denk ik. Of kan dat ook niet?

 

Over WOZ situatie. Het is normaal dat 1 woz belastingen betalen per 1 kadastraal maar bij mijn bedrijf en verhuurder betalen apart woz belastingen, waterheffing enzo. Dat is eigenlijk niet bedoeling of toch wel?

Ik praat over WOZ van 80.000 (2016) voor de winkelpand. In 2015 of 2014 was 100.000 euro. Ik denk dat in 2017 weer hogere WOZ waarde dan 2016. Woninggedeelte zit andere WOZ waarde en ik weet nog niet hoeveel verhuurder WOZ belastingen betaald heeft.

 

Ik ben het aan onderzoeken of mogelijk is om kadastraal splitsen bij kadaster. Als dat geval is dan is bedrijfshypotheek voor mijn winkelpand mogelijk naast woonhypotheek ernaast. Dit is wel veel ingewikkelder vertellen adviseurs. Ik denk zelf dat het mee zal vallen want wij betalen al apart WOZ belastingen. Enige die nog moet gebeuren is medewerker van kadaster langskomen om het meten en dan splitsing vaststellen.

 

Over huurovereenkomst, ik zit al heel lang op deze pand en overeenkomst is al tijd verlopen (2 termijnen gehad), enige die ik nog recht heb is 3 maanden opzegtermijn. Dit is helaas nadeel voor mij.

Ik zit daarnaast ook niet wachten om weer verhuizen naar andere pand. Heb het in verleden ervaren met tijdverlies, omzetverlies enzovoort.

 

Ik hoop dat het wat duidelijk is over mijn situatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Verkoop is geen recht om huurcontract te ontbinden.

Splitsing is optie, begrijp dat je geen mogelijkheid krijgt om pand geheel zakelijk te kopen en dan woning terug te verhuren.

 

Welke vorm ook, je zal in principe 30% eigen vermogen moeten hebben. Dat lijkt mij ook bij splitsing. Is het woonhuis 250k, dan zal je daarvoor zelf iets van 75k mee moeten nemen. Soms kun je naar 20% zakken, maar verder niet.

Link naar reactie
  • 0

Ja, splitsing is de goedkoopste oplossing denk ik. Ik kan later als hypotheek alles afgelost is weer samenvoegen. Dat is een latere zorg.

 

Ook mijn bedrijf kan niet 400k bedrijfshypotheek krijgen. Ze kijken ook naar financiële rato. Ik kan 200.000 - 250.000 lenen voor mijn zakelijke kant. Ik wil daarnaast ook niet maximaal lenen.

 

Als splitsing lukt zit ik denken om 100.000 a 120.000 bedrijfshypotheek nemen, daarboven mijn eigen inbreng.

 

Woninggedeelte is privé dus hoeft niet 30% of 20% eigen vermogen hebben als ik goed heb. Wij hebben huidige spaarhypotheek dus zodra onze huis verkocht is komen bedrag uit spaarhypotheek vrij en die kunnen we inbreng doen bij woninggedeelte. Daarnaast is woongedeelte op naam van mijn partner (dit ook om beslagname bij faillissement voorkomen).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de verhelderingen!

 

Ze verkoopt haar pand voor 400.000 euro. We zitten oriënteren om verhuizen naar pand waar mijn bedrijf gevestigd is. Wij gaan dus bij de woninggedeelte wonen.

Ze verkoopt het pand niet voor 400.000. Ze vraagt 400.000 euro. Is die prijs überhaupt wel realistisch?

 

Wij rekenen 250.000 euro voor woninggedeelte en 150.000 euro voor winkelpand.

Waarom reken je met 150.000 euro voor het winkelpand, als de WOZ-waarde de afgelopen 3 (!) jaar altijd minder dan 100.000 euro is geweest? Dat klinkt gewoon niet logisch. De WOZ-waarde is niet perfect, maar een aankoopprijs die 50% tot 85% boven de WOZ-waarde ligt, lijkt me nogal gortig.

 

Ik moet dus 150.000 euro voor winkelpand regelen

Nee, je moet helemaal geen 150.000 euro voor dat winkelpand regelen. Als je al wil kopen, moet je een bouwtechnische keuring en een taxatie laten uitvoeren. Daarna moet je onderhandelen over de prijs. En dán moet je eventueel wat geld 'regelen', afhankelijk van de uitkomsten. Begin niet achteraan. First things first.

