Jump to content
CodGmer
Verberg

(Nog) geen enkele respons op advertentie, doe ik iets verkeerd?

vraag

Hallo,

 

Ik wil een bedrijf beginnen die support levert aan mensen, wifi signaal versterken etc. Nu heb ik een advertentie in een lokale blad geplaatst met 15.000 exemplaren, dit kostte me 42 euro. Maar nu heb ik nog geen enkele reactie sinds vrijdag, de doelgroep van dit blad is meer naar de wat ouderen gericht.

 

Doe ik iets verkeerd?

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt/ concreet gemaakt & telnr/mailadres verwijderd uit voorbeeld ]

aangepasteadvertentie.thumb.jpg.24043ac8430f377911a329caf3bc497a.jpg

Link to post
Share on other sites

21 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Geef het even wat tijd vaak komen mensen pas als ze problemen hebben.

Je zult met dit soort advertentie's ook eigenlijk om te twee weken moeten adverteren.

 

Nu is het wel zo dat het response op dit soort advertentie vaak heel laag is.

Dus verwacht niet dat je door 100 mensen gebeld wordt je mag blij zijn als

1 of 2 klanten je door deze advertentie bellen.

 


www.erotiekspecialisten.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Vaak helpt het om eerst zo'n blad eens een paar weken te lezen en te bekijken hoe anderen adverteren.

 

Je zegt dat het blad gericht is op ouderen, voelen die zich aangesproken met het woord "Elite"? Ik snap wel dat je nu eenmaal zo heet, maar het geeft mij wel een bepaald gevoel.

 

Zijn die ouderen bekend met het fenomeen "Wi-Fi versterken?" Of willen ze liever lezen "Werkt uw draadloze internet niet overal in huis?"

 

Stond er onder de balk behalve het e-mailadres een 06-nummer? Wekt dat voldoende vertrouwen bij deze doelgroep, of zien ze liever een adres, een vast telefoonnummer en misschien ook nog een foto?

 

Hebben ouderen behoefte aan een "Op maat gemaakte" PC? En geeft dat "Tevens" niet ergens een heel klein beetje het idee dat je hun PC niet komt repareren, maar komt vervangen door een nieuwe?

 

Zomaar wat gedachten, niet persoonlijk bedoeld ...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voor dat geld twee-wekelijks adverteren.

Vermeld een website, helemaal bij een pc specialist.

Schrijf lekentaal, b.v. virus verwijdering en computer opschonen.

Draadloze verbindingen verbeteren i.p.v. wifi versterken.

Voor als u vastloopt met uw computer i.p.v. computerhulp.

 

Bel voor snelle hulp 06 tel.

 

eventueel vermelding uurtarief.

 

Verwacht idd geen 10 telefoontjes per advertentie, wees blij met elke beller, dan heb je mogelijk je kosten terugverdiend.

 

NB net iets sneller, John.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voordat ik iemand een pc toevertrouw, zou ik juist bij een pc-specialist even poolshoogte willen nemen op zijn website: vermeld niet alleen een telefoonnummer maar ook je site.

 

Verder wordt je waarschijnlijk vaker gebeld als je een vast lokaal nummer in plaats van een 06-nummer gebruikt, want dat wekt meer vertrouwen.

 

Mijn ervaring is dat een gratis bedrijfsvermelding in Google inmiddels meer lokale telefoontjes oplevert dan lokaal adverteren. Alleen al op die vermelding word ik enkele keren per dag gebeld (ook door telemarketeers helaas, maar dat mag de pret niet drukken).

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zie niet zo gauw wat je verkeerd zou doen. Maar inderdaad, iemand moet maar net een kapotte PC hebben; PC's gaan niet stuk doordat jij adverteert. :)

 

Ouderen gaan in mijn ervaring zelf niet op zoek naar oplossingen op het internet (en die dat wel doen, zullen je minder snel nodig hebben), dus adverteren in een huis-aan-huisblad is zo'n gek idee niet, lijkt me.

 

Om in te haken op wat er over bewoording is gezegd, in mijn ervaring weet een digibeet met een virus niet dat 'ie een virus heeft. Wat 'ie weet, is dat de computer trager is. Benoem het probleem, zou ik zeggen. Last van toolbars in de browser, de wifi werkt niet overal, de computer is traag, bestanden zijn kwijt, wachtwoorden niet meer kunnen herinneren, dat zijn mogelijke omschrijvingen van de problemen die je klanten herkennen.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik wil een bedrijf beginnen die support levert aan mensen, wifi signaal versterken etc. Nu heb ik een advertentie in een lokale blad geplaatst met 15.000 exemplaren, dit kostte me 42 euro. Maar nu heb ik nog geen enkele reactie sinds vrijdag, de doelgroep van dit blad is meer naar de wat ouderen gericht.

 

Doe ik iets verkeerd?

