• 0

mijn webshop producten ecologisch tuinieren: graag feedback

Omschrijving van je concept:

Hallo,

Precies een week geleden is mijn webshop (producten voor ecologisch tuinieren) online geplaatst. De producten heb ik zelf gebruikt dus daar heb ik vertrouwen in. Ik ben van plan om iedere paar weken een blog te posten met mijn ervaringen. Ik heb er veel werk gestopt in het zoeken naar goede exclusieve produkten, in de omschrijvingen,... heb ook jaren ervaring in de sector. Alleen, bezoekers en klanten heb ik nog niet gehad (uitgez. familie en vrienden). Natuurlijk is het nu laagseizoen wat betreft tuinieren maar toch. Is Adwords aangewezen of een advertentie in een vakblad ? Hoe krijg je links op je shop ? Of gaat daar wat tijd over ? Op Facebook was ik tot nu weinig actief. Heb wel een pagina van de webshop en een betaalde advertentie heeft heel wat likes verzameld maar dit leidt niet tot bezoekers of kopers in de shop.

Suggesties en opmerkingen zijn zeer welkom.

www.ecohuerto.be

 

Alvast bedankt, Anne-Mie

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Facebookpagina laten aanmaken. Verwijzing naar blog. Fotos opgeplaatst.

Geadverteerd met 1 bericht op facebookpagina (boomgezichtjes) en heel veel likes gekregen van onbekenden.

Heb een account gemaakt op instagram maar moet nog producten op plaatsen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Zou graag doelpubliek (moestuiniers, biotuinders) bereiken en interactie krijgen van lezers.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Geen idee. Ben een kluns wat betreft met moderne media. Heb al veel blogs gelezen en brochures gedownload maar als je niet in de wereld van de moderne communicatie thuis hoort is dit latijn.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Suggesties wat evt. beter kan in de webshop en vooral welke kanalen kan ik aanboren om wat naambekendheid te krijgen en mensen naar de shop en/of de blogs te krijgen. Interactie dus.

Verkoop zal wel meer naar voorjaar toe zijn denk ik.

Heb best wat geld gestopt in de ontwikkeling van de shop, kleine voorraad producten dus veel blijft niet meer over voor dure advertenties en zo.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Anne-Mie,

 

 

Welkom op het forum. Je bent al goed op weg en hebt een leuke website gemaakt.

Ben zelf trouwens ook graag in de tuin te vinden.

 

Uiteraard is het een en ander nog voor verbetering vatbaar.

 

Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren voor de zoekmachine (SEO). Verwerk relevante zoekwoorden in paginatitels, metabeschrijvingen, koppen en teksten.

 

 

Verder wordt niet direct (heel) duidelijk waarvoor de bezoeker terecht kan in deze webshop. Geef duidelijk aan wat hij/ zij hier kan verwachten en waarom hij/ zij juist hier zou moeten bestellen. Bij voorkeur zoveel mogelijk bovenaan op de website, of in ieder geval boven de "vouw".

 

 

Ook op de Over ons pagina kan je beter benadrukken wat het voordeel is van hier bestellen. Dit is de plek om bezoekers te overtuigen en hun vertrouwen te winnen.

 

 

De FAQ pagina heeft een afwijkende stijl en lettertype.

 

Verder mis ik nog extra informatie over het retourneren (termijn van 14d), restitutie, etc.

 

 

Veel succes met (het verder verbeteren van) je webwinkel!

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Voor het laten groeien van je bezoekersaantallen kan je inderdaad gebruik maken van adverteren via Adwords. Maar ik zou er eerst voor zorgen dat je de basis van SEO goed hebt op je website.

 

Verder draagt interessante content bij aan meer bezoekers. Bijkomend voordeel is dat je hierdoor ook nog eens beter gevonden wordt in de zoekresultaten.

 

Je kunt ook denken aan forums, webgroepen, etc. Op het gebied van tuinieren zijn er verschillende communities. Neem actief deel en geef (gratis) advies en beantwoord (relevante) vragen van tuinders. Op die manier vergroot je je zichtbaarheid en betrouwbaarheid.