 

Over WOZ situatie. Het is normaal dat 1 woz belastingen betalen per 1 kadastraal maar bij mijn bedrijf en verhuurder betalen apart woz belastingen, waterheffing enzo. Dat is eigenlijk niet bedoeling of toch wel?

Nee, dat vind ik ook een vreemd verhaal. Als het niet gesplitst is, krijg je ook geen 2 rekeningen. Bovendien zeg je dat het bedrijfspand een aparte WOZ-waardering heeft (eerst 100.000 euro, nu 80.000 euro). Aan wie betaal je de onroerendzaakbelasting (OZB) eigenlijk?

 

Staat je pand apart genoemd op de website van het WOZ-waardeloket? Kijk anders eens hoe het nu geregistreerd staat bij het Kadaster. Dat kun je voor een paar euro bekijken. Je kunt zelfs zien wie de geregistreerde eigenaar is.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Haar vraagprijs is idd 4 ton. Ik zit met 3,5 ton te denken. Woensdag a.s. heb ik afspraak met makelaar.

Hoe lager het bedrag, des lager bedrijfshypotheek.

 

Nou, woonhypotheek krijgen we max 250.000 euro. Wat daarboven wordt naar de winkelpand gewezen.

 

Ze heeft ook heel groot schuur (met 2 verdiepingen, ca 35m2 per verdieping). Ik zit denken om die schuur erbij voegen bij mijn bedrijf. Dit gebruiken als opslagruimte en kantoor. Ik schat 50.000 euro a 75.000 euro voor die schuur (warmte, elektra en water aansluitingen + dakisolatie zijn al aanwezig).

 

WOZ situatie is inderdaad heel raar. Ik betaal onroerendezaakbelasting aan gemeente Breda en waterschapsbelasting aan Delta Brabant. Ik heb woz waarde loket gekeken, helaas is gemeente Breda niet aangesloten. Ik ga even wat bestellen bij Kadaster. Ben benieuwd naar documenten :).

Link naar reactie
  • 0

Staat je pand apart genoemd op de website van het WOZ-waardeloket? Kijk anders eens hoe het nu geregistreerd staat bij het Kadaster. Dat kun je voor een paar euro bekijken. Je kunt zelfs zien wie de geregistreerde eigenaar is.

 

waardeloket heb ik gekeken, klopt gegevens helaas niet altijd. Mijn woning is volgens die site 100m2 terwijl op makelaarfoldertje van 10 jaar geleden ca 135 m2 woonhuis en 149m2 kadastraal. Heb het net 3 verdiepingen gemeten en komt toch ongeveer op 135m2.

Ik heb ook bij buren gekeken, blijkbaar zijn hun iets meer waard dan hier. Buren van onze buren nog hoger. Bij eind van het straat hoogste waard. Dat klopt gewoon niet maar het is toch fijn dat we laagste belasting betalen van hele straat ;D

Link naar reactie
  • 1

waardeloket heb ik gekeken, klopt gegevens helaas niet altijd. Mijn woning is volgens die site 100m2 terwijl op makelaarfoldertje van 10 jaar geleden ca 135 m2 woonhuis en 149m2 kadastraal. Heb het net 3 verdiepingen gemeten en komt toch ongeveer op 135m2.

Tja, het kan zijn dat ze allemaal gelijk hebben. Het ligt er maar aan welke definitie je hanteert. Al moet ik zeggen dat het makelaarsfoldertje misschien niet de meest betrouwbare hoeft te zijn. Ik kan me herinneren dat ik huizen heb gezien waarbij je letterlijk op 1 cm hoogte moest meten en de kelder moest meetellen om aan de door de makelaar aangeprijsde oppervlaktes te komen. ;)

NEN_2580.thumb.jpg.648b4e78d167eea66d04134208430942.jpg

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Aha, nu is het duidelijk. Slimme zet van makelaar.

Enfin, wij hebben dossier gekocht bij kadaster. Het is toch 1 kadastraal en de naam is op onze verhuurder.

 

Om financiering te krijgen denk ik dat het splitsen beste optie en zodra het volledig afgelost is dan kan het weer samenvoegen. Normaal moeten we bij gemeente aankloppen voor bestemmingswijziging maar als we aparte WOZ krijgen lijkt me niet dat ze bezwaar gaan maken.