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt/ concreet gemaakt & telnr/mailadres verwijderd uit voorbeeld ]

 

 

Ik begrijp je ongeduld. Je dacht ik ga adverteren en daarna knallen. Niets is minder waar... helaas. Je vergeet de kracht van de herhaling en bovendien zul je enig geduld uit moeten oefenen. Alle begin is moeilijk. Gewoon doorgaan, proberen met welke media je het beste uit de voeten kunt en langzaam bouwen aan iets moois.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat zit er allemaal aan uitingen in je huidige marketingmix en hoe groot is je werkgebied? Misschien moet je gezien jouw doelgroep partneren met andere seniorenmarketeers.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zoals hierboven al word aangegeven, je hebt een klein artikel in een blad met een kleine oplage. Ik ken de percentages niet precies. Maar ik ga zelf uit dat een groot deel van mijn publiek mijn advertentie niet eens ziet omdat ze globaal de krant lezen, en alleen bij de leuke fotos gaan lezen. En dan heb je het kleine deel dat mijn advertentie wel leest. En daar kan je uitgaan van een hele lage conversie ik denk zelfs in jouw geval minder dan 0.5%.

 

Maar je moet natuurlijk wel op het heilige woord "consistentie is king" blijf in beeld komen dan gaat het lukken. Veel succes! En een tip, adverteer in een magazine, dit is veel gerichter op je doelgroep. En een magazine word vaak niet zo snel doorgenomen als een gratis weekkrant


Producten en webwinkels denio

 

Ook simpele draadloze oordopjes 

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

En een tip, adverteer in een magazine, dit is veel gerichter op je doelgroep. En een magazine word vaak niet zo snel doorgenomen als een gratis weekkrant.

Noem eens een voorbeeld van een magazine.

 

En reken dan eens voor welk deel van de lezers in een plaats wonen waar (willekeurig voorbeeld) 0,05% van de Nederlandse bevolking gevestigd is.

 


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Probeer de vraag & aanbod-borden bij bibliotheek, ouderensteunpunt en supermarkten eens.

 

Weekendgroet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Klopt helemaal wat Twan zegt, het gaat om Percentages. Bovendien bereik je met een huis-aan-huisblad weer andere doelgroep, nl de echte leken die geen vakblad lezen.

Maar standaard is toch wel: verkoop je landelijk, adverteer dan landelijk; verkoop je regionaal, adverteer dan regionaal.

 

Als je net begint, probeer dan een artikeltje te krijgen in zo'n blaadje. Je schrijft dat artikel uiteraard gewoon zelf. Daarnaast koop je dan nog één of twee advertenties, dat willen ze bij de redactie dan wel.

Dus neem contact op met de redactie. Schrijf het artikel wel met zogenaamd een beetje nieuwswaarde, het mag geen advertentie zijn. De zeg maar 'rechterkant' van zo'n blaadje wordt wel gelezen, de 'linkerkant' met de advertenties niet.

En het eyecatcherwoord is iets als 'COMPUTERPROBLEMEN?'

en niet 'ELITE PC STORE'.

O, wacht even, mijn oma vraagt net over de telefoon wat een stoor is. Een store, oma.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het aanbod klopt in basis al niet. Het lijkt me sterk dat de postbode bij het aanbellen denkt: "Wow, wat een elitewinkel". Je belooft daar al meer dan je waarmaakt, en dat is precies het omgekeerde wat je in marketing doet.

 

Nou is er uiteraard geen enorme vraag naar dit soort diensten in Limburgse dorpjes. Een pc op maat? Bij Aldi haal ik een prima Medion-computer voor een paar grijpstuivers. Daar kun je met geen enkele advertentie tegenop. Ik vrees dat je markt grotendeels bestaat uit senioren die vastlopen met hun tablets en smartphones. Dan zou je dit kunnen overwegen:

 

- Opa & Oma op Whatsapp?

- Familiebezoek via Facebook?

- Skypen met de kleinkinderen?

- Te dom voor een smartphone?

- Allemaal op een tablet!

- Iedereen op internet!

- Workshop Fotoalbum Online

- Workshop Verkopen op Marktplaats

 


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het is een hele lastige ja.

 

Jongeren zijn makkelijker te bereiken dan ouderen. Omdat ouderen ook meer in het verleden zitten, en alles destijds persoonlijk ging. Iedereen kende wel de ijzersmid van het dorp. De visser van het dorp. De bakker van het dorp.

 

Tegenwoordig kunnen ouderen ook moeilijk met computers telefoons en dergelijke omgaan, een deel uitgedondert natuurlijk


Producten en webwinkels denio

 

Ook simpele draadloze oordopjes 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dit heb ik in mijn beginjaren ook eens eenmalig geprobeerd in het lokale nieuwsblad.

Voor mij had het eenmalig plaatsen geen succes.

 

Herhaling is hierbij belangrijk.

Mensen gaan jouw advertentie zoeken in de meest recente uitgave pas op het moment dat ze je nodig hebben.

 


Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dit heb ik in mijn beginjaren ook eens eenmalig geprobeerd in het lokale nieuwsblad.

Voor mij had het eenmalig plaatsen geen succes.

 

Herhaling is hierbij belangrijk.