 

[Mod edit: verwijzing naar eigen site aub alleen in footer en profielinfo aub]

 

Wederom succes.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Bij de producten kan ik op het icoontje klikken voor productvergelijking. Maar waar vind ik vervolgens de vergelijk-functie? Bij dat icoontje zou ik overigens overwegen om ter verduidelijking een mouse-over tekstje te plaatsen.

 

Bij de vakjes met "Gratis verzending", "Veilig" en "Ondersteuning" staat aan het eind een ">" wat de indruk wekt dat je daarop kunt klikken voor meer informatie, maar dat is niet zo.

 

Je menu-keuzes vind ik niet gelukkig gekozen. Een categorie "Nuttig"? Alsof de andere producten niet nuttig zijn ... >:(

 

Bij je producten zou ik meer informatie plaatsen. Waarom bijvoorbeeld bij die geurolie "met o.a. lavendel ..." en niet gewoon alle ingrediënten vermeld? Volgens mij zijn veel mensen best kritisch over geuren en dan willen ze precies weten wat er allemaal in zit.

 

Hier en daar zie ik nog Engels ("Previous / Next product").

 

Verplicht een account moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel. Daarnaast leest "Kies uw manier van afrekenen" wat vreemd als daaronder maar één keuze staat, die standaard aangevinkt is en ook niet uitgezet kan worden. Ik ga voor het uitproberen van je site geen account aanmaken dus heb de rest van het bestelproces niet bekeken.

 

Je Algemene Voorwaarden vind ik erg bijzonder. Artikelen "die snel vervallen" kunnen niet geretourneerd worden, maar ik heb als koper natuurlijk geen zicht op de houdbaarheidsdatum die op jouw producten staat. En de term "snel" is subjectief, dus voor algemene voorwaarden niet geschikt. En dat je na 24 uur na ontvangst geen recht meer hebt op reclameren en jij beschadigde producten uitsluit van garantie lijkt me wettelijk niet toegestaan. Ook vind ik het vreemd dat jij bij schade door jouw producten maximaal het factuurbedrag "exclusief verzendkosten" wilt vergoeden. Ik zou die voorwaarden een keer door een jurist en door een marketeer laten beoordelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ok. Zal proberen deze punten aan te passen. Er wordt veel geschreven over goede SEO en zo, maar wat dan effectief goed is vind ik niet. Kan je bv. uit mijn produktenlijst een slecht vb. geven en dit verbeteren zodat ik weet wat mij te doen staat ?

Bedankt voor jullie opmerkingen. Met "nuttig" wordt bedoeld handig, praktisch... tja misschien nog eens nadenken over een alternatief.

De andere zaken zal ik doorgeven aan de webdesigner en de voorwaarden eens doorspelen aan een jurist zodat alles in orde komt.

Verdere opmerkingen welkom.

Vriendelijke groet,

Anne-Marie

Link naar reactie
  • 0

Beste Anne-Mie,

 

je richt je als Belgische webwinkel op de Nederlandse markt. Daar zitten wat haken en ogen aan, lees bijvoorbeeld eens dit artikel op Webwinkelrecht . Ik vermoed dat een aantal eerdere vragen over het taalgebruik in de Algemene Voorwaarden zijn terug te voeren op verschillen tussen Vlaams en Nederlands. Wanneer je je op de Nederlandse markt wil richten heb je wellicht wat aan de informatie op Ondernemersplein over dit onderwerp.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt. Belg of Nederlander, ze zijn allemaal welkom. Er is inderdaad een verschil in taalgebruik. Bij ons toch wat wolliger vind ik, minder direct. Wel vind je in Nederland meer fora over deze onderwerpen. Je hebt er ook meer webshops. Hier is men een stuk wantrouwiger. Zal de voorwaarden toch maar eens laten nakijken, dan is dat ook in orde.

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik toch rap de .nl-versie registreren en de mogelijkheden met verdelers van jouw private label producten onderzoeken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.