 

Morgen gaan we weer met makelaar bij woninggedeelte bezichtiging en dan ga ik makelaar vragen of het mogelijk is om splitsen ivm financiering. Ik zal ook bedrijfshypotheek aanvragen. Kijken ze alleen naar inkomsten van mijn bedrijf of kijken ze ook mee naar mijn prive situatie zoals woonhypotheek?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een andere insteek...

 

Weet je wat de eigenares van plan is te gaan doen met de opbrengst van de verkoop? Als de verkoop haar een hoop cash gaat opleveren en ze daar (deels) nog geen concrete plannen mee heeft, is het wellicht mogelijk dat zij jou (voor enkele maanden of een langere periode) een (gedeeltelijke) hypotheek verstrekt. Levert haar vast meer rente op dan ze bij de bank krijgt en als jullie relatie al jaren goed is is het zo wellicht mogelijk een constructie te vinden waarbij je eerst het pand koopt en daarna de panden splitst.

 

En een vraag: als jij een 'winkelpand' huurt, hoe het kan dat jouw huurperiodes zijn verlopen en je alleen nog 3 maanden opzegtermijn hebt? Er is toch een bepaalde wet over winkelpanden die andere regels voorschrijft?

 

Tot zover mijn twee centen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Let er trouwens ook even op dat je volgens mij met een goed contract niet zo maar uit het pand kan worden gezet. Als je het pand namelijk niet wil kopen, dan zal de huidige eigenaar het pand dus "bezwaard met verhuur" moeten verkopen. Dat betekent dus dat de huidige eigenaar sowieso een lagere prijs voor het hele pand krijgt, maar ook dat de nieuwe eigenaar het bestaande huurcontract met jou moet respecteren.

 

Het schijnt dat financiering vrijwel onmogelijk is bij deze kadastraal. Splitsen gaat moeilijk worden omdat slaapkamers boven de winkel aan woning toebehoren.

 

Ik heb voor zekerheid van mijn bedrijf de huurovereenkomst goed bestudeerd (na een tip van PrinsRachid).

Het valt mij op dat we huurovereenkomst hebben met 7:290. E.v. BW E.013 gedateerd 2011

 

Citaat uit overeenkomst:

 

Artikel 2: Duur

 

1. De huurovereenkomst wordt aangegaan voor de duur van een jaar, met ingang van 1 december 2011 en eindigende op 31 december 2012. Bij uitblijven van een tijdige opzegging als bedoeld in lid 4 wordt de huurperiode automatisch verlengd met een periode van wederom een jaar, eindigende op 31 december 2013.

2. Gedurende de in lid 1 bedoelde termijnen kunnen partijen de overeenkomst niet tussentijds door opzegging doen eindigen.

3. Na het verstrijken van de beide in lid 1 bedoelde termijnen zal de huurovereenkomst vanaf 1 januari 2013 worden voortgezet voor de periode van 1 jaar, waarbij opzegging kan plaatsvinden op de wijze zoals bedoeld in lid 4

4. Opzegging van de overeenkomst kan uitsluitend plaatsvinden bij deurwaardersexploot of aangetekende brief en met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste drie maanden. Bij de opzegging gelden voorts de wettelijke bepalingen van art. 7:290 en volgende van het burgerlijk wetboek.

 

 

Ik heb opgezocht over artikel 7:290 BW. Het schreef dat er huurdersbescherming van toepassing. Er staat volgende:

Het wettelijk regiem gaat uit van een 5 jaarsperiode, waarna vervolgens bij voortzetting wederom een 5-jaarsperiode geldt. Daarbij geldt een uitzondering, dat zonder goedkeuring van de rechter geldig is de overeenkomst voor een duur van twee jaar of korter. Bij voortzetting wordt deze verelngd tot een 5-jaarsperiode.

 

Nu terug over mijn situatie. Welke recht heb ik eigenlijk voor nu of per 1 januari 2017?

Ik en verhuurder hebben daarna geen nieuwe overeenkomst getekend. Als ik volgens de wetboek 7:290 begrepen, zit ik sinds januari 2014 vast voor 5 jaar? Of sinds december 2011 vast voor 5 jaar en sinds 1 december 2016 was het automatisch verlengd met 5 jaar extra?

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie voordat ik aan makelaar van het pand tonen dat mijn bedrijf niet zomaar wegzetten als het pand verkocht is aan nieuwe eigenaar. Makelaar had tijd geleden tegen ons verteld dat het opzegtermijn van 3 maanden geldt. Ik wil niet dat mijn bedrijf verhuizen. Het draait nu al volle toeren en heb geen tijd voor verhuizing en lijd dan ook omzetverlies/tijd verlies.

 

Even een andere insteek...

 

Weet je wat de eigenares van plan is te gaan doen met de opbrengst van de verkoop? Als de verkoop haar een hoop cash gaat opleveren en ze daar (deels) nog geen concrete plannen mee heeft, is het wellicht mogelijk dat zij jou (voor enkele maanden of een langere periode) een (gedeeltelijke) hypotheek verstrekt. Levert haar vast meer rente op dan ze bij de bank krijgt en als jullie relatie al jaren goed is is het zo wellicht mogelijk een constructie te vinden waarbij je eerst het pand koopt en daarna de panden splitst.

 

En een vraag: als jij een 'winkelpand' huurt, hoe het kan dat jouw huurperiodes zijn verlopen en je alleen nog 3 maanden opzegtermijn hebt? Er is toch een bepaalde wet over winkelpanden die andere regels voorschrijft?

 

Tot zover mijn twee centen

 

Wat je schreef heb ik al in mijn gedachten maar durf het haar niet zomaar vragen. Ik ging/ga eerst focussen op financiering (volledig minus 30% eigen inleg). Op 28 december hebben we afspraak met adviseur en daarna is definitief of het door of niet mogelijk is met financiering. Daarna ga ik met verhuurder praten over erfpacht (hoorde vandaag pas van adviseur/notaris, ik ga het later verdiepen als volledige financiering definitief niet lukken) en of deel van bedrag belenen van haar. Ze gaat verhuizen naar woning voor senioren. Ik denk dat ze 1 a 2 ton op haar bankrekening zult staan (of toch misschien schenking geven aan haar dochters).

 

Over de wet, zie hierboven na mijn onderzoek over de overeenkomst.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor tip, ga morgen uitzoeken of het mogelijk is.

 

Even terug naar mijn vraag hierboven, zit ik sinds 1 december 2016/1 januari 2017 vast voor 5 jaar (tot 1 december 2021/1 januari 2022) of huurovereenkomst eindigt per 1 december 2018/1 januari 2019?

Hoe zit met opzegtermijn precies? 3 maanden vantevoren (tot 1 september/1 oktober) of erna (tot 1 maart 2017/1 april 2017)??

 

Link naar reactie
  • 0

1. De huurovereenkomst wordt aangegaan voor de duur van een jaar, met ingang van 1 december 2011 en eindigende op 31 december 2012. Bij uitblijven van een tijdige opzegging als bedoeld in lid 4 wordt de huurperiode automatisch verlengd met een periode van wederom een jaar, eindigende op 31 december 2013.

[..]

Nu terug over mijn situatie. Welke recht heb ik eigenlijk voor nu of per 1 januari 2017?

Ik en verhuurder hebben daarna geen nieuwe overeenkomst getekend. Als ik volgens de wetboek 7:290 begrepen, zit ik sinds januari 2014 vast voor 5 jaar? Of sinds december 2011 vast voor 5 jaar en sinds 1 december 2016 was het automatisch verlengd met 5 jaar extra?

In eerste instantie was Artikel 7:290 WB e.v. niet van toepassing, omdat er sprake was van huurcontracten korter dan 2 jaar. Als een overeenkomst korter is dan twee jaar, dan is Artikel 7:301 WB van toepassing. Daarin staat o.a.:

 

"Indien het gebruik, aangevangen krachtens een overeenkomst als bedoeld in lid 1, langer dan twee jaar heeft geduurd, geldt van rechtswege een overeenkomst op de tussen partijen overeengekomen voorwaarden, doch voor vijf jaar, waarop de reeds verstreken twee jaar in mindering komen."

 

Het lijkt erop dat je aan deze voorwaarde voldoet. Je hebt een overeenkomst die inmiddels méér dan 2 jaar heeft geduurd. Er zou dus van rechtswege een overeenkomst zijn voor 5 jaar - te rekenen vanaf je oorspronkelijke ingangsdatum. Dat betekent mijns inziens dat de eerste termijn van 1 december 2011 tot 1 december 2016 zou hebben gelopen. Je huidige looptijd zou dan dus van 1 december 2016 tot 1 december 2021 lopen.

 

De opzegtermijn houdt in dat je minstens 3 maanden van tevoren moet opzeggen, oftewel vóór 1 september 2021.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.