Mensen gaan jouw advertentie zoeken in de meest recente uitgave pas op het moment dat ze je nodig hebben.

 

een advertentie kost €40-€ 60. Voor de kleine ondernemer is het natuurlijk logisch dat je meteen al gaat kijken hoe vaak er gereageerd wordt, voordat je overgaat tot langdurig in dit medium adverteren.

Mijn ervaring is dat het blijvend weinig oplevert vergeleken met andere inzet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik denk dat je het organischer moet aanpakken, meer netwerkgericht.

 

- Denk aan een korte opleiding/workshop geven in een seniorenclub, rusthuis, bibliotheek,...

 

- Eventueel de boel op gang krijgen via famillie&vrienden door hun een tablet of smartphone cadeau te geven of uit te lenen. En dan goed opletten wat hun vragen en problemen zijn.

 

En belangrijk: de doelgroep senioren moet je ook een beetje liggen, het gaat allemaal niet zo snel als bij de jeugd.

Ik denk wel dat senioren willen meegaan in de nieuwe technologie, ze hebben er de tijd en het geld voor, maar ze verwachten er wel een grote portie persoonlijke aandacht bij en de gesprekken gaan niet altijd over de smartphone maar ook over hoe het vroeger was, het veiligheidsgevoel in hun woonomgeving, hun gezondheid,...

 


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Haha inderdaad, vraag nooit aan een bejaarde hoe het gaat want je verwacht alleen "goed" te horen maar je krijgt een heel verhaal over hoe het met ze gaat (en het gaat nooit goed), hoe het vroeger ging, hoe het met de kinderen en kleinkinderen gaat en voor je weet ben je minimaal een half uur verder ;D

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

De laatste keer dat ik bij een huis-aan-huis-blad advertenties kocht was 30 jaar geleden, dus alles kan inmiddels anders zijn, maar bij dát blad was destijds de regel: per pagina advertenties kreeg je anderhalve pagina pseudo-journalistieke inhoud.

 

Je zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen een wekelijkse rubriek over veel voorkomende computerproblemen te schrijven of laten ghostwriten. Uiteraard komt de naam van jouw winkel onder die stukjes te staan.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik wil een bedrijf beginnen die support levert aan mensen, wifi signaal versterken etc. Nu heb ik een advertentie in een lokale blad geplaatst met 15.000 exemplaren, dit kostte me 42 euro. Maar nu heb ik nog geen enkele reactie sinds vrijdag, de doelgroep van dit blad is meer naar de wat ouderen gericht.

 

Doe ik iets verkeerd?

 

 

Heb je al een website? Die HAH bladen is te algemeen. Die tijd is geweest. De strategie is dat je de middelen op 'pull' basis moet inzetten. Dus waar mensen zoeken, verschijn jij. Ook senioren zoeken in Google of in Bing. Door deze zoekwoorden van jouw doelgroep in kaart te brengen, is Adwords en goed middel. Het is een 'pull' middel van adverteren en je kan het hyperlokaal inzetten. Daarom is het belangrijk dat je een website hebt met een funnel. Funnel? Een landingspagina met een follow-up van jou (semi geautomatiseerd). Dat is een conversie, die meet je door en je hebt meteen een goede resultaatmeting van adverteren icm leads die uit je advertentie komen.

 

Vergeet niet dat veel mensen gaan Googlen op de bedrijfsnaam die in de advertentie staat. En daar moet je ook goed vindbaar zijn.

 

Een andere (langere) route, een duurzame wat mij betreft, is content maken. Tips geven bij computerproblemen en hiermee leads verzamelen met Facebook. Ook weer lokaal inzetbaar. Die leads heb je in je eigen base zitten en denken eerder aan jou op het moment dat zij problemen hebben met bijv. hun WiFi. Als ik alleen al zoek op WiFi problemen, daar is zo veel content over te vinden op internet, simpelweg omdat dit bij huizen met meerdere verdiepingen het probleem is van velen. Dus ik zou zeggen, 1) korte termijn resultaat: Adwords met een goede landingspagina erachter, zodat je ze kan nabellen of mailen (click to call advertenties zijn ook perfect hiervoor), 2) content-route, autoriteit worden in de regio en content en tips weggeven, hiermee adverteren in Facebook (push ipv pull dus) en e-mail adressen verzamelen

 

Adverteren in HAH bladen is bijna weggegooid geld. Schot hagel en niet goed te meten. Mensen met Wifi en andere computerpoblemen zoeken op internet naar oplossingen. Dáár moet jij staan met jouw aanbod.


Groet, Harald

 

-- Marketing en Mindset Academy voor ondernemers: http://mxacademy.nl

 

-- Doe de Online Marketing Challenge 2017: http://mxacademy.nl/challenge2017

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

@CodGmer bijna drie-en-een-halve week geleden heb je een vraag gesteld en ben je overladen met adviezen, maar sindsdien heb je daarop (nog) geen enkele respons gegeven, doen alle posters in dit topic iets verkeerd? ;)


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 128 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept